voor de 2e keer in een paar dagen (dat ik de laptop heb) tijd windows volledig in de soep gedraait..
volgens mij is dr echt wat mis met de hardware van de laptop,
het begint met wat random programma's (die voorheen op andere pc's altijd prima gedraaid hebben) die vastlopen en automatisch gesloten worden door xp,
dan komen dr foutmeldingen..
en dan bsod's:
Bad_Pool_Caller (bij shutdown, de laatste keer dat windows nog enigszinds werkte)
c000021A - onherstelbare systeemfout (@boot)
c0000135 kan onderdeel niet vinden (winsrv) (@boot)
Page_Fault_In__nonpaged_Area (@half werkend)
kan 2 dingen zijn: of een van de drivers of tools die standaard op de laptop zit loopt de boel te slopen
of het geheugen is kapot..
heb even via een ide to usb converter een cdromspeler eraan gehangen zodat ik memtest86 kan draaien..
memtest loopt binnen 10 seconden vast, unexpected interupt, en bij een van de pogingen zelfs n compleet raar scherm met alle kleuren van de regenbook tekentjes eroverheen..
geheugen kapot, of iets anders van de laptop kapot.. wie weet het?
t makkelijkst zou RMA (want DOA) zijn, maar ik wil mn laptop niet vet lang kwijt zijn, want ik heb em toch echt wel nodig, als het alleen een dode sodimm is, dan doe ik dr gelijk n 2 gig reepje in voor 2 tientjes.. maar dan moet et dat wel zijn wie weet raad?
laptop is trouwens een medion/akoya mini 1210 (zelfde als MSI Wind dus)
atom 1.6 ghz
1gb ddr2
80 gb hdd
windows xp home (standaard meegeleverd)
[edit:]
http://img108.imageshack.us/img108/3056/k0gimg4895.jpg
screenshot van internet geleend, maar zo ziet mijn memtest dr dus ook uit..
[edit2:] rma aangevraagd, want doa.. ik heb het ding net n week, en het begon dus al op dag 3 dat ik eht ding had.. kijken of ze nog ingaan op de suggestie om gewoon n nieuwe reep ram op te sturen, of dat ik em echt >week kwijt ben voor inspectie en reparatie
volgens mij is dr echt wat mis met de hardware van de laptop,
het begint met wat random programma's (die voorheen op andere pc's altijd prima gedraaid hebben) die vastlopen en automatisch gesloten worden door xp,
dan komen dr foutmeldingen..
en dan bsod's:
Bad_Pool_Caller (bij shutdown, de laatste keer dat windows nog enigszinds werkte)
c000021A - onherstelbare systeemfout (@boot)
c0000135 kan onderdeel niet vinden (winsrv) (@boot)
Page_Fault_In__nonpaged_Area (@half werkend)
kan 2 dingen zijn: of een van de drivers of tools die standaard op de laptop zit loopt de boel te slopen
of het geheugen is kapot..
heb even via een ide to usb converter een cdromspeler eraan gehangen zodat ik memtest86 kan draaien..
memtest loopt binnen 10 seconden vast, unexpected interupt, en bij een van de pogingen zelfs n compleet raar scherm met alle kleuren van de regenbook tekentjes eroverheen..
geheugen kapot, of iets anders van de laptop kapot.. wie weet het?
t makkelijkst zou RMA (want DOA) zijn, maar ik wil mn laptop niet vet lang kwijt zijn, want ik heb em toch echt wel nodig, als het alleen een dode sodimm is, dan doe ik dr gelijk n 2 gig reepje in voor 2 tientjes.. maar dan moet et dat wel zijn wie weet raad?
laptop is trouwens een medion/akoya mini 1210 (zelfde als MSI Wind dus)
atom 1.6 ghz
1gb ddr2
80 gb hdd
windows xp home (standaard meegeleverd)
[edit:]
http://img108.imageshack.us/img108/3056/k0gimg4895.jpg
screenshot van internet geleend, maar zo ziet mijn memtest dr dus ook uit..
[edit2:] rma aangevraagd, want doa.. ik heb het ding net n week, en het begon dus al op dag 3 dat ik eht ding had.. kijken of ze nog ingaan op de suggestie om gewoon n nieuwe reep ram op te sturen, of dat ik em echt >week kwijt ben voor inspectie en reparatie
[ Voor 11% gewijzigd door AlexanderB op 23-09-2008 19:33 ]