Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan een nieuwe (simpele) telefoon te kopen. Sommige telefoons hebben GPRS ondersteuning, sommige niet :P

Wat ik weet is dat GPRS stroom vreet als het verbinding heeft (ongeacht of er data over wordt gezet), maar heeft GPRS normaal gesproken verbinding?

Of misschien duidelijker als ik mijn dillema hier neer zet:
Deze Nokia 2600 heeft GPRS ondersteuning, zal dat betekenen dat de telefoon normaal gesproken connectie heeft via een GPRS lijn (ipv GSM)?
Want dat zou een negatieve invloed op de accuduur hebben t.o.v. bijvoorbeeld de 1650, het andere toestel waar ik over twijfel (die GEEN GPRS aan boord heeft).

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Er zijn waarschijnlijk gewoon verschillende modussen. Een soort van standbye en een actieve verbinding. En je kan het natuurlijk ook gewoon uitzetten.

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-11 12:04
Wat is het verschil in standby tijd?

Verwijderd

Topicstarter
Muthas schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 23:53:
Er zijn waarschijnlijk gewoon verschillende modussen. Een soort van standbye en een actieve verbinding. En je kan het natuurlijk ook gewoon uitzetten.
Is dat zo gewoon, voor mijn gevoel kan dat niet altijd. Een vriend van me had een Samsung die hij via een speciaal (verborgen) menu moest instellen, maar kan dat bij (deze) Nokia ook? (Dus GPRS verbinding echt helemaal UIT zetten)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2008 23:55 ]

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Op mijn gsm kan ik GPRS aan en uit zetten, dus ik denk dat het een extra'tje is boven de GSM-laag. Wanneer het uitstaat, moet hij eerst verbinding maken als je iets met internet wilt, en dat duurt enkele seconden. Daarna heeft hij een IP-adres enz, en kan hij op internet.

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

GPRS vereist een login, dus als die fout is kan je je niet eens aanmelden.

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:14

DizzyWeb

Ondertiteld

GPRS vereist geen login? Althans, nog nooit tegengekomen.

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Muthas schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 23:55:
GPRS vereist een login, dus als die fout is kan je je niet eens aanmelden.
Wanneer je daadwerkelijk het internet opgaat via GPRS, is een werkende dataverbinding noodzakelijk, maar niet, wanneer de gsm, zonder te internetten, gewoon GPRS ontvangst heeft.
Overigens denk ik, dat OP dit verwart met UMTS, want GPRS kost niet veel extra stroom, zolang er wel ontvangst is, maar niets gedownload wordt.

Verwijderd

Topicstarter
ik merk het toch wel degelijk als m'n telefoon verbinding heeft met GPRS en ik GEEN DATA binnenhaal (dus alleen de connectie), de batterij gaat dan merkbaar sneller leeg.

• NiteSpeed
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09 23:58
Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2008 @ 11:23:
ik merk het toch wel degelijk als m'n telefoon verbinding heeft met GPRS en ik GEEN DATA binnenhaal (dus alleen de connectie), de batterij gaat dan merkbaar sneller leeg.
Dan heb jij een ontzettend slechte telefoon, want GPRS verbruikt echt nauwelijks extra stroom. 3G-internet is een heel ander verhaal daaraantegen.
Pagina: 1