Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsklomp
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:01
Ik heb een server (win 2003) met 2 netwerkkaarten

de ene netwerkkaart gaat naar een switch met enkele computers
de andere gaat naar via een proxyserver (met gebruikersnaam en wachtwoord) naar het internet

nu is het probleem dat er op alle computers de proxy server ingesteld moet worden.
dit kan wel maar dan moeten de gebruikers elke keer als ze IE openen een gebruikersnaam en wachtwoord invullen.

is het mogelijk om deze proxy server met gebruikersnaam en wachtwoord op de server in te stellen zodat dit niet meer op de clienten hoeft worden ingesteld??

dat elke computer die verbind direct op internet kan. en geen proxy hoeft in te stellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:46
Ja dat is mogelijk, zoek eens op routing and remote access.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsklomp
ik kan er pas morgen weer naar kijken of het lukt..
heb je misschien wat meer informatie waar en hoe in routing and remote access ik dit kan instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rras is wel een makkelijk antwoord.

Als ik het goed begrijp heb je alleen een proxyserver die connectie maakt met het internet. En tussen je clients en je proxy staat nog een server. Dus ik vraag me af of je wel invloed hebt op die proxy. Zo nee, dan heb je pech, zo ja waarom zet je 2 servers neer waar de clients overheen moeten? of waarom haal je niet gewoon het paswoord van de proxy af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsklomp
de proxy zelf kan ik niet aankomen...

het is:
WAN --- proxy --- server --- switch { clients

alles na de server is niet te beinvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dan is het omzeilen van een beveiliging, en daar werken wij niet aan mee. Neem het op met de beheerders van die proxy, alleen zij kunnen je helpen.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.