Toon posts:

Nieuw mobo installeren, rest blijft gelijk.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De search is al geraadpleegd en daar heb ik al zeer veel goede tips gezien. Dit is nog even voor de zekerheid ;).

Het schijnt zeer verstandig te zijn om je Windowsdriverbestanden (W2K in mijn geval) op de HD te zetten in een aparte Dir. Dit zouden dan de '*.cab' bestanden zijn.

Nu heb ik dit gister al gedaan maar nu vraag ik mij af of ik wel de juiste en/of alle heb gevonden.

Ik heb de *.cab bestanden gekopieerd die in de i386 (ofzoiets) dir stonden. Is dat voldoende?

Alvast bedankt voor eventuele reacties :).

• reddevil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-10-2025
Ja, als goed is wel, gewoon de helem I386 directory kopieren en vanaf daar installeren.

• reddevil
Maar ik snap niet wat dit met nieuw mobo installeren te maken heeft >:)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 22 februari 2001 11:23 schreef reddevil het volgende:
Maar ik snap niet wat dit met nieuw mobo installeren te maken heeft >:)
Als je aan het installeren bent en de cdrom werkt onverhoopt nog niet maar de HD wel dan ben je wel blij als je die drivers op je HD hebt staan, dacht ik zo.

En waarschijnlijk heb ik ook andere drivers nodig want mijn nieuwe mobo heeft een andere chipset. Daarom dus.

• reddevil
Waarschijnlijk zijn de meeste drivers al in win2000 aanwezig in de cabs. Anders moet je voor de zekerheid ff drivers voor je videokaart, mobo ophalen zodat je in iedergeval beeld hebt, maar het hoort geen probleem te zijn. Daarnaast zijn de drivers bij je mobo waarschijnlijk ook voor win2000.

Verwijderd

Topicstarter
Ok tnx :). Bedankt voor de goede raad. Wat mijn nieuwe mobo betreft: het is al een wat 'verouderde'(met een Intel 440 BX chipset) omdat ik een PIII slot1 proc. heb, en zoals je waarschijnlijk weet worden er haast geen slot1 borden meer gemaakt. Daarom ben ik ook zo zorgelijk over de drivers.

Maar ik zal ook de mobo-drivers eerst op de HD zetten in een aparte dir.

• reddevil
Ach ja, hoeft geeneens dan, win2000 heeft de drivers wel...

• Elteor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-12-2021

Elteor

doet wat met computers ....

Waar je even rekening mee moet houden is dat elke chipset een aparte aansturing voor powermanagement heeft. Bij W2K zit de ondersteuning hiervoor ingebakken in het OS tijdens de installatie, als je het mobo vervangt levert dit vrijwel zeker een mooi blaow scherm op bij het opstarten, dit itt w9x varianten waarbij je wel gewoon het mobo kan vervangen, opnieuw starten en drivers toevoegen. Je zal dan echt opnieuw w2k moeten installeren.
Als je je hd met NTFS hebt geformateerd, moet je wel kunnen opstarten met een flop die NTFS ondersteund, anders kom je nog niet bij je installatie-dir op je HDD.

Distributed Computing - TEB - Elteor-statspage

Verwijderd

Topicstarter
Argh, zal ik W2K echt opnieuw moeten installeren denk je?
Nou ja, als het moet dan lukt het wel (heb idd NTFS geformatteerd) want ik heb die 4 W2K bootdisks nog wel :).
Pagina: 1