Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop downgraden naar xp

Pagina: 1
Acties:
  • 185 views

Verwijderd

Topicstarter
Mijn buurmeisje heeft een Acer Aspire 7720g die met windows Vista kwam. Maar ze zou graag terug naar windows xp gaan. Ik dacht, geen probleem, dat doe ik wel effe. Niet dus.

Er wordt geen harde schijf gevonden als ik xp wil installeren. Ik vermoed dat dit een of andere beveiliging is die Acer erin gestoken heeft. Nogthans moet het mogelijk zijn dit te omzeilen. Weet alleen niet hoe.

Is er iemand die mij hiermee kan helpen?

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-11 08:52

Dennahz

Life feels like hell should.

Is geen beveiliging hoor. De XP setup kan waarschijnlijk de Sata controller niet vinden, dus daarom ziet hij ook geen HDD. Zoek eens bij Acer naar drivers hiervoor. Deze kan je dan op een USB stick zetten waarna je dit als het goed is kan gebruiken in de setup.

Ik weet wel zeker dat er hierover meer informatie te vinden is via de search zodat je snel verder kunt. ;)

Twitter

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05:31
Of hij staat op AHCI (en kan daar dus geen correcte driver voor vinden). Kijken even in de BIOS.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Yes :Y zoeken op XP install F6 for drivers levert je wel wat interessante linkjes op :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11 18:20

Ray

op een usb stick gaat trouwens niet werken met xp. je zult een floppydrive nodig hebben of een unattended install moeten maken.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik ga toch dit topic sluiten, met name omdat er met betrekking tot dit specifieke model enorm veel terug te vinden is met de search.

Samen met de al genoemde aanwijzingen en de resultaten van [search=Acer 7720 XP] moet je een heel eind kunnen komen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.