Ik heb het volgende probleem. op een website met frames wil ik zorgen dat men met f5 op dezelfde pagina blijft ipv naar de begin pagina gaat.
ik had dit gedacht met een php scriptje daar het merendeel van de site al in php is. ik geef dan adressen op als index.php?menu=main&pagina=/pagina.php
netjes intern escaped om misbruik tegen te gaan.
het probleem is nu dat als ik op een link klik ik naar die pagina ga. klik ik dan op een volgende gaat het ook goed, alleen als ik nu op vorige/back klik dan zie je in de adresbalk de oude link heel eventjes komen, en soms een flits van de vorige pagina, maar daarna direct weer de pagina waar je op zat. Dit is natuurlijk heel vervelend.
als je de link direct intoetst werkt de back knop wel. en zonder deze manier van aansturen werkt de back knop ook overal.
hieronder de code van de php file die word aangeroepen. iemand enig idee waar het aan kan liggen? ik heb half google al afgezocht, en het is behoorlijk frustrerend.
het probleem doet zich voort in IE8,7, FF3, chrome
ik had dit gedacht met een php scriptje daar het merendeel van de site al in php is. ik geef dan adressen op als index.php?menu=main&pagina=/pagina.php
netjes intern escaped om misbruik tegen te gaan.
het probleem is nu dat als ik op een link klik ik naar die pagina ga. klik ik dan op een volgende gaat het ook goed, alleen als ik nu op vorige/back klik dan zie je in de adresbalk de oude link heel eventjes komen, en soms een flits van de vorige pagina, maar daarna direct weer de pagina waar je op zat. Dit is natuurlijk heel vervelend.
als je de link direct intoetst werkt de back knop wel. en zonder deze manier van aansturen werkt de back knop ook overal.
hieronder de code van de php file die word aangeroepen. iemand enig idee waar het aan kan liggen? ik heb half google al afgezocht, en het is behoorlijk frustrerend.
het probleem doet zich voort in IE8,7, FF3, chrome
edit:
dit is een tussenstap om tzt alle frames eruit te kunnen gooien, en om nu het f5-en prettiger te maken
dit is een tussenstap om tzt alle frames eruit te kunnen gooien, en om nu het f5-en prettiger te maken
edit:
Vanwege de bruikbaarheid is deze code er momenteel weer uitgehaald, het is dus niet live te testen
Vanwege de bruikbaarheid is deze code er momenteel weer uitgehaald, het is dus niet live te testen
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
| <?php $midden = "index3.php"; if (isset($_REQUEST['jcs_menu'])) { switch($_REQUEST['jcs_menu']) { case "home": $menu = '/menu/index.php'; break; case "crypto": $menu = '/menu/cryptogram.php'; break; case "hints": $menu = '/menu/hints.php'; break; case "huis": $menu = '/menu/huispuzzels.php'; break; case "overig": $menu = '/menu/handigg.html'; break; case "help": $menu = '/menu/ehlr.html'; break; default: $menu = '/menu/index.php'; break; } } else { $menu = '/menu/index.php'; } if (isset($_REQUEST['pagina'])){ $midden = htmlspecialchars($_REQUEST['pagina']); } ?> <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"> <html> <head> <title>Jaspers Cryptogrammen Site</title> <meta http-equiv="content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1"> <meta name="DESCRIPTION" content="niet-commerciële website waar puzzelaars elkaar helpen bij het oplossen van cryptogrammen uit dag- en weekbladen."> <meta name="KEYWORDS" content="cryptogram, cryptogrammen, puzzel, puzzelen, scrypto, scryptogram, meulendijks, rebus, piet burger, steenhuis, King Williams Testpaper, Trouw, KWT, KWTT, King, Williams, Test"> <meta http-equiv="content-LANGUAGE" content="NL"> <meta name="RATING" content="General"> <meta name="robots" content="ALL"> <meta name="ROBOTS" content="index,follow"> <meta name="REVISIT-AFTER" content="2 days"> <META HTTP-EQUIV="Pragma" CONTENT="no-cache"> <link rel="shortcut icon" href="http://www.2jcs.nl/favicon.ico" type="image/x-icon"> <script type="text/javascript"> <!-- Hide script from older browsers if (top.frames.length != 0) { top.location = self.document.location; } //--> </script> </head> <frameset rows="90,*" frameborder="0" framespacing="0"> <frame name="frame4" src="topmenu.htm" scrolling="no" marginwidth="0" marginheight="0" target="_self"> <frameset cols="200,*" frameborder="0" framespacing="0"> <frame name="frame1" target="frame2" src="<?php echo $menu; ?>" scrolling="no" marginwidth="0" marginheight="0"> <frame name="frame2" src="<?php echo $midden; ?>" scrolling="auto" marginwidth="0" marginheight="0" target="_self"> </frameset> <noframes> <body> <center> <p style="margin-right: 20"> </p> <p><b><font color="#414B61" size="2">Uw browser ondersteunt geen frames.</b></p> <p><b> De meeste pagina's van Jaspers Cryptogrammen Site<br /> zijn echter ook te bekijken via de <a href="/sitemap/">sitemap</a>. </b></p> <p><b>Veel puzzelplezier gewenst </font></b></p> </body> </noframes> </frameset> </html> |
“An elephant is a mouse with an operating system”