Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Lorn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 11:03

Lorn

I have a bad feeling...

Topicstarter
Ik heb de afgelopen week twee vreemde SMS berichten gehad waar ik niks van begrijp. Eind vorige week krijg ik een SMS bericht met als afzender 0800-0543 en een bericht dat van de belastingdienst af leek te komen. Dit stond er in:
De belastingdienst nodigt u uit voor een informatieavond voor alleenstaanden. Bel onderstaand nummer voor meer informatie: 0800-0543.
Nieuwsgierig heb ik het nummer gebeld en kreeg de belastingtelefoon aan de lijn. Na het menu doorlopen te hebben kreeg ik een medewerkster aan de lijn die niks wist over een informatieavond en al helemaal niet over een SMS bericht namens de belastingdienst.

Vandaag kreeg ik een nieuw bericht met als afzender mezelf! Dit is de tekst van het bericht:
<naam>, bel even terug!
Een collega van me had toevallig net 5 minuten eerder een zelfde SMS gehad alleen dan met zijn naam en als afzender zijn eigen telefoonnummer.

Heeft iemand anders zo een soort SMS ontvangen? Misschien dat iemand weet waar het vandaan kan komen? Ik heb mijn bluetooth en infrarood altijd uitstaan dus dat is al uit te sluiten als mogelijke bron.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik gok dat iemand je aan het pesten is. Er zijn diverse sites waarbij je de afzender kunt faken, het kan dus goed zijn dat een collega van jullie wat tijd over heeft. :Y)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Lorn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 11:03

Lorn

I have a bad feeling...

Topicstarter
Tja, dat zou natuurlijk kunnen. Blijf het toch een beetje vreemd zaak vinden...

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02:03
Ik heb er vorige week 1 gehad van "MM Monitor" met de tekst:
Beste <voornaam>, Wil jij snel je rijbewijs halen? Kom dan naar de Open Dag op 20 september bij de ANWB Rijschool Hofzichtlaan 56 Den Haag.
Lijkt me een duidelijk voorbeeld van slechte marketing campagnes... beetje willekeurige selecties (ben 29 dus niet zo snel meer geinteresseerd in een rijbewijs) en ze hebben geen voornaam in de database...

Verder gebeurd het wel vaker dat er vanuit de ene afdeling een campagne wordt opgezet en dat de helpdesk hier niets van weet. (hoewel het logisch zo zijn als er af en toe wat gecommuniceerd wordt natuurlijk)

Strava

• l-burna
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-11 07:18

l-burna

2nd place, is the 1st loser

ik werd gister gebeld door zeker 4 mensen ofzo die beweren dat ik ze sms, en in die sms staan er alleen maar smerige dingen 8)7
maar ik heb niemand gesmst, en ik ken die mensen allemaal niet.
enig idee wat ik hier mee moet of wat ik eraan kan doen?

The older I get, the better I was. -=]No Fear[=-

Verwijderd

l-burna schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 06:21:
ik werd gister gebeld door zeker 4 mensen ofzo die beweren dat ik ze sms, en in die sms staan er alleen maar smerige dingen 8)7
maar ik heb niemand gesmst, en ik ken die mensen allemaal niet.
enig idee wat ik hier mee moet of wat ik eraan kan doen?
LOL, zo te zien gaat junk-SMS ook echt een begrip worden. Het is wachten op SMS-spamfilters :+
Pagina: 1