Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Netwerkprinter. Hoe en wat heb ik nodig?

Pagina: 1
Acties:
  • 272 views

Verwijderd

Topicstarter
Kennisje van mij heeft via haar draadloze router 3 pc's (XP) en een laptop (Vista) aangesloten en dat werkt allemaal prima.
Maar nu wil zij graag dat iedereen van zijn/haar pc op één en dezelfde printer kan printen.
Kan iemand mij vertellen of dit via dezelfde router kan of moet zij iets anders aanschaffen.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ja dat kan; maar de vraag is hoe ze de printer wil delen. Via een PC (die moet dan dus aan staan) of via de router (dan hoeft er geen pc aan te staan maar die moet dan over een USB poort beschikken). Of je moet een (vaak duurdere) printer met ethernet aansluiting hebben. Wat info over de router (bevat die bijv. USB poorten?) en de printer zijn wel van toepassing...

[ Voor 42% gewijzigd door RobIII op 22-09-2008 23:21 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Kan via dezelfde router als je maar een netwerkprinter aanschaft (zo'n een waar je het in je topic-titel al over hebt ;))
Of een router met een USB poort om een printer op aan te sluiten als je een USB-printer wil gebruiken.

Het eerste is dan de betere oplossing, het tweede de goedkope.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Welkom op GoT.

Een (draadloze) print server kan een oplossing voor ze zijn.
Je hebt ze zelfs voor multifunctionals, heb ik geen ervaring mee.

Abort, Retry, Quake ???

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
offtopic:
Dat hoeft na 126 posts niet meer hoor ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
offtopic:
Het lichte sarcasme kwam blijkbaar niet over ;)

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Topicstarter
Ze heeft een "eenvoudig" HP-printerje zonder een usb-aansluiting. Printen via de router zou voor haar ideaal zijn. Kortom een netwerkprinter is dus de beste oplossing of eventueel een router met usb.
Iemand enig idee hoe die prijzen liggen?

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Je kan ook een parallel print server kopen zijn goedkoper dan usb:

http://www.ciao-shopping....t_Server_Parallel__630346

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal hartelijk dank voor jullie bijdrage, dit gaat zeker lukken

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

* alt-92 ziet een niet wat een nietwerk printer van doen heeft in jouw vraagstelling met OS functionaliteit?

Voor de rest is er nog veel meer mis met dit topic waardoor het eigenlijk jammer is dat je alsnog je antwoord op een dienblaadje krijgt, terwijl je best wel weet dat je zelf iets beter je best mag doen om in ieder geval te zorgen dat je in de juiste hoek van het forum zit.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.