KISS DP-558 harddisk upgrade

Pagina: 1
Acties:

• Eric Oud Ammerveld
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-07-2024

Eric Oud Ammerveld

Arduino developing... :)

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp/1136572448.jpg
Na enige tijd geleden het internet te hebben afgestruimd in de hoop antwoord te vinden op m'n vraag:
Kan ik mijn Kiss DP-558 van een grotere harddisk voorzien?
Bij deze het antwoord; misschien help ik er een mede-tweaker mee die dit apparaatje ook nog als een PVR gebruikt.

Voor een firmware 1.1.4 van het apparaat bestonden er twee varianten van de firmware;
1 voor de 80 Gb versie
1 voor de 120/160 Gb versie

Inmiddels op firmare versie 1.1.8 lijkt er geen koppeling meer te zijn tussen firmware en harde schijf.
Met het opwaarderen naar een 320 Gb WD schijf ondervond ik het probleem dat de schijf in de volgende situaties niet herkend werd:

1. Tijdens boot blijft de tekst Kiss DVD player op het LCD scherm in beeld staan.
De reden hiervoor is dat het apparaat een conflict heeft met de interne DVD speler.
  • Harddisk stond op Cable Select ingesteld
  • Harddisk stond op Master ingesteld
De juiste setting van de jumper zal bij de meeste harddisks "SLAVE" zijn
2. Het systeem bootte maar gaf de melding "Harddrive not configured / Harddisk niet ingesteld" boven in het scherm.
In veel situaties is de harde schijf wel herkend maar ziet Kiss de indeling nog niet.
De indeling kan m.b.v. de Snelle installatie optie in het Set-up menu opnieuw worden vastgelegd.
(Het zijn een tweetal ext2 partities; de eerste 48 Mb met wat instellingen; de tweede de overige ruimte)

Daarnaast had ik sinds het 'uitzijn' van de zgn. Qpel codec problemen met het afspelen van Video content die deze encoding gebruikt.
Het is mij gebleken dat dit geen problemen meer geeft wanneer je de streaming media server gebruikt van Kiss (Software installatie voor je windows / linux omgeving).

Ten slotte nog een linkje naar een aardige opensource tool voor Kiss spelers welke ook streaming video realiseert :
http://freekiss.sourceforge.net/

-=@@D=- Macbook Pro 16"

• deCube
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-06 13:56
Welke interface wordt er gebruikt voor de harde schijf? Ik neem aan IDE?

Work hard & be brave.

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-07 14:30

Sjaak_Afhaak

Bleh!

probeer het hier eens..
Zelf ben ik sinds een half jaar eindelijk van het lijden van dat beestje verlost. Wat een drama. Maar heb wel eens bruikbare tips van het MPC forum gehaald.

[ Voor 45% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 07-10-2008 12:43 ]

Hier staat tekst