Omdat mijn vorige topic om een verkeerde reden was gesloten hier nogmaals:
Ik heb een server (win 2003) met 2 netwerkkaarten
de ene netwerkkaart gaat naar een switch met enkele computers
de andere gaat naar via een proxyserver (met gebruikersnaam en wachtwoord) naar het internet
nu is het probleem dat er op alle computers de proxy server ingesteld moet worden.
dit kan wel maar dan moeten de gebruikers elke keer als ze IE openen een gebruikersnaam en wachtwoord invullen.
is het mogelijk om deze proxy server met gebruikersnaam en wachtwoord op de server in te stellen zodat dit niet meer op de clienten hoeft worden ingesteld??
dat elke computer die verbind direct op internet kan. en geen proxy hoeft in te stellen
het is:
WAN --- proxy --- server --- switch { clients
De proxy kan ik niet beinvloeden...
Ik heb een server (win 2003) met 2 netwerkkaarten
de ene netwerkkaart gaat naar een switch met enkele computers
de andere gaat naar via een proxyserver (met gebruikersnaam en wachtwoord) naar het internet
nu is het probleem dat er op alle computers de proxy server ingesteld moet worden.
dit kan wel maar dan moeten de gebruikers elke keer als ze IE openen een gebruikersnaam en wachtwoord invullen.
is het mogelijk om deze proxy server met gebruikersnaam en wachtwoord op de server in te stellen zodat dit niet meer op de clienten hoeft worden ingesteld??
dat elke computer die verbind direct op internet kan. en geen proxy hoeft in te stellen
het is:
WAN --- proxy --- server --- switch { clients
De proxy kan ik niet beinvloeden...
Het gaat hier dus niet om het omzeilen van de proxy maar om het standaard maken van de proxy voor uitgaande verbindingen