Speedtouch 780 updaten werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:38

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Hoihoi,

Ik heb voor mezelf een speedtouch 780 geregeld, die ik voornamelijk als ATA wil gebruiken voor Voip (ga hem niet gebruiken voor mijn DSL, daar heb ik al ander spul voor) en misschien als wifi-range-extender (WDS) voor mijn bestaande Wifi meuk.

Nu wilde ik graag 2 analoge poorten en een fxo poort als fall-back, dus werd mij de ST780WL aangeraden, die middels wat trukerij in de CLI als ATA gebruik kan worden. (Ik neem daarbij aan dat het e.e.a daarover in dit topic verteld wordt: Speedtouch 716 V5 - Advanced Settings oa VOIP (aangezien de 780 de opvolger schijnt te zijn van de 716)

Naja, hoe dan ook, voordat ik er configuraties in ga rossen, wil ik eerst dat ding naar het laatste firmware level brengen. Kortom, naar speedtouch.nl gegaan, aldaar de file 780_Upgrade_R62T2_sip.exe gedownload.

Vervolgens de ST780 rechtsteeks aan mijn 2e nic in de pc gehangen, die een statisch adres gegeven, (192.168.1.100) en de tool opgestart. Voila, hij ziet mij 780WL, met momenteel firmware versie 6.1.7.2. Mooi! Die gaan we updaten, klikken op next, de tool gooit het ding in de "firmware ontvangen mode" en dat gaat goed... Totdat de firmware daadwerkelijk overgepompt moet worden, en daar klapt dat kreng er dus iedere keer uit... Naja! Lekker dan. :P

Wat doe ik verkeerd? ;)

Verdere info van mijn ST780WL :
Productnaam: SpeedTouch 780
Serienummer: CP0703LTKNJ
Softwareversie: 6.1.7.2
Softwarevariant: AF
Bootloaderversie: 1.0.6
Productcode: 36035800
Kaartnaam: BANT-R
Hulp zou bijzonder welkom zijn. :P

Aannames zijn fataal.

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-03 00:10
Ik heb hier zo'n dichtgebouwde 780 van KPN:
Productnaam: SpeedTouch 780

Serienummer: CP0702KTL64

Softwareversie: 6.2.29.2

Softwarevariant: --

Bootloaderversie: 1.0.6

Productcode: 36035800

Kaartnaam: BANT-R

Je heb hoogstwaarschijnlijk zo'n dichtgebouwde versie. Deze modems updaten zichzelf automatisch; ik heb recentelijk een 780 naar 6.5 geupdate zien worden maar heb die thuis nog niet mogen ontvangen.

Ik vond laatst deze informatie over hoe root access tot de 780 te krijgen: http://www.adslgebruikers...ums&file=viewtopic&t=4567 . Ga dit ooit nog een proberen. Misschien heb je er iets aan.

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Ik heb even gekeken, maar het kenmerk van zo'n kpn modem was toch dat je "kpnuser" was? Ik ben gewoon "administrator". Dus ik heb (zover ik kan zien) wel de volledige functionaliteit.

En dat automatisch updaten werkt waarschijnlijk alleen als je het ding aan adsl hangt, van de kpn. (Die heb ik dus niet, heb tweakdsl)

Aannames zijn fataal.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Ah; toch een 780wl gekocht :)

Ik heb bij mijn laatste firmware upgrade ook 10x moeten proberen voordat ie het deed.
Heb tussendoor ook even een reset gegeven: Hardware Reset Speedtouch 780 pagina 130 van de pdf.

Pvouput live

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-10-2025

Goner

What can I do you for ?

Als het zo'n 780 van de KPN is, dan zit er toch een 'speciale' (lees dichtgebouwde) firmware op ?

Je kunt dan bijv. sommige VPI/VCI combinaties niet via menu instellen, maar alleen met zo'n KPN setup CD ...
Ik heb er ook eentje via KPN Zakelijk, maar de inlog is ook admin/administrator maar ondanks dat zijn de mogelijkheden beperkt (ik heb dus maar een Linksys gekocht).

