Het probleem is als volgt: Het gaat om een Windows XP SP2 machine met daarop Office 2003 SP3 geïnstalleerd. De gebruiker van de machine wilt een bestand eenvoudig als bijlage aan een e-mail toevoegen door met rechts op het desbetreffende item te klikken en te kiezen voor 'kopiëren naar > emailontvanger'. Hierop reageert Outlook 2003 echter niet, maar als ik taakbeheer open zie ik wel dat het process Outlook.exe op de achtergrond draait, dus het lijkt erop dat Outlook blijft hangen.
Nu heb ik zitten Googlen en de vele mogelijke oplossingen die daar werden aangeboden geprobeerd. Zo moest ik verschillende .dll bestanden opnieuw registreren, controleren welke programma's voor welke bestandstypes gebruikt worden, etc. Ik heb Office opnieuw geinstalleerd, na deze eerst gedeinstalleerd te hebben, niets mocht helpen.
Ik kwam uiteindelijk het volgende tegen:
Betreffende de in het onderwerp genoemde issue, zou jij het volgende willen proberen:
• Ga in Internet Explorer naar het menu ‘Extra’ en kies voor ‘Internetopties’.
• Klik op het tabblad ‘Programma’s’
• Selecteer bij ‘email’ ‘Outlook Express’ uit de keuze lijst
• Klik op OK
• Sluit Internet Explorer
Als je dit gedaan hebt, graag de volgende stappen doen:
• Selecteer bij ‘email’ ‘Microsoft Outlook’ uit de keuze lijst
• Klik op OK
Hierna werkte de functie 'Kopiëren naar e-mailontvanger' 1 keer, waarna deze er weer mee op houdt. Elke keer als bovenstaande actie/stappen uitgevoerd zijn, werkt de functie 1 keer.
Heeft iemand nog tips, ervaring hiermee, o.i.d.?
Nu heb ik zitten Googlen en de vele mogelijke oplossingen die daar werden aangeboden geprobeerd. Zo moest ik verschillende .dll bestanden opnieuw registreren, controleren welke programma's voor welke bestandstypes gebruikt worden, etc. Ik heb Office opnieuw geinstalleerd, na deze eerst gedeinstalleerd te hebben, niets mocht helpen.
Ik kwam uiteindelijk het volgende tegen:
Betreffende de in het onderwerp genoemde issue, zou jij het volgende willen proberen:
• Selecteer bij ‘email’ ‘Outlook Express’ uit de keuze lijst
• Klik op OK
Als je dit gedaan hebt, graag de volgende stappen doen:
• Selecteer bij ‘email’ ‘Microsoft Outlook’ uit de keuze lijst
• Klik op OK
Hierna werkte de functie 'Kopiëren naar e-mailontvanger' 1 keer, waarna deze er weer mee op houdt. Elke keer als bovenstaande actie/stappen uitgevoerd zijn, werkt de functie 1 keer.
Heeft iemand nog tips, ervaring hiermee, o.i.d.?