Toon posts:

16/17 inch laptop, maar GEEN breedbeeld: bestaat dat?

Pagina: 1
Acties:
  • 483 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een redelijke laptop met een vrij groot scherm: 16 of 17 inch. Maar ik kan zelf niet wennen aan het breedbeeld formaat.

Ik zoek dus een goede laptop (rond de E1200) die best zwaar mag zijn met een groot scherm, ZONDER breedbeeld. Ik kan het nergens vinden....

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:46
volgensmij hebben alle moderne laptops zon beedjes ''breedbeeld''...

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-01 16:32
Volgens de pricewatch hebben deze laptops geen breedbeeld:

http://tweakers.net/price...Min=0&scoreMax=5&x=18&y=9

uitgaang van de resolutie dan.

Hail to the king baby!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
urk_forever schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 15:48:
Volgens de pricewatch hebben deze laptops geen breedbeeld:

http://tweakers.net/price...Min=0&scoreMax=5&x=18&y=9

uitgaang van de resolutie dan.
Dat is dus ook max 15inch. Maar goed, 17inch non-breedbeeld meezeulen in een tas is toch nauwelijks te doen. Ik zou zeggen, koop dan gewoon een goede 17/19 inch monitor erbij voor als je thuis werkt.

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:01
Zou me eerlijk gezecht verbazen.
Zelfs 14" en 15" laptops worden in de nonbreedbeeld variante steeds zeldzamer.
Van 16" en 17" heb ik ze nog nooit gezien. Ik denk dat je erg je best moet doen om nog een 15" non breedbeeld te vinden die verder op je behoefte aansluit.

Maar waarom zo'n groote laptop? Heel het draagbare gaat er vanaf.
Als je echt zo'n groot scherm nodig hebt is een dockingstation met een extra scherm dan geen optie?

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Of gewoon een pc? 17" wil ik namelijk niet echt meer draagbaar noemen.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:15

_Apache_

For life.

Klopt, zal je ook niet meer vinden. Mijn beste inzet is gewoon een normale laptop met 15" en probeer hier is echt mee te werken, mocht je een nog steeds een gegronde reden hebben om groter te willen neem je een extern scherm erbij, heb je 15+17/19", moet toch wel genoeg oppervlak geven.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• bangnl
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:26
De oude 1700 serie van Acer heeft een full 17 inch display

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor jullie reacties. Een extra scherm is inderdaad een optie waar uik nog niet aan had gedacht. En ik ga toch maar eens kijken of ik kan wennen aan de breedbeeld formaten.

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Weet je wel hoe hoog 17 inch 4:3 is? Dat kan niet meer makkelijk in een tas. Verder maakt het ook veel ruimte om de keyboard deel, waardoor het zeldzaam verschijnsel is geworden.
Vandaar dat er 17 inch breedbeeld van is, zodat het minder hoog maakt.

Daarbij is breedbeeld soms wel beter tegenwoordig in multimedia, en je kan 2 browsers naast elkaar zetten. Dat is wat lastiger met 4:3 scherm. Ik ben zelf al snel gewend aan breedbeeld, maar jij nog niet? :)

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:25

Thandor

SilverStreak

Kwestie van even zoeken in o.a. de Pricewatch en dat kun je eigenlijk prima zelf :).

Dit topic gaat in ieder geval op slot daar het niet volgens het beleid is. Zie CSL FAQ - Ik wil een nieuwe laptop kopen, welke? voor meer informatie. In Best Buy Guide topicoverzicht staan een aantal laptops beschreven maar deze zijn wel breedbeeld. De makkelijkste oplossing lijkt mij (gezien het aanbod laptops) toch om te wennen aan breedbeeld. Zet desnoods een aantal zaken naar de zijkant van het beeld (mocht je verticaal te weinig pixels hebben). Je zou bv. de start balk of een dock op links of rechts kunnen zetten :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.