Toon posts:

Problemen met computer

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen.
Ik ben net nieuw op het forum. Ik lees hier wel is wat maar ik had nooit de behoefte iets te posten dus was ik te lui om een account te maken ;)

Ehmm..
Ik heb dus een probleem met mijn pc
Hieronder ff de specs

kast 350 watt ATX met 2 coolers en 8 USB aansluitingen ( 2 aan de voorkant) (hier heb je niets aan :P)
HKC-USP-5565 565W power supply
AMD athlon 64 X2 6000+ 3,0 GHz AM2 processor
Gigabyte GA-P31-DS3L ATX moederbord
Gigabyte GH-PSU21-FB Volar CPU cooler
2048MB (2x 1024) DDR-2 800 MHz
Westeern Digital harddisk 750 MB 16 MB SATA II
NEC AD 7203A DVD+-- rewriter
Asus EN8800GTX, 768 MB GDDR3 VGA-controller

En als besturingssysteem Windows Vista Premium NL 32 bits

Nou.

Het probleem is dus dat mijn pc zichzelf uitschakeld als ie een paar uur aanstaat. Waarschijn omdat er iets te warm word. Ik hoorde laatste dat er een programma was. Speedfan.
Ik had het geinstalleerd en hij zei dat Temp1 en Temp2 rond de 35-40 lagen. Perfect dus. Maar Temp3 was rond de 75-80 met zon vlammetje :P
Ik heb rondgekeken wat nou precies Temp3 is. Sommige zeggen CPU, sommige GPU. Ik denk GPU.
Maar we hebben al eens de videokaart vervangen, dat hielp niet.
Dit probleem gaat al een aantal maanden zo. Dit is echt heel KUTZOOI! (sorry dat moest ff :P)

Weet iemand wat ik moet doen? (de gene die mijn pc gebouwd heeft staat een beetje te kwijlen omdat ie niet weet wat ie moet doen 8)7 )

Alvast bedankt

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:46
misschien een ander programmatje downloaden, everest ofzo? en daarmee checken of het idd de GPU is.. en een GPU zou tot volgensmij 100 graden max mogen.. dus 80 zou nog moeten kunnen (trouwens dat vlammetje staat er al vanaf 50 graden..)

• vmsw
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-01 12:49
Zoek eens in BIOS, staat de temperatuur meestal ook inclusief info. Eventueel kan je ook je processor voelen, kijken of dat blok werkelijk 80 graden 'kan zijn'. Veel moederborden zijn ingesteld om bij die temperatuur uit te vallen. Vaak inclusief pieptoon (en bij opstarten).
Everest geeft vaak ook beter aan wat wat is, of een ander programma. Speedfan geen ervaring mee.

Sowieso, als je even zoekt, zie je dat de temperaturen niet altijd kloppen en goed zijn. Dus niet al te veel conclusies uit trekken zonder de 'goedkope' temperatuursensortjes te valideren.

Ik raad je sowieso even aan om de troubleshooter te lezen & info te zoeken, want dat is wel de bedoeling hier op het forum, al ben je nieuw ;)

[ Voor 20% gewijzigd door vmsw op 23-09-2008 20:35 ]

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Kijk eens in de BIOS, het zou wel eens de northbridge kunnen zijn.
Draai je kast ook eens open en voel aan de koelers, software zit er al eens naast.
Meet ook met een multimeter de voltages van de voeding eens.

[ Voor 17% gewijzigd door Malantur op 23-09-2008 20:36 ]

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Verwijderd

Topicstarter
Ehm, waar kan ik de temperatuur vinden in de bios? :P

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Hardware monitor oid

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:42
Probleemtopics zoals deze zijn niet toegestaan binnen de CSL, zie ook: CSL Beleid

Zoals je hebt kunnen lezen tijdens het registreren verwachten we op GoT wat meer inzet. Wellicht is de oplossing te vinden in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter of CSL FAQ

Dit topic gaat dus op slot en we wensen je nog veel succes met het zoeken naar een oplossing.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.