Best buy guide vraagje...

Pagina: 1
Acties:

• AYCE
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-05-2022
Ik weet dat er veel eisende gebruikers hier op Tweakers zitten, maar er zijn er ook heel veel die veel met minder willen doen.

Een klein voorbeeldje: Ik heb zelf bijvoorbeeld een laptop met een TL-60 en een HD2600.... Met 3500 in 3dmark06 een nette score voor een 900€ laptop 6 maanden terug. Zoals vele denk ik gameplay>graphics. Maar vind ze zeker niet onbelangrijk. Ik kan zeggen dat ik Crysis met 1024x600 toch nog steeds prettig heb gespeeld en nog steeds alles erg indrukwekkend vond ook al stond het op low. Ik moest enkel de water effecten toch wat lager zetten in het eindgevecht omdat dat idd storend werd. Maar in mijn ogen kunnen deze lage specs die toch wel makkelijk met een max 450-500€ desktop ook gehaald moeten kunnen worden(sommige tweakers zullen wel nog goedkoper kunnen vinden wed ik)

Kortom zou er niet bij de bestbuy guide hier rekening mee gehouden kunnen worden?(desnoods aparte systeem aanduiding) Dat mensen met een matig budget toch een systeem aangeraden kan worden die toch alle spellen van nu kan spelen maar wel even wat instellingen op lager moet zetten.

www.heinyreimes.nl

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:37

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Wat is er volgens jou mis met het basissysteem dan? Als je daar wat aanpassingen in maakt (goedkopere behuizing, goedkopere monitor, onderdelen van vorige computer hergebruiken), kom je ook makkelijk rond de 450 á 500 euro uit.

Rail Away!

• AYCE
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-05-2022
Al is het alleen al dat het duurste systeem zich op "het eerste oog" aanprijst als games systeem... Waarmee je voor vele niet bepaald het gevoel geeft dat de duidelijk goedkopere ook diezelfde spellen aan zou kunnen....

Het gaat mij dan ook meer om het beeld wat daarvoor bij niet tweakers en beginnende tweakers geschetst wordt... Ik bedoel daarmee niet dat dit bewust gedaan wordt ofzo...

Te vaak kom ik mensen tegen die niet in de gaten hebben dat ze met hun huidige computer met een kleine hardware upgrade of met de keuze van een nieuw systeem voor relatief weinig al feitelijk alle spellen kan spelen. Aan de andere kant heb je dan ook weer de puristen die ook niet graag toegeven dat hun systeem ook wel met minder nog steeds goed was en ook al te graag aan andere hetzelfde aanraden. Zoals PS3 of X360 eigenaren plots fanboys worden en niets van het andere nog willen weten (zie er genoeg in de reacties op de artikelen bij het nieuws).

[ Voor 41% gewijzigd door AYCE op 23-09-2008 11:14 ]

www.heinyreimes.nl