Toon posts:

XFX GeForce 7900GS graphics card aansluiten op PSU

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heej lui,

Een snel vraagje. Ik bezit een PC met een AGP graphics card aansluiting op het moederbord (oud, ik weet het), en ik wil de videokaart vervangen, omdat mijn oude GeForce 5200 toch wel behoorlijk traag begint te worden. Ik heb goedkoop een nieuwe XFX GeForce 7900GS 512MB AGP op de kop kunnen tikken, en wil deze in mijn PC prikken. Maar deze nieuwe, fan-gekoelde kaart heeft een aansluiting op de PSU nodig, waar mijn oude 5200tje best zonder kon. De graphics card heeft een aansluiting voor een 4 pin peripheral powersnoertje. Hoe vind ik nu uit welke kabel uit de PSU ik in die graphics card kan stoppen zonder iets gigantisch fout te doen? Kan ik gewoon een vrije 4 pin peripheral powerkabel (geel-zwart-zwart-rood) er in prikken?

Specs:
Intel Pentium 4 CPU 3.00GHz 8627MHz
Win XP pro SP2
PSU: AOpen AO350-12APNF (maar met 350W DC out)
graphics card: XFX GeForce 7900GS 512MB AGP

Alvast bedankt!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-05 02:54
Het zaakje zal waarschijnlijk niet stabiel lopen. Je hebt een cpu Die waarschijnlijk aardig wat stroom lust en dan nog een dikke grafische kaart op 350 watt, aopen wel. Je kan het proberen, maar ik raad je aan om gewoon een stevige 450 watt voeding te kopen van een goed merk.

P.S. Een cpu op 8.6 ghz overklokt _/-\o_

http://specs.tweak.to/16567

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
skelleniels schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 15:39:
Het zaakje zal waarschijnlijk niet stabiel lopen. Je hebt een cpu Die waarschijnlijk aardig wat stroom lust en dan nog een dikke grafische kaart op 350 watt, aopen wel. Je kan het proberen, maar ik raad je aan om gewoon een stevige 450 watt voeding te kopen van een goed merk.

Dat is dus weer zwaar overdreven, want die 350 Watt Aopen zal het vast wel aankunnen (8 + 13 A op de 12 V lijn). Die aansluiting op de videokaart heeft inderdaad een 4 pins molex stekker nodig om op volledige snelheid te kunnen werken. Deze past op slechts één manier, dus dat moet wel goed komen. Wel kun je het beste een gebruiken die rechtstreeks uit de voeding komt (niet een kabel die ook op bijv. je hardeschijf zit aangesloten).

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
skelleniels schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 15:39:

offtopic:
team italy has been defeated http://www.nordichardware.com/image3.php?id=3380 :+

Ontopic:
Ik heb dezelfde voeding gehad vroeger, deze begon al problemen te krijgen met een 7800gs en een p4 3.0ghz, ik zou dus zeker de voeding upgraden naar een degelijke 450w voeding, let ook op de Amperes 12v lijn.

http://specs.tweak.to/15535

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem in een vrije 4 pins molex geprikt (waar inderdaad geen andere apparatuur aan hangt) en vooralsnog (knock on wood) werkt dat perfect. Volgens de tech specs voor de grafische kaart is 350W voeding voldoende, en dat lijkt inderdaad het geval te zijn. Hopelijk gaat hij bij overuren draaien niet ineens kuren vertonen.

Bedankt!

Verwijderd

Voor nog eventuele twijfels Welke voeding heb ik nodig? Deel 20 ;)
Pagina: 1