[W2k3] Welke bestanden van CD nodig voor FTP?

Pagina: 1
Acties:

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Topicstarter
Hallo iedereen.

Het volgende probleem is aan de orde: het bedrijf waar ik voor werk heeft een aantal Windows 2003 servers staan, waar FTP op moet worden geinstalleerd. Voor de manageability wil ik gaan voor het MS IIS onderdeel FTP.

Echter bij installatie wordt mij om de Windows 2k3 CD gevraagd. Deze heb ik niet op locatie (er kan ook niemand bij de servers, ze staan letterlijk in the middle of nowhere) en kan niet even een ISOtje die kant op schuiven (we gebruiken satteliet uplinks, das heel dure bandbreedte).

Dus ik vroeg me af: welke bestanden zijn er nodig, dan zip ik die en stuur ik die het netwerk op. Even voor de duidelijkheid: IIS draait al, het gaat alléén om FTP. De CD zelf heb ik hier wel, dat vormt geen probleem. Ook als je een manier weet hoe ik kan uitvinden om welke bestanden het gaat: very welcome!

Alvast bedankt,
daan

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:55
Hoe stuur je die bestanden dan op? Als jij gewoon via SMB de servers kan benaderen kan je toch een CD sharen en daarheen verwijzen als Windows vraagt om de i386 directory? Dan gaan alleen de bestanden over je netwerk heen die je nodig hebt.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Topicstarter
Nee helaas niet via SMB: de servers bereik ik via Remote Desktop, erheen krijgen van bestanden doe ik via FTP (client op server), HTTP of SMTP/POP ;)

Ik kan voor ik weet geen FTP map aangeven als locatie van de files, right?

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:55
noes schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 15:17:
Nee helaas niet via SMB: de servers bereik ik via Remote Desktop, erheen krijgen van bestanden doe ik via FTP (client op server), HTTP of SMTP/POP ;)

Ik kan voor ik weet geen FTP map aangeven als locatie van de files, right?
En de client mapping van RDP zal ook wel niet werken neem ik aan? Wellicht kan dit je nog helpen:
http://cybernetnews.com/2...tp-to-a-drive-in-windows/

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Topicstarter
Klinkt als een interessant idee, ga het proberen! Alvast bedankt!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wellicht kun je een FTP locatie gewoonweg opnemen in de Windows Explorer.

Zie, http://itsvista.com/2007/...-to-an-ftp-site-in-vista/

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Topicstarter
Nee helaas gaat die oplossing niet. Moet PASV mode connecten, maar dat gaat niet goed middels Explorer. (Wel via FTP.exe commandline)

Nog ff doorspelen, anders ga ik toch maar voor FileZilla oid.

[ Voor 15% gewijzigd door noes op 23-09-2008 16:16 ]

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Topicstarter
Okay ik ga voor FileZilla. Bedankt voor jullie hulp. Fijn dat filezilla de config opslaat in een XML, dat scheelt configgen (heb 6 servers, met trage sat uplink)

dank!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Zip de inhoud van de Windows CD1 (en CD2 indien R2), en verhuis dat bestand naar de server. Als je daar met RDP bent ingelogd, kun je middels een webbrowser je zip bestand wel ophalen als je die tijdelijk ergens parkeert waar je em kunt ophalen.

In de toekomst ga je geheid de Install CD nog eens nodig hebben, en dan kun je gewoon verwijzen naar een installatiefolder. Ik heb standaard op mijn servers een \install\win2k3\cd1 en cd2 folder als ik ze installeer, dan heb je het gezeik ook niet. Of op z'n minst heb ik ze op een netwerklokatie staan in hetzelfde netwerk. :)

Niks hoeft bootable te zijn, dus ISO en mounten is niet nodig, alleen de bestanden zijn nodig, en dan met name de \i386 folder van de CD. :)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
maartena schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 19:19:
Zip de inhoud van de Windows CD1 (en CD2 indien R2), en verhuis dat bestand naar de server. Als je daar met RDP bent ingelogd, kun je middels een webbrowser je zip bestand wel ophalen als je die tijdelijk ergens parkeert waar je em kunt ophalen.

In de toekomst ga je geheid de Install CD nog eens nodig hebben, en dan kun je gewoon verwijzen naar een installatiefolder. Ik heb standaard op mijn servers een \install\win2k3\cd1 en cd2 folder als ik ze installeer, dan heb je het gezeik ook niet. Of op z'n minst heb ik ze op een netwerklokatie staan in hetzelfde netwerk. :)

Niks hoeft bootable te zijn, dus ISO en mounten is niet nodig, alleen de bestanden zijn nodig, en dan met name de \i386 folder van de CD. :)
Sorry hoor maar je reageert nu twee weken later op een topic waarin de oplossing al meerdere malen genoemd is, en waar in de topicstart al duidelijk staat waarom jouw oplossing niet gaat werken.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1