Toon posts:

Kan profiel niet aanmelden ivm schijfruimte

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende is het probleem.

Regelmatig krijg ik op verschillende clients de melding dat zij zich niet kunnen aanmelden omdat het profiel niet kan worden gevonden bij de details staat aangeven dat het door een tekort aan schijfruimte komt. Als ik op de site bij microsoft kom na googelen dan wordt aangegeven het schijfquotum uit te schakelen.

De profielen worden op de sbs server opgeslagen en als ik de schijfquotum bekijk van de schijf waar de profielen worden opgeslagen dan staat deze al uit. Ook is er meer dan voldoende schijfruimte vrij.

wat kan hiervan de reden zijn.

Verwijderd

ik loop nu stage op een gemeente huis, waar ik regelmatig te maken heb met de melding : het zwervend profiel kan niet worden opgelagen, en de melding : het zwerfend profiel kan neit worden geladen, u werkt nu op een tijdelijk lokaal profiel..

meestal worden dit soort meldingen veroorzaakt door een te groot profiel(bij ons op het werk 500mb) zodra dit profiel groter word, word hij niet meer opgeslagen op de server..

mischien heb je hier iets aan?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:56
Past je profiel wel op de harddisk van de client? Je hele profiel wordt gecached op de client, over het algemeen in c:\documents and settings, en als je C: schijf vol is kan je ook moeilijk inloggen.

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:36

allure

Titaan fase 2/3

een profiel van 500!!MB?
Hoeveel medewerkers heeft die gemeente dan?
Daar heb je een flinke opslag voor nodig.