Proxy Server instellen dat er geen user/pass gevraagd wordt*

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsklomp
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-05 16:45
Omdat mijn vorige topic om een verkeerde reden was gesloten hier nogmaals:

Ik heb een server (win 2003) met 2 netwerkkaarten

de ene netwerkkaart gaat naar een switch met enkele computers
de andere gaat naar via een proxyserver (met gebruikersnaam en wachtwoord) naar het internet

nu is het probleem dat er op alle computers de proxy server ingesteld moet worden.
dit kan wel maar dan moeten de gebruikers elke keer als ze IE openen een gebruikersnaam en wachtwoord invullen.

is het mogelijk om deze proxy server met gebruikersnaam en wachtwoord op de server in te stellen zodat dit niet meer op de clienten hoeft worden ingesteld??

dat elke computer die verbind direct op internet kan. en geen proxy hoeft in te stellen

het is:
WAN --- proxy --- server --- switch { clients
De proxy kan ik niet beinvloeden...

Het gaat hier dus niet om het omzeilen van de proxy maar om het standaard maken van de proxy voor uitgaande verbindingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dat klinkt toch echt als iets waarvoor je contact op moet nemen met systeembeheer, welke de proxy beheert :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89274

het kan bijv. d.m.v. RAS te gaan gebruiken. ik vraag me af of je dan ook nog een gebruikersnaam en ww moet invullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsklomp
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-05 16:45
dan zal ik morgen even kijken of ik met RAS iet voor elkaar kan krijgen

met ras word routing and remote access bedoelt toch?

[ Voor 28% gewijzigd door rsklomp op 23-09-2008 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vmsw
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-02 19:47
Ah, alweer nieuw topic.

Ik neem aan dat je niet zelf de beheerder bent, want het is wel en beetje een basic task. Als de server verbinding heeft via deze proxy, en er een bridge zit tussen de clients, zou dat goed moeten gaan. De server maakt verbinding, computers heoven het vervolgens niet meer. Controleer de serverinstellingen eens, en of die wel goed contact maakt met proxy.

Ben vooral benieuwd naar je configuratie, en hoe het met die server zit. Want in principe moet dit gewoon kunnen en werken met standaardinstellingen. Echt bijzonder is je opstelling niet.

[ Voor 17% gewijzigd door vmsw op 23-09-2008 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akaryan
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Het bedrijf waar ik werk gebruikt als oplossing Kerio, daarmee is het mogelijk om doormiddel van een Active Directory gebruikers te indentificeren 1. Mij lijkt het verstandign om doormiddel van DCHP de clienten als gateway de kerio server te laten kiezen, zodat ze altijd via hem op internet komen. Verder bied kerio veel opties (daar is het prijskaartje ook naar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:11
klompiej schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 19:34:
dan zal ik morgen even kijken of ik met RAS iet voor elkaar kan krijgen

met ras word routing and remote access bedoelt toch?
Zoals ook in je vorige topic is vermeld, neem contact op met de beheerder van je Proxy server. die kunnen het je vast wel vertellen cq oplossen.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik pas je topic titel even aan, maar verder sluit ik me aan bij de collega posters hierboven. Dit is iets dat je op zal moeten nemen met de beheerder van de proxy server :)

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
klompiej schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 19:25:
Omdat mijn vorige topic om een verkeerde reden was gesloten hier nogmaals:

Ik heb een server (win 2003) met 2 netwerkkaarten

de ene netwerkkaart gaat naar een switch met enkele computers
de andere gaat naar via een proxyserver (met gebruikersnaam en wachtwoord) naar het internet

nu is het probleem dat er op alle computers de proxy server ingesteld moet worden.
dit kan wel maar dan moeten de gebruikers elke keer als ze IE openen een gebruikersnaam en wachtwoord invullen.

is het mogelijk om deze proxy server met gebruikersnaam en wachtwoord op de server in te stellen zodat dit niet meer op de clienten hoeft worden ingesteld??

dat elke computer die verbind direct op internet kan. en geen proxy hoeft in te stellen

het is:
WAN --- proxy --- server --- switch { clients
De proxy kan ik niet beinvloeden...

Het gaat hier dus niet om het omzeilen van de proxy maar om het standaard maken van de proxy voor uitgaande verbindingen
Het instellen van een proxy op alle computers kun je centraal via een Group Policy doen.

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

De meest eenvoudige optie is waarschijnlijk om de proxy in te stellen als transparante proxy zodat al het uitgaande http verkeer via de proxy verloopt. Dit zou in combinatie met een paar packet filtering regels (al het inkomende verkeer van het lan met als doelpoort 80 moet naar de proxy gestuurd worden) en een kleine wijziging in de proxy configuratie te regelen moeten zijn. Maar hoe eenvoudig dit gaat hangt uiteraard af van de proxy server.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Pagina: 1