Draadloos netwerk bij UPC internet + bellen

Pagina: 1
Acties:

• TiemG
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-12 13:26
Een kennis van mij heeft UPC internet + bellen. Nu heeft ze hier een Belkin 54g wireless router bijgekocht. Wanneer ik alles aansluit krijg ik verbinding met de router. De router krijgt alleen van de modem geen internet verbinding door.
Ik kan dus niet via het draadloze netwerk internetten.
Nu heb ik thuis geen UPC en de verschillende instellingen die ik heb geprobeerd werken niet.
Wie weet hier het antwoord op.
Alvast bedankt.

Verwijderd

Het lijkt mij gewoon dat de gegevens niet goed zijn ingevuld. Nu heb ikzelf ook geen UPC alleen zijn de gebruikersnaam + ww wel correct ingevult?? Branden er lampjes op de router? Als alles goed is ingesteld dan hoort dit groen te branden.

Anders is het misschien raadzaam om iemand te zoeken die ook UPC heeft en in zijn modem even de instellingen bekijken.

• TiemG
De modem zelf werkt goed, ik kan namelijk wel internet wanneer ik de rechtstreeks een kabel van mijn laptop naar de modem trek. Het probleem ligt dus echt bij de wireless router.
In ieder geval bedankt.

• andrestouwe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-12 03:09

andrestouwe

De boer dat is de kerel...

Moest je bij UPC niet je MAC adres clonen naar je router? Correct me if i'm wrong...

"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:18
Niet meer. Het Mac adres gaat tegenwoordig wel gewoon goed.
Ik denk alleen dat je eerst je pc op het modem hebt aangesloten gehad ipv direct de router.
Het Mac-adres van je pc is dan doorgevoerd naar UPC.
Je kunt het allicht proberen met het clonen van het mac-adres van je pc. Waarschijnlijk dat het dan wel in een keer werkt.

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Arunia schreef op woensdag 24 september 2008 @ 10:26:
Niet meer. Het Mac adres gaat tegenwoordig wel gewoon goed.
Ik denk alleen dat je eerst je pc op het modem hebt aangesloten gehad ipv direct de router.
Het Mac-adres van je pc is dan doorgevoerd naar UPC.
Je kunt het allicht proberen met het clonen van het mac-adres van je pc. Waarschijnlijk dat het dan wel in een keer werkt.
Dit is een beetje tegenstrijdig. Je zegt dat het MAC gewoon goed gaat, maar je wel moet clonen.
Ik heb draadloos inet met UPC. Het is gewoon mogelijk. Ik denk dat je je router verkeer dheb geconfigureerd. Misschien een DNS foutje gemaakt? Probeer eens http://66.249.91.104/ in je browser (google.nl)

[ Voor 4% gewijzigd door DeeJee op 24-09-2008 10:30 ]

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

Hoe heb je de wireless router aan de modem aangesloten??

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:18
Ik had 2 dingen in mijn hoofd.
Ik weet dat ik in mijn router het mac-adres gecloned heb, maar of dat nog steeds zo is, dat weet ik niet. Ik weet dat ik er wel mee gestoeid heb.

• TiemG
Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2008 @ 10:44:
Hoe heb je de wireless router aan de modem aangesloten??
Ik heb de router aangesloten via de meegeleverde netwerkkabel. Dat zou dan goed moeten zijn denk ik.

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

TiemG schreef op woensdag 24 september 2008 @ 13:54:
[...]

Ik heb de router aangesloten via de meegeleverde netwerkkabel. Dat zou dan goed moeten zijn denk ik.
DeeJee schreef op woensdag 24 september 2008 @ 10:29:
[...]

Dit is een beetje tegenstrijdig. Je zegt dat het MAC gewoon goed gaat, maar je wel moet clonen.
Ik heb draadloos inet met UPC. Het is gewoon mogelijk. Ik denk dat je je router verkeer dheb geconfigureerd. Misschien een DNS foutje gemaakt? Probeer eens http://66.249.91.104/ in je browser (google.nl)
Al getest?

Money for nothin' and your chicks for free

• TiemG
Ik zit nu op het werk en moet haar even bellen om te horen of ze tijd heeft maar ik ga het zeker testen! Je hoort het nog
Pagina: 1