Hallo beste tweakers,
sinds kort ben ik ook de gelukkige eigenaar van een Samsung Omnia. Na er een paar uurtjes mee gespeeld te hebben bleek dat ik met mijn huidige omnia maar zeer beperkt gebruik kon maken van deze technische hoogstandjes. De reden? De Vodafone firmware is een paar maanden oud en een van de problemen in de oude firmware is de beperkte accu capaciteit.
Op zoek naar een nieuwe update dus. Op de samsung site kwam ik al snel op verschillende, lees officiele, firmware updates. Ik denk, updaten die hap, maar na een kort meldinginkje dat mijn telefoon geupdate was, bleek als snel dat mijn telefoon niet meer bootte. Contact gehad met Samsung, KPN en Vodafone, ze kwamen allemaal tot de zelfde conclusie, je telefoon is DOOD, 4 tot 5 weken reparatie of 5-10 werkdagen bij www.gsmrepareren.nl, of toch niet ??
Uiteraard ben ik op zoek gegaan naar een oplossing, het heeft mij uren werk gekost, maar ik heb mijn telefoon gelukkig weer aan de praat, helaas niet in de nederlands taal nu (engels) maar er zijn ook officiele language packs op de samsung site te vinden, die je telefoon weer in no-time NL maken.
Er is wel 1 voorwaarde, anders moet je hem alsnog opsturen.
Bij het aanzetten van je Omnia moet er een Samsung Omnia Logo staan
Dit is namelijk het zogenaamde "bootloader" scherm. Heb je geen Omnia Logo, dan is je bootloader vernaggeld en dient samsung zelf je chip opnieuw te voorzien van een werkende firmware.
Als je het Omnia logo krijgt, dan kun je d.m.v. een simpel programmatje, en wat rom files je telefoon voorzien van nieuwe firmware en dus ook een nieuwe installatie van windows. Ik heb contact gehad met Vodafone over het flashen van firmware, zij geven aan dat dit gewoon onder de standaard 2 jaar garantie valt. Echter heb ik niet gesproken over het plaatsen van een "unbranded firmware variant"
Wat moet je doen?
Have fun !
PS: Dit is tevens een manier om je branded telefoon (Vodafone, orange etc) unbranded te maken
Groetjes,
Niels van Haren
sinds kort ben ik ook de gelukkige eigenaar van een Samsung Omnia. Na er een paar uurtjes mee gespeeld te hebben bleek dat ik met mijn huidige omnia maar zeer beperkt gebruik kon maken van deze technische hoogstandjes. De reden? De Vodafone firmware is een paar maanden oud en een van de problemen in de oude firmware is de beperkte accu capaciteit.
Op zoek naar een nieuwe update dus. Op de samsung site kwam ik al snel op verschillende, lees officiele, firmware updates. Ik denk, updaten die hap, maar na een kort meldinginkje dat mijn telefoon geupdate was, bleek als snel dat mijn telefoon niet meer bootte. Contact gehad met Samsung, KPN en Vodafone, ze kwamen allemaal tot de zelfde conclusie, je telefoon is DOOD, 4 tot 5 weken reparatie of 5-10 werkdagen bij www.gsmrepareren.nl, of toch niet ??
Uiteraard ben ik op zoek gegaan naar een oplossing, het heeft mij uren werk gekost, maar ik heb mijn telefoon gelukkig weer aan de praat, helaas niet in de nederlands taal nu (engels) maar er zijn ook officiele language packs op de samsung site te vinden, die je telefoon weer in no-time NL maken.
Er is wel 1 voorwaarde, anders moet je hem alsnog opsturen.
Bij het aanzetten van je Omnia moet er een Samsung Omnia Logo staan
Dit is namelijk het zogenaamde "bootloader" scherm. Heb je geen Omnia Logo, dan is je bootloader vernaggeld en dient samsung zelf je chip opnieuw te voorzien van een werkende firmware.
Als je het Omnia logo krijgt, dan kun je d.m.v. een simpel programmatje, en wat rom files je telefoon voorzien van nieuwe firmware en dus ook een nieuwe installatie van windows. Ik heb contact gehad met Vodafone over het flashen van firmware, zij geven aan dat dit gewoon onder de standaard 2 jaar garantie valt. Echter heb ik niet gesproken over het plaatsen van een "unbranded firmware variant"
Wat moet je doen?
- Zorg er voor dat je Omnia is opgeladen, nu weet ik dat dat niet te traceren valt, maar bij het update van je firmware, was dit ook noodzakelijk, dus dat zal wel goed zitten.
- Als je op een laptop gaat flashen, vergeet dan niet dat deze ook stroom nodig heeft en dus voldoende accu moet hebben
.
- Zorg er voor dat je vanaf een Windows XP machine flashed, dit is noodzakelijk omdat anders een tooltje niet werkt!! Hier is geen vista update voor of iets dergelijks.
- Sluit alle applicaties op je windows machine.
- Download http://www.disney.com] - De Windows Mobile 6.1 Rom (Engels).
- Download de Modem Driver http://sg.samsungmobile.c...xp.zip&p_visitgbn=0000012 - Dit is de driver die via je usb verbinding contact legt met je Omnia, hier is Windows XP voor noodzakelijk, let op, dit is geen vervanging voor activesync, maar een manier om de bootloader van je omnia te benaderen.
- Installeer de Samsung Modem driver.
- Open de rom.
- Als het flash programma gestart is, sluit dan je (uitgeschakelde) omnia aan op de USB kabel.
- Het Flash programma wacht nu op een bootloader melding, zet je omnia aan en zodra de start button klikbaar wordt, kan je beginnen met flashen.
- Als het flashen is afgerond (dit wordt aangegeven met "Job Done") kan je de telefoon los koppelen.
- Let Op!, schakel je omnia uit, of haal de batterij eruit. Zet je omnia opnieuw aan en houdt de ok en cancel knop in gedurende het opstarten, er wordt dan een melding gegeven over een hardware reset, druk op format en zet je telefoon opnieuw aan, de 1e keer duurt erg lang, dus heb zon 5 mins geduld, mocht het niet lukken, probeer de stappen opnieuw of contact me, er is nog een andere manier.
- Klaar! je telefoon zou nu gewoon in windows moeten komen.
Have fun !
PS: Dit is tevens een manier om je branded telefoon (Vodafone, orange etc) unbranded te maken
Groetjes,
Niels van Haren
[ Voor 0% gewijzigd door pven op 23-09-2008 21:19 ]