Toon posts:

Externe HD op modem-router aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, Het is de hoogste tijd om het netwerk wat ik heb een beetje uit te breiden en dus zit ik te denken om een een externe HD aan te schaffen, Simpel ja,,,, lijkt mij ook.

Ik zit eraan te denken om de HD dan gelijk op de modem-router aan te sluiten. Lekker makkelijk toch.?

Wat ook kan is, lijkt mij (lees = leek), een nas aanschaffen maar das niet zo snel hoor ik overal.

Nu heb ik een modem-router van Versatel (DV-201AMR).

Daar zit geen USB sleuf op maar wel iets wat weer aan te sluiten is op een usb poort van de PC. Dus kan hier dan wel een externe HD op aangesloten worden?. Volgens mij zijn deze router-modems niet zo modern meer. En ze moeten natuurlijk wel samen kunnen communicaten.

Dus om eerst te kopen en vervolgens erachter te komen dat het allemaal niet past. Stel ik hier maar eens de vraag: "iemand ervaring hiermee" ? die dit wil delen.

Latorsssssss 8)7

• Charles Nasi
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:57
Deze USB poort is om je computer via USB met het modem te verbinden (voor de computers zonder nic maar wel usb) Dit kom je ook bijna niet meer tegen omdat eigenlijk alle computers standaard ethernet hebben (En de gemiddeld thuisgebruiker graag met een (draadloos) routertje werkt.

Op deze poort kan je daarom ook geen externe harddisk aansluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Is een nas dan nog een oplossing of is een nieuwe router-modem een beter idee om aan te schaffen.

• Charles Nasi
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:57
Een NAS is zeker een oplossing. Je kan een nieuw modem aanschaffen, alleen ik zie daar het nut niet van in, omdat het huidige gewoon voldoet.

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 04-03 14:39
In jouw geval lijkt me een NAS idd de beste oplossing. Let wel dat er erg veel performanceverschillen kunnen zijn tussen merken.

Verwijderd

Topicstarter
Oke dan,,,,,,mooi dit helpt goed..wat zijn dan de belangrijkste specs. bij dit soort huis tuin en keuken gebruik,

Aanraders.......

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Wil je veel voor weinig? Dan kun je kijken naar RaidSonic. Mag het wat meer kosten dan kun je een Synology overwegen. Erg veel functies, goede UI en stabiel.

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-10-2025

Goner

What can I do you for ?

Als je het echt eenvoudig en goedkoop wilt houden :

http://www.conceptronic.n...Prod_ID=2192&Prod=CHD3NET

Connectie via Ethernet ...
Heb er destijds nog meer dan 100 euri voor neergelegd, maar is intussen te koop voor zo'n 60.
Ik gebruik 'm vooral voor opslag van muziek en filmpjes (Anime in .avi en .mkv formaat) zodat m'n dochters wireless (hij hangt aan een Linksys WAG200G) kunnen luisteren/kijken.

[ Voor 27% gewijzigd door Goner op 24-09-2008 14:23 ]

Pagina: 1