[ Voor 28% gewijzigd door Goner op 24-09-2008 15:01 ]

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Krypt schreef op woensdag 24 september 2008 @ 14:31:
Ah; toch een 780wl gekocht :)

Ik heb bij mijn laatste firmware upgrade ook 10x moeten proberen voordat ie het deed.
Heb tussendoor ook even een reset gegeven: Hardware Reset Speedtouch 780 pagina 130 van de pdf.
Jup, de mijne is ook al gereset. Staat op factory settings, ik ben user "administrator" modem wordt herkend door de Speedtouch updatetool, wordt ook netjes in "firmware ontvangen" modus gezet, en als de daadwerkelijke transfer van de firmware moet gebeuren, klapt hij eruit. (Met de melding "verbindingsproblemen")
Goner schreef op woensdag 24 september 2008 @ 14:59:
Als het zo'n 780 van de KPN is, dan zit er toch een 'speciale' (lees dichtgebouwde) firmware op ?

Je kunt dan bijv. sommige VPI/VCI combinaties niet via menu instellen, maar alleen met zo'n KPN setup CD ...
Ik heb er ook eentje via KPN Zakelijk, maar de inlog is ook admin/administrator maar ondanks dat zijn de mogelijkheden beperkt (ik heb dus maar een Linksys gekocht).
Ik hoef hem niet voor de adsl te hebben, alleen als voip box/wifi ap. :)

[ Voor 29% gewijzigd door GaMeOvEr op 24-09-2008 17:05 ]

Aannames zijn fataal.

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:29
Welke OS draai je?

• Krypt
Probeer eens een ander machine, een ander utp kabeltje en een andere poort op je speedtouch.

Wat je ook zou kunnen doen is, om eerste proberen te upgraden naar een tussenliggende firmware.

Pvouput live

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Vista. :) (Als admin, uac uit, Firewall uit, secondary nic op vast ip)
Krypt schreef op woensdag 24 september 2008 @ 22:47:
Probeer eens een ander machine, een ander utp kabeltje en een andere poort op je speedtouch.

Wat je ook zou kunnen doen is, om eerste proberen te upgraden naar een tussenliggende firmware.
Ik heb nu idd altijd op poortje 1 gedaan. Ik zal het eens proberen met andere poortjes/pc's, al betwijfel ik dat andere pc iets uit gaat maken. Ik heb het ook altijd getest met meerdere snelheidssettings van mijn NIC, (10 half/100 half/100full/auto) om te kijken of dat wat uitmaakt, maar dat maakte geen verschil.

Overigens heb ik met behulp van dat andere topic voip al wel werkend in combinatie met callvoip, als in, ik kan uitbellen en gebeld worden met het toegewezen account, tevens doet hij nu braaf wds met mijn andere AP (Linksys WRT300N v2) alleen heb ik niet de laatste firmware erin.

Naja, tot nu toe werkt het iig. ;)

[ Voor 78% gewijzigd door GaMeOvEr op 25-09-2008 01:19 ]

Aannames zijn fataal.

• cornfed99111
Heb je het updateprog opgestart via admin rechten? Rechtsklik en dan als Admin uitvoeren.

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Probeer je niet per ongeluk Annex B software op een Annex A modem (of andersom) te zetten?

