Ik heb de afgelopen week twee vreemde SMS berichten gehad waar ik niks van begrijp. Eind vorige week krijg ik een SMS bericht met als afzender 0800-0543 en een bericht dat van de belastingdienst af leek te komen. Dit stond er in:
Vandaag kreeg ik een nieuw bericht met als afzender mezelf! Dit is de tekst van het bericht:
Heeft iemand anders zo een soort SMS ontvangen? Misschien dat iemand weet waar het vandaan kan komen? Ik heb mijn bluetooth en infrarood altijd uitstaan dus dat is al uit te sluiten als mogelijke bron.
Nieuwsgierig heb ik het nummer gebeld en kreeg de belastingtelefoon aan de lijn. Na het menu doorlopen te hebben kreeg ik een medewerkster aan de lijn die niks wist over een informatieavond en al helemaal niet over een SMS bericht namens de belastingdienst.De belastingdienst nodigt u uit voor een informatieavond voor alleenstaanden. Bel onderstaand nummer voor meer informatie: 0800-0543.
Vandaag kreeg ik een nieuw bericht met als afzender mezelf! Dit is de tekst van het bericht:
Een collega van me had toevallig net 5 minuten eerder een zelfde SMS gehad alleen dan met zijn naam en als afzender zijn eigen telefoonnummer.<naam>, bel even terug!
Heeft iemand anders zo een soort SMS ontvangen? Misschien dat iemand weet waar het vandaan kan komen? Ik heb mijn bluetooth en infrarood altijd uitstaan dus dat is al uit te sluiten als mogelijke bron.