Blue screen error ZNote 6625WD

Pagina: 1
Acties:
  • 77 views

• N00bi3
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-01 19:55
Ik weet niet of het gepast is om een nieuwe topic te starten maar here goes nothing....

Ik heb sinds eind april een Znote 6625WD(voor configuratie zie onder). Alles ging prima behalve dat het soms crashte(is dat goed Nederlands??) tijdes COD4, maar de laatste paar 3x kreeg ik het volgende scherm te zien. en nu begin me een beetje zorgen te maken. al heb ik geen iedee wat ik er van moet maken.

Afbeeldingslocatie: http://picasaweb.google.com/hvahid/UntitledAlbum#5249239024085405954

Al het hulp is meer dan welcom.

Processor: Intel® Core 2 Duo T8300 2,4 Ghz PENRYN
Geheugen: 4096 Mb (2 x 2048 Mb) DDR2-667
Cache: 3 Mb
Harddisk: 120 Gb SATA - 7200 Rpm (Foto / Video / 16Mb cache)
Chipset: Intel® 965PM + ICH8-M
Optische drive: DVD-RW DL (Dual Layer DVD-Rewriter)
Beeldscherm: 15,4" TFT kleur WSXGA+ Ultracrisp, Response time: 6ms - Contrast Ratio: 600:1, Brightness (cd/m²): 300
Videokaart: NVIDIA® Geforce 8600M GT met 512 Mb eigen videogeheugen

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Draai maar eerst memtest vanaf je DVD. Je geheugen is mogelijk niet meer betrouwbaar.

Als er 2 repen in zitten, draai dan met 1 reep per keer. De reep met errors zul je moeten vervangen.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
ik zie je plaatje niet...
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al geprobeerd?

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:25

Thandor

SilverStreak

Zie CSL Beleid - Probleemtopics :).

Het komt er op neer dat CSL eigenlijk geen subforum is om direct alle problemen met PC's/laptops neer te plempen. Voor laptops geldt dit in mindere mate, echter zijn laptops in de basis hetzelfde als een PC en zal je dus toch even op 'the old fashioned way' moeten gaan troubleshooten ;).

Ik zie hierboven mij al een linkje naar een troubleshooter staan. Begin daar eerst eens mee. Ga bv. het geheugen even testen. Mocht dat allemaal goed gaan (en laat Memtest voor een lange tijd draaien!) dan kun je eens specifiek de CPU of GPU gaan stressen met een daarvoor bedoelde stress-tool of benchmark. Als je dan een patroon in de crashes ontdekt ben je waarschijnlijk al heel wat wijzer.

Vergeet niet dat de software ook boosdoener kan zijn. Let dus op of drivers niet de oorzaak zijn (analyseer de BSOD met Windows XP en 2000 BSOD guide). Installeer eventueel oudere of nieuwere.

Dit topic gaat in ieder geval op slot, bovenstaande tekst moet duidelijk genoeg zijn ;).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.