Uhm, ja..
Ik draai nu spybot, ook n progje dat hitmanpro dus draait en dan krijg ik ondertussen al deze waarschuwing 4 keer in n pop-up scherm:
There were problems in the include file C:\Progam Files\Spubot - Search_Destroy\Includes\MalwareC.sbi see ïnclude errors.log"for details. Ook ...\Trojans.sbi , ...\TrojansC.sbi , de eerste problem heb ik helaas weggeklikt, voordat ik m had overgetikt.
Geen idee wat ik ermee aanmoet, bij de index onder "include errors"begrijp ik nog niet wat er bedoeld wordt en de link daarbij word ik ook niet wijzer uit.
wb een back-up, die heb ik van dag 1 nog, maar dan zal ik waarschijnlijk eerst alle foto's ed veilig moeten stellen denk ik? het lijkt me dat dat alle latere bestanden wist, of niet?
Ook heb k de draaiende processen ingevoerd op een belgische site, een voor een, waarbij de volgende als zeer lijkend op, maar niet gelijk aan de processen van bekende progjes worden gezien:
WUSB300N.exe onbekend ( maar is volgens mij mn linksys verbinding)
WEBPROXY.EXE bijna als Panda-Antivirus, maar hoofdletters/kleine letters kloppen niet
ACDaemon.exe van Arcsoft, verdacht (die heb ik gewoon geheel verwijderd, niet nodig)
PAVSRV51.EXE bijna als Panda-Antivirus, maar hoofdletters/kleine letters kloppen niet
PSHost.exe bijna als Panda-Antivirus, maar hoofdletters/kleine letters kloppen niet
PavPrSrv.exe bijna als Panda-Antivirus, maar hoofdletters/kleine letters kloppen niet
PsCtrlS.exe bijna als Antimalware manager, maar hoofd- kleine letters kloppen niet
openvpnas.exe geen resultaten
ACService.exe bijna Arcsoft connect Daemon (maar die heb k dus geheel verwijderd)
Momenteel draaien er 56 processen, maar de meeste heb ik dus kunnen thuisbrengen, zoals de AppleMobileDeviceService.exe, die volgens mij van de laatste iTunes update is en die ik altijd heb geweigerd, omdat we daarmee bij een vriend vanaf de straat met een iPhone keihard Ace of Base konden aanzetten in zijn kamer op zijn eigen Apple. Wel vreemd dát ie ertussen staat.
Moet ik me zorgen maken om bijv bovenstaande processen? Zijn die mogelijk verantwoordelijk voor de blauwe schermen die ik kreeg? Hoe kom ik erachter of dit toch processen die gewoon bij de progjes horen, ofdat het idd sneaky dingen zijn die lijken op bekende processen maar het helemaal niet zijn?
Om niet zelf te ver van mn probleem af te dwalen: Spybot Search&Destroy heeft geen threats gevonden, joepie! Issie nu weer helemaal schoon? wat moet ik nog met die error logs?
Mn gratis Registry repair pro vindt bijv wel steeds weer allerlei nieuwe unused software entries en invalid paths, maar die lijken me misschien niet zo belangrijk en kan ik steeds op 1 na allemaal verwijderen.
Mn virusscanner:
Normaal gebruik ik Panda en na 2007 hebben we nu online 2008 gekocht.
Vrremd genoeg blijft er wel 2007 staan in het progje, maar dat komt waarschijnlijk omdat we gewoon n verlenging hebben genomen. Ik vind het vreemd dat Panda de Trojan niet zelf ontdekte, maar pas nadat ik hem in mijn documenten liet scannen nadat ik dat verkeerde "divx for windows"schermpje had aangeklikt en binnengehaald. Ligt dat aan mijn instellingen?
Hetzelfde geldt voor toestemming om mijn netwerk op te gaan, laatst was hier n vriend met n laptop voor n Lanparty (Civ4 is nog steeds leuk) en leek het of ik toestemming gaf om altijd op mijn netwerk binnen te komen, maar ik kan bij instellingen geen wijs uit wie of wat nu wel of geen toegang heeft.. begrijp ik iets niet of hoef ik me geen zorgen te maken? waar vind/beheer ik dat?
Afgelopen maand (eigenlijk alleen dagen) heeft ie 14 virussen en 604 spyware gevonden en natuurlijk allerlei aanvallen, maar ook 2 onbekende toegang ofzo gevonden, vandaar dat ik me dat afvroeg.
Ondertussen laat ik Panda nu n gehele systeemscan doen, resultaat:
iig een vreemd geluid, het lijkt wel of ik een klein roestig wieltje hoor draaien (maar dit hoort misschien bij de vraag die ik nog in n andere post wil stellen over de ENORME HERRIE die een ventilator maakt en over schoonmaken van mn PC)
En ook geen virussen gevonden!!
Wel nog 1 probleem, ik vind een nieuwe map op mijn C-schijf, namelijk niet Documents and settings, maar ook "Documents an(vierkantje)", nog nooit gezien.
Graag hoor ik dus of ik me nu nog zorgen moet maken over de vragen die ik per alinea heb en wat ik moet doen om nooit meer zo'n blauw scherm te krijgen.
Alvast bedankt voor de eerste reactie, groetjes.