Toon posts:

Solidworks werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 1.110 views

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen.

ik heb een probleem en niemand kan mij helpen.
Ik heb een Acer Aspire 7720G met vista home premium
en een Nvidia Geforce 8400GS videokaart.
ik heb solidworks geinstaleerd maar ik krijg de melding
SolidWorks werkt niet meer.

en dan word het afgesloten

ik heb SolidWorks gebeld en die verbonde me door met Designsolutions
en die zeggen dat het niet draait op Vista Home
Maar ik heb andere mede studenten bij wie het wel werkt op Vista Home
ze hebben precies de zelfde versie als ik heb

weet iemand wat ik kan doen om solidworks toch werkend te krijgen op mijn laptop?

groetjes Terry

• vmsw
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-02 19:47
Contorleer Windows foutenrapportage eens, of er 'een oplossing gevonden is'.
Probeer compabiliteitsmodus en starten als administrator.

Standaardtaakjes om iets draaiende te krijgen wat niet lukt.

Vraag anders een van je (mede)studenten hoe zij het gedaan hebben; zij hadden mogelijk hetzelfde probleem ;)

Verwijderd

Topicstarter
Mede studenten hebben het geinstaleerd en het werkt gewoon
en waar kan ik windows foutmeldingen vinden?

Verwijderd

Topicstarter
En Compabiliteitsmode staat neit bij eigenschappen en starten als administrator ook niet :-(
ik snap er helemaal niet meer van :-(

• vmsw
Tip: gebruik de knop 'edit' bovenaan je post om aan te passen. Meerdere berichten (zo kort op elkaar) wordt gezien als bumpen; daar zijn ze hier niet zo blij mee.

Windows foutrapportage en oplossingen staan in configuratiescherm onder systeem, maar uiteraard had je dit ook op Google kunnen vinden ;).
Heb je wel beheerdersrechten op je account? IN principe staat dit alitjd wel bij eigenschappen, mits het een exe is die je wilt openen (of snelkoppeling mag volgens mij ook)

Verwijderd

Welke versie van Solid W heb je? Wij draaien Solid works 2007 met servicepack 5 en die draait niet op Vista. Om de simpele reden dat SW dat niet ondersteund.
Upgrade naar SW 2008 is een optie of zoals we het ook hebben op het werk is zowel Vista als XP op je pc zetten. Dan draait windows XP onder vista op een virtuele pc (of zoiets).

• vmsw
Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 20:20:
Welke versie van Solid W heb je? Wij draaien Solid works 2007 met servicepack 5 en die draait niet op Vista. Om de simpele reden dat SW dat niet ondersteund.
Upgrade naar SW 2008 is een optie of zoals we het ook hebben op het werk is zowel Vista als XP op je pc zetten. Dan draait windows XP onder vista op een virtuele pc (of zoiets).
TS heeft verteld dat dezelfde versie wel werkt bij medestudenten, dus daar gaan we dan nog even vanuit. IN principe hoeft software die door de maker niet ondersteund wordt niet gelijk niet te werken: meestal is het puur laxheid, of de 'wil' dat ze 2008 verkopen ;).

Ik hoop er nog even op dat het kan gaan werken.

[ Voor 3% gewijzigd door vmsw op 23-09-2008 20:27 ]

• twak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-12 19:54
Een tijdelijke oplossing die soms werkt: terwijl de foutmelding nog op het scherm staat, gewoon nog een keer Solidworks starten. De tweede keer werkt ie dan soms wel.

Verder wordt in de Event logs (Logboeken) van Windows vaak een error gelogd die aanwijzingen kan geven over de oorzaak.
Laptops van Acer staan erom bekend dat er een conflict is met een acer-specifieke .dll (iets van de Acer eDataSecurity).

Twakkie

• vmsw
twak schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 20:45:
Laptops van Acer staan erom bekend dat er een conflict is met een acer-specifieke .dll (iets van de Acer eDataSecurity).
Bevestigd.
Schakel deze service eens uit, of haal updates op. Heeft vaker (rechten)problemen gegeven bij verschillende applicaties.

Maar controleer je logboek vooral eens.

BTW, zorg ook even voor goede videodrivers, voor t geval hier nog wat conflicten mee zijn.
Google levert op dat ook Windows Vista kan met 2007, werk die info in ieder geval even door.

[ Voor 45% gewijzigd door vmsw op 23-09-2008 21:09 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:11
Softwareproblemen horen niet in de CSL. Zie ook CSL Beleid

Deze sluit ik dus
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.