Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Vista start niet meer op (tijdens installatie van D:\)

Pagina: 1
Acties:
  • 249 views

Verwijderd

Topicstarter
Mijn PC functioneerde niet optimaal en heb ik geprobeerd om Vista opnieuw te installeren. Ik had 2 partities en de installatie voerde ik vanuit D uit.(c is vista).

De installatie begon goed, totdat de opnieuw moest gaan starten.

Toen kreeg ik het volgende:

A disk read error occurred.

Eerder heb ik een paar keer installatie gedaan vanuit D en het liep perfect.

Als ik op f12 druk boot doet via harddisk of DVD( vista dvd erin) gebeurt er niks. Weer dezelfde foutmelding.

Wat moet ik nu doen?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 19:43:
Mijn PC functioneerde niet optimaal
[...]
en
A disk read error occurred.
Weet je zeker dat je hardware 100% fris is?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 19:44:
[...]

en

[...]

Weet je zeker dat je hardware 100% fris is?
100% fris??

wat bedoel je ermee?

• vmsw
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-02 19:47
Beetje basic-vraag & 'zelfstudie'...

Persoon boven je probeert -een heel klein beetje subtiel- te zeggen dat mogelijk je harde schijf kapot is, of eventuele andere mankementen.
Test dit dus eens. Zoek uit welke harde schijf je hebt (die informatie heb je niet gegeven), haal een diagnostisch programma, zet die op diskette of cd, en draai hem eens.
Doe dit evt. ook gelijk voor het geheugen.

[ Voor 33% gewijzigd door vmsw op 23-09-2008 19:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan ik doen?

• vmsw
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-02 19:47
Heb ik globaal uitgelegd. Gebruik google eens op de zoekwoorden die erbij vind horen: we verwachten op Tweakers.net wat initiatief en zelfstudie als je een probleem hebt. Ik hoop en verwacht dat je als 19 jarige dit moet kunnen.

Voor goede/uitgebreide uitleg (als het hier niet uitgebreid genoeg is) is het handiger om Google te pakken, of een forum als CID. Staat vaak genoeg uitgelegd hoe je een harde schijf kan controleren.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Als je dat hier moet vragen vrees ik dat je nog wat basis kennis mist en bovendien ook wat vergeten bent door te lezen...
  • Kies een goede topic titel die je probleem omschrijft, maar ook je OS tussen vierkante haakjes bevat. Voor meer eisen zie de Windows Operating Systems Policy hier ook over.
  • Omschrijf je probleem helder en duidelijk en geef zo veel mogelijk relevante informatie.
    Als je hardware problemen tegenkomt, meldt dan wat er in zit.
  • Geef aan wat je zelf al geprobeerd hebt om dit probleem op te lossen, en wat je bijvoorbeeld al opgezocht hebt hierover op Google of de GoT search
Wat we verwachten is dat je na kan denken, documentatie naslaan, de FAQs op GoT bekijken, elders op Internet te kijken (de GoT-search, www.google.com of support.bedrijf.com bijvoorbeeld), of gewoon door zelf wat te proberen. Als je dat al gedaan hebt is het raadzaam dergelijke zaken te noemen in je topicstart.

Het forum is met name bedoeld voor de problemen waar je zelf niet uitkomt NÁ het raadplegen van bovengenoemde zaken of de GoT-Search. Maar dat staat allemaal ook in de registratievoorwaarden uitgelegd.

In jouw geval moet je gewoon bij de basis beginnen:
De PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Daarna kun je pas zeker zijn of je iets in de hardware hoek of de software hoek moet neerzetten.

[ Voor 11% gewijzigd door alt-92 op 23-09-2008 20:22 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.