Oxellaar schreef op woensdag 24 september 2008 @ 19:35:
[...]
Dat het geheugen niet warm zou worden ben ik niet met je eens. Ze worden stock immers ook gekoeld. Bij mijn vorige kaart (ATI 2900XT) Werden ze wel degelijk gloeiend heet!
Had daar ook een fullcover wc blok op, Alleen zat er aan beide zijden van de kaart geheugen.
Na het verwijderen van de luchtkoeler zaten die aan de onderzijde zonder koeling, leek mij niet veilig.
Waren zo gloeiend heet dat je je vingers er echt aan brande.
Heb er een setje heatsinks op gezet, scheelde echt een berg.
Zou gewoon een fullcover nemen als ik jouw was, is gewoon beter.
Het hangt denk ik een beetje van de kaart af of het geheugen heet wordt. Als ik lees hoe heet het bij jou wordt dan zijn heatsinks eigenlijk wel nodig. Er zijn ook een hoop kaarten waarbij de chips zonder koeling niet eens warm zijn, laat staan heet.
Ik heb meestal zelf ook full-cover blokken. Nadeel is dat ze maar voor 1 kaart geschikt zijn en enorm duur zijn. Een core-only blok kan je vaak wel 5 verschillende generaties meenemen. Of het nou Nvidia of ATI kaarten zijn meestal past het wel op nieuwere kaarten.
Voor het geheugen en voltage regulatoren moet je alleen goed opletten dat die ook de koeling krijgen die ze nodig hebben. Vaak is voor de vreg's wel iets te maken met een oude heatsink. Beetje op maat zagen en een paar gaten er in is zo gedaan. Wil je geen risico lopen en heb je het geld er voor over zou ik zeker voor een full-cover blok gaan. Ben je wel handig met modden en wil je niet al teveel geld uitgeven is core-only ook prima te doen.
Mja ik heb een zalman fullcover blok liggen voor een G92.
Ga denk ik maar een 8800GT opsnorren en mijn GTS dumpen.
Koelblok was nogal goedkoop dus best interessant.
De 512MB GTS en GT zijn als het goed is het zelfde. Een blok wat op een 8800GT past moet ook op een GTS 512MB passen

Mijn EK full-cover blok voor de 8800GT past in ieder geval wel op de 512MB GTS. Je hoeft dus waarschijnlijk niet naar een 8800GT te gaan.
[
Voor 11% gewijzigd door
PilatuS op 24-09-2008 19:48
]