Ik heb voor de Aldi computer van mijn moeder een 160 GB ATA HD gekocht van Western Digital.
Nu wil ik hierop Windows XP installeren. Nadat de Windows Setup zijn installatie bestanden heeft gecopied en daarna reboot geeft de compu aan: fout tijdens laden van besturingssysteem.
Ik heb al geprobeerd:
verschillende jumper instellingen
met of zonder cd-rom aan de kabel
LBA ingesteld in Bios
Bios update gedaan
Met een andere windows CD (engelse versie) geprobeerd te installeren
Bios gereset
MBR gewist door fdisk /mbr
MBR gewist door repair functie via de windows xp installatie cd
Tevens heb ik op internet gezocht en gezocht hier op Tweakers. Na het lezen van de topics nog steeds geen oplossing gevonden en raak zo langzamerhand ten einde raad.
Wie kan mij zeggen wat het probleem is? Moet ik wellicht toch een andere, kleinere HD Kopen?
De specs van de computer zijn:
Medion pc
Processor: Pentium 4 1.8 Ghz
Geheugen: 512MB
Harddisk: 80GB 7200rpm
Videokaart: NVidia Geforce 2 GTS
Nu wil ik hierop Windows XP installeren. Nadat de Windows Setup zijn installatie bestanden heeft gecopied en daarna reboot geeft de compu aan: fout tijdens laden van besturingssysteem.
Ik heb al geprobeerd:
verschillende jumper instellingen
met of zonder cd-rom aan de kabel
LBA ingesteld in Bios
Bios update gedaan
Met een andere windows CD (engelse versie) geprobeerd te installeren
Bios gereset
MBR gewist door fdisk /mbr
MBR gewist door repair functie via de windows xp installatie cd
Tevens heb ik op internet gezocht en gezocht hier op Tweakers. Na het lezen van de topics nog steeds geen oplossing gevonden en raak zo langzamerhand ten einde raad.
Wie kan mij zeggen wat het probleem is? Moet ik wellicht toch een andere, kleinere HD Kopen?
De specs van de computer zijn:
Medion pc
Processor: Pentium 4 1.8 Ghz
Geheugen: 512MB
Harddisk: 80GB 7200rpm
Videokaart: NVidia Geforce 2 GTS
X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400