Draadloos internet delen [Modem->Router->PC->Laptop]

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidious
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 05:02

Cidious

The Bloody Gent

Topicstarter
Ik heb mijn PC op draadloze internet verbinding aangesloten.. en mijn laptop staat in het tuinhuisje en kan net geen verbinding krijgen met de router.. maar wel met mijn PC die gewoon een goede sterke verbinding heeft..

Nu wil ik dus dat de laptop DRAADLOOS internet van mijn PC haalt...

Nu heb ik met netwerk beheer rond lopen rommelen maar dit is 1 groot zootje en best wel onduidelijk.. en wat ik wil kom ik nergens echt tegen..

Iemand enige opheldering?

Ja ik heb de FAQ al gelezen.. maar dit lijkt niet echt over mijn scenario te gaan..

Ik wil er ook niks bij kopen..

[ Voor 3% gewijzigd door Cidious op 23-09-2008 15:00 ]

R7 9800X3D + ASUS ROG STRIX X870E-E + RTX 4090 FE + 48GB TG Xtreem 8200 CL38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Tja Je kan niet met 1 Wifi-kaart naar meerdere punten verbinding maken.
Als je je pc aansluit via utp of je stopt er een extra netwerk kaart in kan je bijvoorbeeld kijken naar
ICS

Quote uit de FAQ
Hoe kan ik een grotere afstand met een draadloos netwerk overbruggen?

Om een grotere afstand te overbruggen zijn er twee opties: met antennes of met een extra accesspoint (dit wordt onder het volgende kopje behandeld).
Bij antennes zijn er twee soorten antennes te onderscheiden, een omni-antenne of met een richtantenne. Bij een omni-antenne wordt het signaal 360 graden in de rondte verspreid in een plat vlak. Dit is erg handig om bijvoorbeeld meerdere accesspoints met elkaar te verbinden in een buurtnetwerk.
Een richtantenne wordt gebruikt om de afstand tussen twee punten te overbruggen. Omdat het signaal maar één richting op wordt gezonden kan er een veel grotere afstand worden overbrugd. Het vermogen wordt als het ware in één richting geconcentreerd.
Over antennes is veel te vinden bij wireless-nederland en bij wireless-leiden.

Hoe kan ik de ontvangst van mijn WLAN verbeteren?

Om het bereik binnen- en buitenshuis te verbeteren is het makkelijker om een tweede accesspoint te gebruiken. Beide accesspoints moeten dan over WDS-functionaliteit beschikken. De accesspoints worden op hetzelfde kanaal ingesteld met de WDS-functionaliteit in de hybride stand. Voordeel is dat draadloze clients automatisch het sterkste signaal pakken zonder de verbinding te verliezen.
De WDS-functionaliteit kan ook worden gebruikt om de afstand tussen twee individuele accesspoints te overbruggen. Er wordt dan een extra accesspoint in het midden van de twee oude accesspoints geplaatst. Door ook deze accesspoints in de hybride WDS stand te zetten zorgen zij ervoor dat de drie accesspoints één netwerk vormen en dat er gegevens tussen de netwerken en clients uitgewisseld kunnen worden.

[ Voor 73% gewijzigd door LuckY op 23-09-2008 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidious

Cidious

The Bloody Gent

Topicstarter
Zoals ik al zei.. ik ga er niks bij kopen.. ik heb 2 goede USB Netwerk B/G stikjes met een goed gezond bereik en deze ga ik niet vervangen voor deze tijdelijk oplossing.. het hoeft maar een paar weekjes te werken..

PC moet gewoon contact met internet maken en moet dan een soort accespoint worden.. voor de laptop

oh en als je bijvoorbeeld hier kijkt zie je een optie om je computer dat te laten doen.. maar die optie is er bij mij helemaal niet..

http://www.tekstenuitleg..../internet_delen_windows/4

Hier:
Afbeeldingslocatie: http://b.imagehost.org/t/0500/internet.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door Cidious op 23-09-2008 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:58

Koppensneller

winterrrrrr

Als je maar één wifikaartje in je PC hebt gaat dat gewoon niet lukken. Je kunt niet met een enkel stickje je internetverbinding en een verbinding met je laptop tegelijkertijd behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Cidious schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 15:08:
Zoals ik al zei.. ik ga er niks bij kopen.. ik heb 2 goede USB Netwerk B/G stikjes met een goed gezond bereik en deze ga ik niet vervangen voor deze tijdelijk oplossing.. het hoeft maar een paar weekjes te werken..

PC moet gewoon contact met internet maken en moet dan een soort accespoint worden.. voor de laptop
Je kan van alles willen, maar als het fysiek niet kan, dan kan het niet. Je kunt je PC bedraad aansluiten, en dan de draadloze verbinding gebruiken om internet te delen. Wil je je stickje gebruiken om je PC draadloos te houden, dan heb je pech gehad.

Of een stick lenen voor die paar weken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidious

Cidious

The Bloody Gent

Topicstarter
ik heb ook wel nog een kaartje..

En wat ik bedoelde.. ik heb 2 losse goede stikkies.. en ingebouwde WLAN in de laptop..

[ Voor 58% gewijzigd door Cidious op 23-09-2008 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Cidious schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 14:59:
Ja ik heb de FAQ al gelezen.. maar dit lijkt niet echt over mijn scenario te gaan..
Staat genoeg in over internet delen met een pc. Dat het om draadloos gaat in jouw geval doet hier niks aan af. Je hebt gewoonweg een pc nodig met 2 netwerkkaarten. In jouw geval 'draadloze' exemplaren.

Zie Hoe deel ik Internet ?

[edit]Bovenstaande FAQ is wel wat verouderd en summier. Je moet een ad-hoc verbinding maken tussen pc en laptop en met ICS je internetverbinding delen. Je zou ook een proxy kunnen gebruiken zoals Freeproxy ipv ICS. Net wat je voorkeur heeft.

[ Voor 21% gewijzigd door Noork op 23-09-2008 15:18 ]

Pagina: 1