Japanners willen ruimtelift bouwen die 36 kilometer omhoog k

Pagina: 1
Acties:

• Vae Victus
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-02 12:59

Vae Victus

Awesome God

Topicstarter
Japanners willen ruimtelift bouwen die 36 kilometer omhoog kan

36 kilometer staat er in de titel terwijl er in het verhaal gesproken wordt over 36.000 en 72.000 kilometer
kleine 36.000 kilometer lang
Die kabel van 72.000 kilometer
Ik neem aan dat de titel veranderd moet worden naar 36.000 kilometer op wikipedia lees ik namelijk dat een sateliet in een geostationaire baan "op ongeveer 36.000 kilometer boven de evenaar" zweeft.

I believe in Christianity as I believe that the sun has risen: not only because I see it, but because by it I see everything else. C.S. Lewis

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Ik zat te kijken naar wat je nou eigenlijk bedoelde, maar ze hebben het al gefixt :P

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Het is wel betreurenswaardig dat bij zo'n leuk onderwerp een typefout in het artikel leidt tot meer discussie over de typefout dan het wetenschappelijke werk zelf.

Het modsysteem zal de overbodige meuk wel wegkrijgen maar het is dan wel een rood draadje geworden.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

De lift wordt 36k km, de kabel waarlangs ie zich omhoog trekt wordt 72k km, zodat de kabel met een stuk balast dat eigenlijk van de aarde weg wil vliegen strak gehouden kan worden en tevens de kabel zijn zwaarste belasting pas op 36k km heeft (in het midden) ipv ergens halverwege de lift-baan.

Wat mist is een plaatje om dat te illustreren.