Ik heb zojuist bij een PC de videokaart vervangen door een nieuwe MSI NX8500GT .
Alles ging prima eigenlijk tot dat ik de nieuwste drivers had geinstalleerd, zo gauw Windows opstart verdwijnt het beeld. (Je ziet eventjes de blauwe balk lopen, drivers worden dus geladen etc.)
Andere drivers (orginele van MSI op de CD) maakten niets uit, die hadden het zelfde probleem.
Echter had ik de monitor als volgt aangesloten op mijn testopstelling:
Video kaart DVI uitgang > DVI/RGB converter > RGB/DVI kabel > DVI ingang monitor
Deze opstelling gaf na het installeren van de drivers geen beeld.
De volgende combinaties geven wel gewoon beeld. Iemand enig idee hoe dit komt ?
Het ontbreken van signalen lijkt mij niet aangezien ik in veilige modus etc wel gewoon beeld heb.
Video kaart DVI uitgang > DVI/RGB converter > RGB kabel > RGB ingang monitor
Video kaart DVI uitgang > DVI kabel > DVI ingang monitor
Het werkt nu dus wel gewoon, maar vraag me toch af hoe dit komt. (Zal het ook eens testen met een andere videokaart als ik tijd heb.)
Alles ging prima eigenlijk tot dat ik de nieuwste drivers had geinstalleerd, zo gauw Windows opstart verdwijnt het beeld. (Je ziet eventjes de blauwe balk lopen, drivers worden dus geladen etc.)
Andere drivers (orginele van MSI op de CD) maakten niets uit, die hadden het zelfde probleem.
Echter had ik de monitor als volgt aangesloten op mijn testopstelling:
Video kaart DVI uitgang > DVI/RGB converter > RGB/DVI kabel > DVI ingang monitor
Deze opstelling gaf na het installeren van de drivers geen beeld.
De volgende combinaties geven wel gewoon beeld. Iemand enig idee hoe dit komt ?
Het ontbreken van signalen lijkt mij niet aangezien ik in veilige modus etc wel gewoon beeld heb.
Video kaart DVI uitgang > DVI/RGB converter > RGB kabel > RGB ingang monitor
Video kaart DVI uitgang > DVI kabel > DVI ingang monitor
Het werkt nu dus wel gewoon, maar vraag me toch af hoe dit komt. (Zal het ook eens testen met een andere videokaart als ik tijd heb.)
[ Voor 13% gewijzigd door Schapie op 23-09-2008 13:44 ]
No signature found