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
Inderdaad een stuk of paar x proberen en resetten tussendoor enzo. Heb ik ook gehad!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
cornfed99111 schreef op donderdag 25 september 2008 @ 13:46:
Heb je het updateprog opgestart via admin rechten? Rechtsklik en dan als Admin uitvoeren.
Ik ben admin? :P (PC hangt in mijn domein, ben domain admin en local admin. ;)
F4T4L_3RR0R schreef op donderdag 25 september 2008 @ 22:58:
Probeer je niet per ongeluk Annex B software op een Annex A modem (of andersom) te zetten?
Lijkt me niet... Ik heb de firmware van speedtouch.nl gehaald en aldaar gekozen voor de "SpeedTouch 780, 780i, 780WL en 780iWL" en daar staat maar één firmware, dus ik gok dat ze allemaal hetzelfde, of sort-off autodetect zijn? :)
ToFast schreef op donderdag 25 september 2008 @ 23:04:
Inderdaad een stuk of paar x proberen en resetten tussendoor enzo. Heb ik ook gehad!
Mja, heb iig een backup van mijn config gemaakt, dus zal nog eens wat pogingen wagen. ;)

[ Voor 59% gewijzigd door GaMeOvEr op 26-09-2008 00:05 ]

Aannames zijn fataal.

• cornfed99111
Heb je mijn suggestie eigenlijk wel uitgevoerd?
Ik vroeg niet of je admin status had in Vista. Ik vroeg of je prog admin rechten had. Twee verschillende dingen dus.

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
cornfed99111 schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 00:31:
Heb je mijn suggestie eigenlijk wel uitgevoerd?
Ik vroeg niet of je admin status had in Vista. Ik vroeg of je prog admin rechten had. Twee verschillende dingen dus.
Owh, sorry, vergeten te vermelden. :) Nee, dat maakt dus geen verschil. Uitkomst en gedrag blijft hetzelfde. :)

Aannames zijn fataal.

• cornfed99111
Probeer eens 10.0.0.150 te geven aan je nic.
10.0.0.138 is het alternatieve ip adres van de Speedtouch.

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Ook al geprobeerd, vanmiddag nog. :) Pakt hij helaas ook niet. (Naja, hij pakt hem wel, maar het heeft hetzelfde resultaat, ding gaat in firmware modus, maar de firmware zelf gaat niet over.)

Aannames zijn fataal.

• Krypt
Stuur eens een mailtje naar speedtouch nederland. Misschien hebben zij een truc om dat ding toch te flashen.

Pvouput live

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Ja, dat zal ik eens doen. :)

Aannames zijn fataal.

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Product Name: ST780

Serial Number: CP0712JTEKL

Software Release: 6.2.29.2

Software Variant: AA

Boot Loader Version: 1.0.6

Product Code: 36035800

Board Name: BANT-R

staat in mijne.. welke opt moment als access point fugeerd..

en dit is geen KPN-EB

404 Signature not found

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:57

dodo79

witte dikke tonnie

bekende klacht die je omschrijft.
Ik had exact dezelfde problemen tijdens het upgraden van deze modem met vista.

Ik heb het opgelost door te flashen met een xp machine.
werkte toen wel feilloos.

omdat het kan!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
* SMSfreakie is benieuwd als jullie t wel voor elkaar krijgen t kreng als SIP adapter te gebruiken.. mijne vertikt t gewoon

404 Signature not found

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
dodo79 schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 13:16:
bekende klacht die je omschrijft.
Ik had exact dezelfde problemen tijdens het upgraden van deze modem met vista.

Ik heb het opgelost door te flashen met een xp machine.
werkte toen wel feilloos.
Hm, boeiend. Ik heb hier nog wel een xp doos slingeren ergens, zal dat idd eens proberen, thx voor de tip. :)

Aannames zijn fataal.

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
SMSfreakie schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 13:22:
* SMSfreakie is benieuwd als jullie t wel voor elkaar krijgen t kreng als SIP adapter te gebruiken.. mijne vertikt t gewoon
Met behulp van dat topic wat ik in het begin noem, is het mij gelukt. Echter moest ik wel mijn dns namen voor mijn voip provider als ip opgeven, niet als dns naam. Hoewel de box wel gewoon kan dns'en (timeserver enzo lukt gewoon) werkt het niet bij sip settings bij mij. Maar ik gok dat dat andere topic daar geschikter voor is om die problematiek te bespreken. ;)

Aannames zijn fataal.

Pagina: 1