Partitioneren

Pagina: 1
Acties:

• Neophytez
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-01-2024
Hallo,

Ik wil mijn C schijf partitioneren in 3 schijven ( 1x 100gb en 2x 60gb)
Hiervoor heb ik de programma's Partition magic 7 (volledige versie) en 8 (demo) en acronis disk creator(demo) voor gebruikt, maar helaas.
Bij partition magic 7 kreeg ik een error als ik overnieuw opstartte en bij de demo's kan je maar tot een maximum aantal mb's parititioneren om te proberen.

Verder ben ik nog wel wat applicaties tegen gekomen (Gnome nogwat) maar dat was ook niet echt een succes.

Heeft iemand hier toevallig iets voor?

Bedankt.

• Reinder83
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-02 13:17
pak een linux livecd bv knoppix en in de shell voer je "cfdisk /dev/sda" uit

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:21
Welk besturingssysteem heb je? Schijfbeheer van o.a. Vista Ultimate kan partities vergroten en verkleinen.

Daarnaast gebruik ik zelf graag Paragon Partition Manager of Acronis Disk Director.

[ Voor 29% gewijzigd door Fauna op 23-09-2008 14:25 ]

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Gaat het om een partitie waarop al een OS is geinstalleerd? Anders kun je eenvoudig gebruik maken van b.v. Ranish.

In Windows zelf kun je ook gewoon je partitie vergroten/verkleinen. Dat is ook een optie. Maar er zijn beperkingen aan. Sommige ruimtes worden gewoonweg door het OS reeds gebruikt, waardoor je deze ruimte niet kan wijzigen. Voorbeeld: op mijn 120GB schijf, met ruim 60GB leeg, kon ik slechts een paar honderd MB vanaf snoepen.

Wat voor foutmeldingen krijg je?

• donnervogel
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-01-2023
Kijk hier eens naar GParted Gnome Partition Editor op de website http://gparted.sourceforge.net/.
Dit is een bruikbaar tooltje.

• Neophytez
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-01-2024
Fauna schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 14:24:
Welk besturingssysteem heb je? Schijfbeheer van o.a. Vista Ultimate kan partities vergroten en verkleinen.

Daarnaast gebruik ik zelf graag Paragon Partition Manager of Acronis Disk Director.
Arconis disk was niet gratis. kon ik maar 7 mb partitioneren.

Ik heb Windows XP prof. En het gaat om de C schijf.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 15:41

Sebazzz

3dp

GParted staat ook op Ubuntu Live CD's. Daar het in het Systeem menu als 'Partitie bewerker' of zoiets dergelijks.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:15
Neophytez schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 14:15:
...
Verder ben ik nog wel wat applicaties tegen gekomen (Gnome nogwat) maar dat was ook niet echt een succes.
...
donnervogel schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 14:28:
Kijk hier eens naar GParted Gnome Partition Editor op de website http://gparted.sourceforge.net/.
Dit is een bruikbaar tooltje.
Die kent hij al denk ik, maar dat is toch waarschijnlijk de beste optie. Kijk bij http://gparted.sourceforge.net/livecd.php daar kan je hem als cd downloaden en laden.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:06
Als je een beetje bij de PM look and feel wil blijven kun je de gratis EASEUS Partition Manager Home Edition eens proberen.
Pagina: 1