[Gezocht] Mini PCI-E WLAN en Bluetooth

Pagina: 1
Acties:

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Onlangs heb ik een laptop aangeschaft icm een gsm abonnement. Vandaar dat ik geen aanpassingen kon doen aan de laptop.

Ik ben in het bezit van een Asus X51L. Volgens asus zijn er versies in omloop met geintegreerde bluetooth welke ik dus niet bezit. Ik heb net dus mijn laptop open gemaakt om te kijken of er dus een aansluiting was. Ben gestopt toen ik het mini pci kaartje vond voor mijn wlan en dacht dat er wel een kaartje zou bestaan met wlan en bluetooth. Ze werken immers op dezelfde frequentie.

Mijn vragen:

Heeft er iemand toevallig dezelfde laptop en kan mij zeggen waar de bluetooth chip zich bevind en welke chip het is.

Of weet er iemand een mini PCI-E kaart die beide ondersteund.

btw
Ik heb dus niet heel mijn laptop opengemaakt. Heb met de search iemand gevonden die net boven zijn toetsenbord een open ruimte had gevonden om een USB dongle aan te sluiten maar ik wil weten of het ook op een nette manier kan.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

MSI heeft in zijn S270/S271 12" notebooks mini-pci kaartjes zitten met een Ralink wireless chip en een bluetooth chipje. Ik kan even kijken welk typenr dat is, dan kun je 'm misschien los bestellen.

Hier stond een dode link.

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:14
Is het niet mogelijk om een mini-usb blooth sticky te gebruiken?
http://www.slashphone.com...7/princeton-bluetooth.jpg

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-01 16:06
Mijn MSI 12 inch (geen S serie maar de VR201) heeft naast het Mini PCI-E kaartje een heel klein kaartje zitten, waarschijnlijk op een door hun zelf bedachte socket, waar ook een antenne aan zit, vergelijkbaar met een wireless kaartje. Misschien heeft jou notebook ook zo'n constructie en kan je dus via Asus het missende onderdeeltje kopen er op prikken.
Dat had ik ook gedaan als ik m'n MSI zonder bluetooth had gekregen (wat me in eerste instantie ook vertelt werd door de verkoper, maar bleek toch bluetooth te hebben :P )
Oplossing van strandbal is natuurlijk ook mooi, maar dan ben je gebonden aan dat kaartje. Dan kan je niet een Wireless N kaartje oid erin doen, maar goed, dan praat ik meer vanuit m'n eigen situatie en wensen.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:25

Thandor

SilverStreak

Het onderwerp is gerelateerd aan Complete Systemen & Laptops en deels Netwerken, wat doet dit dan in Overige Hardware :?.

Ik ga het topic richting CSL schoppen. Daar zitten de laptop experts :). Als je het kaartje simpel kunt vervangen dan kun je het beste op zoek gaan in de Pricewatch naar alternatieven. Of zoek andere (evt. vergelijkbare) laptops die wel de functies hebben die je nodig hebt. Zoek dan even op welke hardware daar precies in steekt.

[ Voor 8% gewijzigd door Thandor op 24-09-2008 16:05 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• The Dolf
  • Niet online
Om de simpele reden dat het hier niet om een complete laptop gaat maar slechts om een onderdeel. En ik heb geen probleem met mijn netwerk maar met de hardware ervan.
Ik ga het topic richting CSL schoppen. Daar zitten de laptop experts :). Als je het kaartje simpel kunt vervangen dan kun je het beste op zoek gaan in de Pricewatch naar alternatieven. Of zoek andere (evt. vergelijkbare) laptops die wel de functies hebben die je nodig hebt. Zoek dan even op welke hardware daar precies in steekt.
In de pricewatch staan er dus geen.
En alleen MSI heeft van die kaartjes maar die werken alleen in bepaalde modellen van MSI zelf.

Gezocht!
Router

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:04
ik zit dus met hetzelfde, met een asus F3sc. Ik heb wel eens van mensen gelezen dat ze deze kaartjes via ebay kochten(is al weer tijden geleden). Misschien dat je daar even kan zoeken. Ik ga binnenkort ook speuren, dus dan zal ik mijn bevindingen ook nog wel posten.

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

http://www.keenzo.com/showproduct.asp?ID=1024991

Dit kaartje zit in mijn vriendin d'r S270. Wie weet vind je een verkoper hiervan?

Hier stond een dode link.

• The Dolf
  • Niet online
strandbal schreef op donderdag 25 september 2008 @ 14:37:
http://www.keenzo.com/showproduct.asp?ID=1024991

Dit kaartje zit in mijn vriendin d'r S270. Wie weet vind je een verkoper hiervan?
Dit is een mini pci kaart. Ik heb een mini pci e kaart nodig. Tevens staat er dat het enkel in bepaalde modellen van MSI werkt en EUR 30 betalen voor iets waarvan ik niet zeker weet of het werkt vind ik zonde van mijn geld.

Is er niemand met dezelfde laptop met bluetooth?

Gezocht!
Router

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-01 16:06
Nogmaals, ik denk dat je het even moet zoeken in een opsteek kaartje/printplaatje die er bij andere wel in zit en bij jou niet. Anders gewoon even een uitgebreid document van Asus downloaden en kijken of je het zelf kan achterhalen. Je kunt ook bellen/mailen met Asus en het uitleggen aan de technische dienst.
Zoek effe foto's op van iemand die dat ding open gemaakt heeft, misschien bestaan die toevallig (daar had ik met mijn MSI wel geluk mee)

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Pagina: 1