Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[wifi] 4965AGN inbouwen 2-3 antennes?

Pagina: 1
Acties:

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:55
Ik wil een intel 4965AGN in een laptop inbouwen. er zit nu een atheros 802.11b/g kaartje in.
nu zie ik dat zo'n 4965 3 antenne aansluitingen heeft en dat atheros ding maar 2.
Hoe ga ik dit aansluiten???

Verwijderd

een van de aansluitingen op een 4965AGN is de bluetooth module, de andere twee zijn de antennes voor je wifi. Als je een wifi antenne voor BT gebruikt zou het wel moeten werken denk ik

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:48
Dat klopt niet boeboe, de 4965AGN heeft niets van Bluetooth in zich en al die 3 antennes worden alle drie voor wireless gebruikt, volgens mij is de 3e antenne vooral bedoeld om het bereik te verbeteren en ook om de volledige snelheid in Wireless-N te kunnen halen.

Ik lees dat het met 2 antennes ook wel werkt. Probeer het eens uit en sluit het gewoon aan op 1 & 2. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Jaap-Jan op 23-09-2008 09:59 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:55
Jaap-Jan schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 09:56:
Dat klopt niet boeboe, de 4965AGN heeft niets van Bluetooth in zich en al die 3 antennes worden alle drie voor wireless gebruikt, volgens mij is de 3e antenne vooral bedoeld om het bereik te verbeteren. Ik hoor dat het met 2 antennes ook wel werkt. Probeer het eens uit en sluit het gewoon aan op 1 & 2. :)
k heb m nog niet gekocht. wil eerst weten of het werkt voordat ik geld over de balk smijt :)
Lijkt mij ook dat het gewoon werkt, maar als iemand er ervaring mee heeft...

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

ik wil zelf ook een 4965agn inbouwen in mijn laptop. Heb zelf nu ook een broadcom kaartje volgens windows, volgens asus is het een azurewave o.i.d. (asus f5r laptop) maar zag idd ook dat deze op het moment 2 aansluitingen heeft voor de antenne. kan het verder nog problemen opleveren om zo'n kaartje vervangen? (natuurlijk alle drivers gewoon uninstallen voordat je hem vervangt)

[ Voor 9% gewijzigd door Dj-sannieboy op 24-09-2008 11:23 ]

• PuijkeN
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:46

PuijkeN

euhm ?

Ik weet niet of het nog nodig is , maar het werkt gewoon hoor. Ik heb net in mijn Compaq 6710b een 4965AGN gepropt ter vervanging van een Intel 3945ABG en ik kan tot nu toe gewoon verder draadloos surfen.

Ik heb voorlopig geen N-router ter beschikking dus of het daar ook werkelijk sneller gaat kan ik nog niet bevestigen. Verder lijkt het signaal uitstekend te zijn, ik heb minimum evenveel of ik had met het vorige kaartje...

Bij mij waren er 2 kabeltjes in de laptop, met nrs 1 en 2. Gewoon aansluiten op de connectoren op het nieuw kaartje en klaar. In jouw laptop zal het dus ook wel werken vermoed ik :)

PVOutput

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Je kan hem ook aan maar één antenne hangen, echter is het bereik dan slechter en eventueel de snelheid ook. Overigens klopt dit ook niet altijd. Ik heb namelijk een OEM Broadcom kaartje in mijn laptop zitten die met 2 antenne aansluitingen zit aangesloten en een Intel 4965AGN met 3 aansluitingen. Daarvan presteert IMHO de Broadcom beter dan de Intel.
Pagina: 1