Intel Ich8r Raid0 Geluids haperingen

Pagina: 1
Acties:

• Centropy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Topicstarter
Ik heb de volgende Setup

Asus P5B Premium Vista Edtion ( BIOS V1102 )
Intel Q6600
Corsair 8GB DDR 2 pc6400
Ati Saphire HD2600XT
Creative X-Fi Fatal1ty (pci)
Vista x64 Ultimate SP1

Op de Intel ICH8r heb ik op Sata 0 en Sata 1 (ook wel 0 en 1)
2 x een Samsung Spinpoint F1 320gb in Raid 0

Verder hangen er meer schijven aan en ook optische drives maar die hangen verder niet in raid.

Ik heb Vista zonder problemen kunnen installeren en ook in HDtach haalt hij optimale resultaten.

Bij zeer intensieve activiteiten op de schijf zoals het installeren van een groot software pakket of andere dergelijke activiteiten haper mijn geluid.
Dit was vanaf een single schijf van deze schijven niet het geval dus puur nu alleen in Stripe.

Ik heb ook de nieuwste Intel Matrix Storage drivers maar geinstalleerd maar bieden geen verbetering.
Ik heb echt geen idee hoe dit op te lossen, heb al gegoogeld en ook hier op het forum gekeken.
Helaas kon ik niemand vinden met ditzelfde probleem.

Beter 1 hand in de lucht, dan geen hand!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Het helpt niet altjd maar misschien kun je on-board apparaten zoals COM1/LPT/FireWire/één on-board LAN uitschakelen om zo IRQ's vrij te maken.

[ Voor 3% gewijzigd door PD2JK op 23-09-2008 23:14 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ligt eerder aan de geluidskaart dan aan de RAID controller. Probeer de geluidskaart een eigen IRQ te geven. Geluidskaarten kunnen sinds mensheugenis slecht tegen gedeelde IRQ's. Probeer ook eens de drivers van de geluidskaart te upgraden, al geef ik je weinig kans op dat gebied.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:31

M2M

medicijnman

Je zou ook 3rd party drivers voor je geluidskaart kunnen proberen (zoals de PAX drivers), of als je winamp gebruikt de outputbuffer te vergrootten (als dat teminste mogelijk is in vista...). Blijft elk geluid trouwens haperen? de windows geluidjes, mp3's cd's etc.? of enkel de muziek die vanaf je raid0 schijven gelezen wordt terwijl je een softwarepakket aan het installeeren bent.

-_-

• Centropy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Topicstarter
Nee het maakt niet uit waar ik de muziek vandaan haal, meestal is het mijn sidebar radio die aan staat. ik heb ook al de latensy timer verhoogt wat ik van iemand hoorde maar weinig suc6. en een eigen irq kan ik jammergenoeg niet instellen voor me soundcard, ik kan alleen me irq's reserveren voor isa wat natuurlijk niet meer bestaat op mijn mobo.
De 3'd party heb ik nog niet geprobeert zou dit het echt kunnen oplossen dan?

Beter 1 hand in de lucht, dan geen hand!