[iTunes 8 OSX] Kan info van bepaalde nummers niet wijzigen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkpostma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-09 15:31
Ik heb een erg vreemd probleem met iTunes (versie 8, MacBook). Van een paar MP3 krijg ik de info niet gewijzigd. Ik wil de albumtitel aanpassen en een illustratie toevoegen. Het vreemde is dat het even lijkt te werken, maar als ik ze dan aanklik verdwijnt het nummer uit album, en wat blijkt: de oude albumtitel is dan weer terug?! Illustraties lijkt bij die bepaalde nummers helemaal niet te werken. Er wordt ook geen foutmelding of iets dergelijks gegeven.

Herkent iemand dit probleem en/of weet iemand wat hier aan de hand kan zijn?

Verwijderd

Hehehehe eindelijk iemand met hetzelfde probleem...

Dit had ik ook in <8 versies van iTunes..

alles gebrobeer, geen idee wat het kan zijn

• Martijn1899
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:36
Zijn de bestanden die je wilt wijzigen niet beschermd tegen wijzigingen (alleen-lezen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkpostma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-09 15:31
Nee, ze waren niet tegen schrijven beveiligd, althans, in Finder niet. Ik had voor de zekerheid zelfs everyone en staff schrijfrechten gegeven, maar ook dat mocht niet baten. Het was maar bij 1 album, dus ik vermoedde dat er iets mis was met de MP3's, corrupte ID3 of iets dergelijks. Ik een andere ID3 Editor gedownload, die crashte op deze bestanden. Andere MP3's kon ik wel met de ID3 Editor wijzigen. Ik naar Vista computer, daar heb ik MP3tag op staan. Hiermee kon ik de files wel editten. Opnieuw geimporteerd op min MacBook, en waarempel: probleem opgelost. Kortom: iTunes kan niet altijd evengoed omgaan met corrupte ID3 tags / MP3 files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-10 15:43

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Had ik ook eens met oudere iTunes. Heb de bestanden toen met MP3rage (http://www.chaoticsoftware.com) onder OSX, van alle tags ontdaan en in iTunes toen de info toegevoegd.
Blijkbaar oude info die iTunes er niet uit kreeg..

[ Voor 9% gewijzigd door kaassouffle op 02-10-2008 14:11 ]