Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik ben nog niet erg bekend met pc's en wilde even informatie over het volgende.
Ik ben van plan om een laptop te kopen, namelijk een Toshiba Satellite P300. Nu zijn er twee grote verschillen tussen 3 laptops, namelijk:
De een heeft een Intel Core 2 Duo T5750 processor, een Intel Core 2 Duo T7500 en de andere een Intel Core 2 Duo P8400 processor.

Verder is er een verschil in de videokaarten, namelijk een
-ATi Mobility Radeon HD 3470 256 MB DDR3, tot 1023 MB gedeeld
-ATi Mobility Radeon HD 3650 512 MB DDR3, tot 2302 MB gedeeld
-NVIDIA® GeForce® 8400M-GS 256MB/1280MB of
-NVIDIA® GeForce® 9500M-GS 512MB/1280MB

Nu is mijn vraag kan iemand mij het verschil tussen de processoren en de videokaarten uitleggen en mogelijk welke het meest geschikte is. Het gaat dan gewoon om thuis gebruik, zonder dat er zware games of zo mee worden gespeeld.

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01:48

the mod man

iets van beeldmaker

de zogenoemde 'langzaamste' processor is de t5750, die is makkelijk snel genoeg voor thuisgebruik zonder dat er op wordt gegamed

De viedeokaarten:
de 3470 is minder snel dan de 3650
de 8400 is slomer dan de 9500

Naar shared memory (gedeeld geheugen) zou ik niet kijken, dit wordt namelijk van je werkgeheugen afgesnoept.

voor thuis werken zijn de T5750 en de 3470 of 8400 ruim voldoende.

I can't wait to shoot!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:48
Zowiezo gedeeld mem bij videokaarten is niet je van het.

Verder kun je deze gegevens toch ook wel ff "googlen" ?

Zeker als je geen gamer bent is het niet zo heel erg belangrijk, maar toch zou ik niet kiezen voor gedeeld geheugen.

Verwijderd

Wat is gewoon thuis gebruik? Wat voor mij gewoon is, kan voor jouw niet gewoon zijn. Geen zware games maar wel games?

Ik heb geen idee wat je bij elkaar kan zoeken, maar ik zou de 3650 of 9500 nemen met de P8400. Dat is allemaal wel redelijk snel en daardoor beloofd dat voor toekomst gebruik ook iets meer.

Verwijderd

Topicstarter
Het is gewoon voor hoofdzakelijk internetten en msn, maar wil wel een beetje laptop hebben voor de 'toekomst'. Ik was dan benieuwd welke ik het beste kan nemen. Ik was nieuwsgierig wat is het verschil tussen de processoren en videokaarten zijn en waar ik dan naar moet kijken bij deze twee.