Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Windows XP geeft BSOD tijdens installatie

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezers,

Wij hebben een Acer Asprire M3640 gekocht enig tijd geleden.
Deze werd uiteraard geleverd met Windows Vista. Wij willen nu graag Windows XP
erop installeren. Het probleem is echter, dat tijdens de installatie welke zich nog
in de MS-DOS omgeving bevindt (het bekende blauwe scherm waarbij de drivers
gekopieerd worden naar de schrijf) er een BSOD voor doet.

Dit is omdat (denk ik) de SATA driver(s) niet gevonden kunnen worden.
Dit zou simpelweg op te lossen moeten zijn door een driver diskette te maken en
deze mee te geven tijdens de installatie.

Dit hebben wij ook gedaan, de drivers zijn door de Officiële Acer Support Desk naar
ons toegestuurd. Netjes een diskette gemaakt, tijdens de installatie op F6 geramd O-)
de juiste driver gekozen nml.

Intel (R) 82801 HEM/HBM SATA AHCI Controller (Mobile) ICH8M-E/M

Vervolgens op [ENTER] en hij kopieert nog wat andere drivers. Vervolgens wordt het scherm
even zwart (zoals normaal is) met een knipperende cursor (het DOS idee dus als je op de prompt staat) en dan krijgen we een Blue Screen on Dead.

Heeft iemand verder misschien nog een idee wat we kunnen proberen?

Ik heb: Windows XP Professional SP3 legaal, maar daar ligt het probleem niet aan.
Hardeschijf van de pc, geheugen en processor zijn getest met o.a. Memtest, Burnin en div. andere tests en geven geen fouten of mankementen aan. Ze zijn ook gloed nieuw dus had ook niet anders verwacht haha.

Met vriendelijke groet,

Mith

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Waarom open je een nieuw topic als je Windows XP, een Driver erin slipstreamen nog hebt lopen?

Graag daar verder dus :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Dit topic is gesloten.