AP met groot bereik

Pagina: 1
Acties:

• rsklomp
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-03 09:37
Wij willen op school een access point installeren

dit moet een accesspoint met groot bereik zijn

heeft iemand een suggestie?
budget = 50-75 euro

• vmsw
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-03 21:17
Klinkt meer als een shopping vraag, en je kan misschien beter zelf eens gaan zoeken naar reviews: als Tweakers wordt er van je verwacht dit zelf te kunnen vinden in bijv. de pricewatch van Tweakers.
Hier staan vaak reviews van medeTweakers op, en hierop kan je informatie winnen.

Vooral met zo'n budget moet je niet het beste verwachten, en blijven er niet gigantisch veel modellen over.

Verwijderd

accesspoint met meer bereik.. hoeveel meter moet hij halen. en in wat voor omgeving komt het te staan.

hierbij moet je denken aan eventuele storingen etc. bijv betonnen muren of elektronische apparatuur etc.

ik zou eerder repeater neer gaan hangen alleen dan ga je wel buiten je budget, sowiezo is het budget wat magertjes een linksys AP heb je alleen voor dat bedrag laat staan cisco dat is nog zoveel keer duurder.

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 04-03 14:39
Voor dat bedrag wil ik ook wel een AP met groot bereik :P

m.a.w. je moet je wensen of het budget aanpassen :)

• Charles Nasi
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:57
Is het probleem met een accespoint met groot bereik niet dat het accespoint wel hard kan roepen, maar dat de andere kant ook hard terug moet roepen om toch een stabiele verbinding te krijgen op 'grotere' afstand? Dus dat als het AP bijvoorbeeld 100mW heeft, de laptop om van deze afstand te kunnen genieten ook 100mW dient uit te stralen? Of zit ik fout te redeneren?

• MaxPoweR
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01:40

MaxPoweR

-=StopTech=-

Senao is goed, alleen wel buiten je budget.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Charles Nasi schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 21:51:
Is het probleem met een accespoint met groot bereik niet dat het accespoint wel hard kan roepen, maar dat de andere kant ook hard terug moet roepen om toch een stabiele verbinding te krijgen op 'grotere' afstand? Dus dat als het AP bijvoorbeeld 100mW heeft, de laptop om van deze afstand te kunnen genieten ook 100mW dient uit te stralen? Of zit ik fout te redeneren?
Alleen een groot zendvermogen is inderdaad niet voldoende, er zal ook een gevoelige ontvanger op moeten zitten.

@TS: mede gezien Proxy Server instellen dat er geen user/pass gevraagd wordt* waar je geen toegang hebt tot de proxyserver: als je geen netwerkbeheerder van die school bent kun je beter niet beginnen aan eigen netwerkapparatuur aansluiten. Het is namelijk de snelste manier om je account kwijt te raken :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:59

Sick Nick

Drop the top!

100 mW is het maximale wat hier is toegestaan maar er zijn genoeg modellen die daar wel overheen gaan als het moet. Zoveel is het namelijk niet, zelfs m'n telefoon kan z'n wifi op 100 mW zenden :p
Pagina: 1