Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Probleem Nero 8.3.6.0 met DVD shrink

Pagina: 1
Acties:

• SimonMc
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-06 21:02
Hallo,

Een kennis van me had een probleem bij het afspelen van een 2 tal gebackupte dvd's op zijn standalone dvd speler.Er kwam een melding op dat deze niet af konden werden gespeeld.

Deze backup had hij gedaan met dvd shrink.Het betrof heel recente films, dus ik had een sterk vermoeden dat zijn verouderde versie van AnyDVD er voor iets tussen zat.

Ik nam deze probleemdvd's mee naar mij thuis en probeerde ze op onze dvd speler ( deze is vrij recent ).Deze dvd's gaven totaal geen probleem bij het afspelen, en ook op de pc geen enkel probleem.

Dan heb ik deze dvd's getest op mijn broer's dvd speler, en deze gaven beide een probleem.Vanaf ik deze dvd's inlegde, begonnen deze niet vanaf het begin, maar gewoon vanaf een bepaalde scene.
Ook op mijn zuster's dvd speler gaven deze beide dvd's exact hetzelfde probleem, en ze begonnen zelfs op dezelfde scene.Ook was er geen enkele mogelijkheid om deze dvd's vanaf het begin te laten afspelen.

Ik heb dan zelf een backup gemaakt van de orginele film, met dvd shrink en ik heb me er van verzekerd dat ik de meest recente versie van anydvd had, zodat deze zeker geen probleem met de beveiliging kon hebben.Ik gebruik verbatim dvd's en heb deze aan 4 speed geschreven.Exact hetzelfde probleem deed zich voor.Dan heb ik dezelfde dvd gebackuped maar deze keer met dvdfab en dit werkte perfect.

Na wat dingen uitgezocht te hebben, bleek de Nero versie een probleem.Voorheen gebruikte die kennis van mij altijd nero 7, maar na een nieuwe pc te hebben gekocht met vista, bleek deze niet meer ondersteund en was een upgrade naar nero 8 een noodzaak.
Ook ikzelf werk met de zelfde versie, namelijk versie 8.3.6.0.Na wat opzoekwerk op google bleken er inderdaad verschillende meldingen te bestaan van conflicten met dvd shrink + nero 8 + standalone dvd spelers.

Maar het vreemde is dat deze allemaal veel eerdere versies betreffen van nero 8?Namelijk nero 8.1.*.*.
Ik heb momenteel terug nero 7 geinstalleerd en deze werkt daar perfect mee.Maar voor mij is dit geen probleem aangezien ik nog met xp werk.De kennis van mij heeft wel een groter probleem aangezien nero 7 een compatibiliteitsprobleem heeft met vista...

Ik vind het zeer vreemd dat dit nog een probleem geeft?Er is momenteel geen recentere versie van nero beschikbaar.Ik heb dit probleem ondertussen met 3 pc's geconstateerd, 2 met xp en 1 met vista.Op de 2 pc's met xp staat exact dezelfde versie van nero en anydvd.Deze pc's zijn xp met SP3.

De kennis van mij heeft ook nero 8.3.6.0, maar met een oudere versie van anydvd en hij werkt met vista.

Zelf heeft hij ook verder onderzoek gedaan.Hij heeft de film Pulp fiction proberen backuppen en is daar niet in geslaagd.(Dit is nu toch wel geen recente film meer ).Dan heeft hij dit geprobeerd met z'n andere pc met xp met SP3 + nero 7 en hij heeft anydvd zelfs kunnen uitzetten.Deze backup is gelukt.