HD-Recorder op PC of HDD aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingR2
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-11-2022

RagingR2

[GeekPride!]

Topicstarter
Ik heb een DVD-speler en zelfs nog een VHS-speler die nog prima werken. Dus tot voor kort had ik niet echt trek in een DVD-recorder of HDD-recorder bij mijn TV. Maar aangezien ik nog steeds op zoek ben naar een goede manier om al mijn muziek en videobestanden, die nu op mijn computer die op de 1e verdieping staat, in de huiskamer af te kunnen spelen, ben ik sinds kort toch iets geinteresseerder geraakt in HDD-recorders. Want aangezien er (de naam zegt het al) een HDD in zit, en tegenwoordig ook vaak een USB-aansluiting op zit, is zo´n apparaat natuurlijk de ideale mogelijkheid om je zooi digitaal in de huiskamer op te kunnen slaan, zonder meteen je hele PC-hoek naar beneden te moeten verhuizen of een meterslange kabel te moeten trekken; het feit dat je er data vanaf TV op kan opnemen, en/of op DVD kan wegbranden zou voor mij persoonlijk een bijzaak zijn. :P

Maar ik zit nog met een paar vragen aangezien ik dus helemaal geen ervaring heb met die apparaten.

In hoeverre is het mogelijk om op de USB-poort op een HDD-recorder iets anders aan te sluiten dan een USB-stick. Lees: kun je er een externe HDD aanhangen, of misschien zelfs via een kabel verbinding maken met een laptop of PC?

En in hoeverre is het mogelijk om dingen die van je pc afkomen via je HDD-recorder af te spelen op TV en/of speakers? MP3 kunnen moderne modellen gewoon aan geloof ik? Maar snapt hij ook AVI en MPG? Of moet ik dan toch weer mijn PC aan de TV gaan hangen om dat af te kunnen spelen?

In hoeverre kun je op een HDD-recorder je bestanden ordenen en bepalen in welke volgorde het afgespeeld wordt? Ik weet dat je vaak gewoon mapjes kan maken, en een shuffle functie zit er meestal ook wel op, maar kun je ook playlists maken zoals op een iPod of iets dergelijks? Of zijn dit soort apparaten daar qua features nog niet echt op ingesteld?

P183, M4A78T-E, Phenom-II X4 955, OCZ 4GB Platinum 1333Mhz, MSI GTX 960 4GB, Syncmaster 2494HS + PS3 + XBOX360 + Samsung Galaxy S3 + Canon EOS 600D

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-03 21:35

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

waarom niet een mp3 speler met bijbehorend docking station? fractie van de prijs en over het algemeen worden de functies bepaald/beperkt door die van de mp3 speler.

Anoniem: 14829

RagingR2 schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 16:27:
In hoeverre is het mogelijk om op de USB-poort op een HDD-recorder iets anders aan te sluiten dan een USB-stick. Lees: kun je er een externe HDD aanhangen, of misschien zelfs via een kabel verbinding maken met een laptop of PC?
De USB poort van je HD-recorder is USB host, dus daar kun je ook externe harddisks op aansluiten. Let er wel op dat die disk geformatteerd is in een formaat dat de recorder gebruikt. Het veiligste is FAT32, want dat wordt ook gebruikt bij USB sticks en geheugenkaartjes.

De kans dat je HD-recorder netwerk over USB ondersteunt is nogal klein: je hebt dan zowel aan de recorder-kant als aan de PC-kant extra software nodig. Maar er zijn ook een hoop HD-recorders die voorzien zijn van een Ethernet poort, en dat maakt 't een stuk simpeler.

• RagingR2

RagingR2

[GeekPride!]

Topicstarter
Firestorm schreef op woensdag 24 september 2008 @ 11:07:
waarom niet een mp3 speler met bijbehorend docking station? fractie van de prijs en over het algemeen worden de functies bepaald/beperkt door die van de mp3 speler.
Kan ook, maar ik ben sowieso wel een keer toe aan een nieuwe audio/video setup in mn woonkamer, dus dan maar meteen een HD-recorder en het hele zaakje inclusief versterker en tuner op elkaar aansluiten.
Anoniem: 14829 schreef op woensdag 24 september 2008 @ 12:21:
De kans dat je HD-recorder netwerk over USB ondersteunt is nogal klein: je hebt dan zowel aan de recorder-kant als aan de PC-kant extra software nodig. Maar er zijn ook een hoop HD-recorders die voorzien zijn van een Ethernet poort, en dat maakt 't een stuk simpeler.
Hm weer wat geleerd; dat klinkt goed. En dan kun je gewoon zonder veel extra moeite zooi vanaf je pc op dat apparaat dumpen?

P183, M4A78T-E, Phenom-II X4 955, OCZ 4GB Platinum 1333Mhz, MSI GTX 960 4GB, Syncmaster 2494HS + PS3 + XBOX360 + Samsung Galaxy S3 + Canon EOS 600D

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-04 09:23
RagingR2 schreef op woensdag 24 september 2008 @ 23:01:
[...]
...........

Hm weer wat geleerd; dat klinkt goed. En dan kun je gewoon zonder veel extra moeite zooi vanaf je pc op dat apparaat dumpen?
Ligt een beetje aan het apparaat denk je ook niet?

Iha kunnen dit soort spelers content die elders op het netwerk staat 'streamen' maar je kunt er dan geen content 'opzetten', hij fungeert niet als NAS/computer met harddisk. Meer als netwerk (streaming) media player. Dus dat 'dumpen' kan meestal niet.........

• RagingR2

RagingR2

[GeekPride!]

Topicstarter
kaajee schreef op donderdag 25 september 2008 @ 09:51:
[...]

Ligt een beetje aan het apparaat denk je ook niet?
Ik denk helemaal niets, want zoals ik al zei heb ik helemaal geen ervaring met die apparaten, daarom vraag ik het ook hier, en daarom stond er ook een vraagteken aan het einde van die zin.
Iha kunnen dit soort spelers content die elders op het netwerk staat 'streamen' maar je kunt er dan geen content 'opzetten', hij fungeert niet als NAS/computer met harddisk. Meer als netwerk (streaming) media player. Dus dat 'dumpen' kan meestal niet.........
Hoezo kun je er geen content opzetten? Een vriend van mij heeft er pas één, en die zet er wel Mp3's op. Wat niets zegt over of dat ding AVI's of MPG's af kan spellen natuurlijk, maar dat je er niets op zou kunnen zetten en alleen maar kan streamen lijkt me dus niet waar.

Pagina: 1