Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 204377

Topicstarter
Ik had een N95 met software versie 13.x. Ik heb ook een laptop waarmee ik via de Bluetooth verbinding via het N95 modem het internet op kon. :9
Afgelopen weekend de toestel software geüpgraded naar versie 20.x.
Ik kan nu geen verbinding meer maken met het internet via de Bluetooth verbinding van mijn N95. :(

Ik heb zowel het standaard modem als het Agere sytems HDA modem geprobeerd maar bij beide krijg ik de melding "Kan geen verbinding met het netwerk maken! One Touch Access kan geen verbinding met het geselecteerde apparaat maken"

Heeft iemand ditzelfde al eens meegemaakt? _/-\o_
Wat was toen de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-01 22:55
Heb je One Touch Access wel geconfigureerd ?

Bij het update van je FW op je tel, of een update van Nokia PC Suite kan dit nodig zijn.
Zorg er in ieder geval voor dat de Bluetooth verbinding correct wordt opgezet, en controleer dit ook dmv andere functie's van PC Suite.

Agere modem, is van je PC zelf, of er is een verkeerde driver geinstalleerd.
Aangezien je zegt dat die eerder heeft gewerkt, lijkt me het laatste dus niet het geval.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:13
Probeer eens alles weg te gooien, dus de BT verbinding uit de telefoon, uit pc suite, uit je bt manager.
Vervolgens gooi je de inbelverbinding weg, en verwijder je de modem uit je device manager van windows.

Dan kan je weer opnieuw beginnen met pairen etc en zullen de modem drivers opniew worden geinstalleerd en wordt er ook weer een nieuwe inbelverbinding aangemaakt.

Strava

Topicstarter
Yippie,
Het stuurprogramma van het Agere modem heb ik bijgewerkt dus dat is nu van de laatste versie voorzien. One Touch Access is na de update van de FW geconfigureerd zoals toen ik nog wel met de N95 naar internet kon met mijn laptop. Ik heb toen het werkte enkel de toegangspunt naam van mobiel internet op hoeven geven. Een gebruikersnaam en een PW staan ook in de N95 niet aangegeven.

Ik heb zoals Prulleman heeft voorgesteld alles weggegooid. Zelfs de installatie van de PC suite ongedaan gemaakt. Alles voor de Bluetooth verbinding wordt na het opnieuw installeren van de PC-suite weer geïnstalleerd. In de BT manager van de PC kan ik mijn N95 toevoegen. Tijdens het voorgaande proces probeert Windows allerlei stuurprogramma's te installeren waaronder een Bluetooth Peripheral Device. Windows kan het stuurprogramma niet vinden en geeft het advies op de Nokia site te zoeken naar een stuurprogramma. Terwijl Nokia claimt dat bij de installatie van de PC Suite alle benodigde stuurprogramma's geïnstalleerd worden. Ik heb de *.inf bestanden waaronder NokiaN95BT.inf van de Nokia site gedownload. Als ik de directory aan Windows opgeef waar deze *.inf bestanden staan krijg ik de melding dat er geen stuurprogramma's gevonden zijn.
Windows stelt voor on de oplossing op het web te zoeken maar ook daar wordt door Windows geen oplossing gevonden.

De melding dat de installatie van het stuurprogramma is mislukt volgt kort daarna. :(

In de Bluetooth manager is mijn N95 zichtbaar met de meldingen "Sleutel wordt gebruikt" "Verbonden"

Middels het verbinding icoon in de PC suite kan ik echter geen verbinding maken. Ik krijg weer de melding "Kan geen verbinding met het netwerk maken! One Touch Access kan geen verbinding met het geselecteerde apparaat maken".

Graag een tip wat ik nog meer kan doen. _/-\o_

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:13
probeer het eens via de USB kabel, kijken of dat wel werkt. Misschien dat er iets mis gaat bij het uitdelen van virtuele compoorten (voor de BT verbinding)

Verder zou een aangesloten nokia S60 in de device manager als modem moeten komen staan. Als dit niet is gebeurd, gaat dit warschijnlijk fout bij het koppelen in PC suite. Op het moment dat de verbinding gelegd wordt maakt pc suite de modem aan. Als het goed is zie je dit ook voorbij komen in het connect venster (installeerd modem oid)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nadat ik alles nog maar een keer had verwijderd en opnieuw had geinstalleerd werkte het nog niet. De Bluetooth verbinding met de Nokia PC Suite werkte wel maar de internetconnectie niet. Ik ben om mijn frustratie te verwerken toen maar een bakje koffie gaan drinken en even bij de TV blijven hangen. Ik heb het toen op mijn dekstop geprobeerd en daar werkte het wel. Toen nog een laatste check op mijn laptop en.......... EUREKA, hij deed het. :)

Het zal wel te maken hebben met allerlei processen die op de achtergrond lopen waardoor de laptop nog niet volledig geconfigureerd was toen ik internetconnectie probeerde te maken. :?

Deze reply wordt nu via de N95 gepost.

Dank voor de tips. _/-\o_
Pagina: 1