Sjoemelen met verzendkosten?

Pagina: 1
Acties:
  • 575 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Het viel me laatst op dat er veel wordt gesjoemeld met verzendkosten en dat stoort me.

Zo wilde ik laatst een product bestellen en had het bij een bepaalde winkel in de pricewatch de vermelding van 5 euro verzendkosten. Mooi dus ik bestellen daar, account gemaakt.. product in de winkelmand en kies de verzendwijze en inderdaad 5 euro. Dat vond ik al goedkoop want het verzenden van een pakket is naar mijn weten altijd duurder. Maargoed, het stond er en het leek te kloppen.

Ik ga naar de betaalwijze, de laatste stap, en vervolgens mag ik kiezen tussen iDeal, overboeking en rembours. De laatste kost 10 of 15 euro extra en voor de eerste 2 mag ik maarliefst 5 euro betalen :|

Dus je moet betalen om handmatig een overboeking te doen of via iDeal te betalen. Gewoon verkapt lage verzendkosten communiceren noem ik dat. Ik vind dan ook dat dit duidelijk vermeld moet worden in de PW maar met mijn opmerking is volgens mij niets gedaan.

Mag dit dan zomaar? Ik vind het namelijk enorm slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
We zijn hier inderdaad bewust van en er wordt zeker rekening mee gehouden. Intern zijn we aan het kijken hoe en wat en we gaan er zeker binnenkort mee aan de slag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:47

MsG

Forumzwerver

Rembours is overigens bijna altijd duurder, kost ook wat meer voor het bedrijf. Dat andere is inderdaad verkapte oplichterij :).

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

MsG schreef op maandag 22 september 2008 @ 23:13:
Rembours is overigens bijna altijd duurder, kost ook wat meer voor het bedrijf. Dat andere is inderdaad verkapte oplichterij :).
Oplichterij is een groot woord. Er is gewoon een verschil tussen verzendkosten en eventuele transactie kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:08

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Is het geen mogelijkheid om een extra tabel met 'overige kosten' te maken? Deze kan dan uiteraard meegenomen worden naar het mandje en het overzicht.

Oplichting is het misschien niet, maar toch zeker wel misleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Er wordt aan gewerkt dus en de plannen liggen er al en die moeten nog even verder uitwerkt worden. Het probleem is dus bekend en we zijn er mee bezig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randal Peelen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-09 21:00
We zijn bezig met het ontwikkelen en testen van een systeem waarin wij verzendkosten, handlingkosten en betaalkosten los defineren en in de gewenste combinatie laten zien in het productoverzicht. Dit tackelt een groot gedeelte van de beperkingen van de huidige manier van weergeven.

Maar om op je oorspronkelijke vraag terug te komen, ja dat mag. Een shop mag tenslotte zelf bepalen wat hij voor een product of een (deel van) dienst vraagt. Het is aan jou om daar al dan niet akkoord mee te gaan. Het is echter wel zo netjes als de shop dit zo transparant mogelijk houdt, en de werkelijkheid is helaas dat er meerdere shops zijn waar deze 'verborgen' kosten pas aan het eind van de bestelling in beeld komen.

http://twitter.com/randalpeelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:47
Klopt gebeurt inderdaad steeds meer. Dat soort winkels hebben dan ook al vrij snel een probleem bij mij, bedoel zodra ik iets wil hebben en hun naam komt boven drijven, dan sla ik ze over.

Geen verkopen, geen omzet, geen winst, winkel stopt ermee.

Helaas komen er net zo hard nieuwe winkels bij dus, stoppen doe je het niet maar merken doet een winkel het meestal wel.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik zou zeggen, geef het een lage beoordeling in de Shop Servey voor "algemeen" en laat de rest leeg :p.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En door deze praktijken komen ze niet alleen in de PW maar ook op kelkoo en andere pricewatches als 'goedkoopste' uit de lijst totdat je de laatste handeling moet doen. Ja, zo kan ik ook verkopen. 4allclients is er ook eentje van, lage marges op hun prijzen maar gemiddeld 15 euro aan verzendkosten en 'overige' kosten om blijkbaar de marges die ze inleveren op de geadverteerde prijs weer terug te verdienen. Het liefst weer je dit soort toko's gewoon compleet uit zo'n database want niemand te wachten op een webshop die uiteindelijk duurder is dan dat het lijkt. Het is al een frustratie opzich om door de registratieprocedure te komen alleen al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Verwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 23:53:
Ja, zo kan ik ook verkopen. 4allclients is er ook eentje van, lage marges op hun prijzen maar gemiddeld 15 euro aan verzendkosten en 'overige' kosten om blijkbaar de marges die ze inleveren op de geadverteerde prijs weer terug te verdienen
Met bovenstaande beschrijving van Jimp komen naast de betere berekening van de kosten ook wat meer zichtbare wijzigingen. Een ding dat we overwegen is om dan niet op de losse productprijs te sorteren, maar op basis van de totaalprijs inclusief de kosten om het met de gewenste methode bij je thuis te krijgen (zelfs voor afhalen wordt namelijk nog wel eens kosten gerekend).

't Blijft helaas wel altijd een schatting, ondanks dat het in de topicstart beschreven voorbeeld vziw helemaal gevangen kan worden, aangezien er situaties zijn en blijven die we niet of alleen met heel veel moeite vast kunnen leggen. Ik zag bijvoorbeeld een tent waar je het op 5 verschillende plekken kon afhalen, daar was het bij de hoofdlocatie gratis om af te halen en bij de anderen evenveel als het verzendtarief kostte. Je zal dus ook bij de nieuwe omgeving altijd op randvoorwaarden moeten (blijven) letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Tja, wellke methode je ook kiest, het zal nooit 100% accuraat worden voor de mensen die bijvoorbeeld gemengde bestellingen doen (meerdere artikelen in een combinatie van de goedkoopste winkels), maar iig prima dat het de aandacht heeft. d:)b

maarre... is het al af? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Edmin schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 08:11:
Tja, wellke methode je ook kiest, het zal nooit 100% accuraat worden voor de mensen die bijvoorbeeld gemengde bestellingen doen (meerdere artikelen in een combinatie van de goedkoopste winkels), maar iig prima dat het de aandacht heeft. d:)b

maarre... is het al af? ;)
Dat is niet de enigste factor of het af is, zo moeten alle shops ook hun feeds aanpassen om de totaal prijs te kunnen berekenen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Is de positie van Tnet dusdanig dat een verzoek hiertoe enig effect heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon een voorwaarde :? En wanneer een bedrijf hieraan niet wilt voldoen een penaltie en vervolgens de Pw gewoon uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:01

beany

Meeheheheheh

Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 09:33:
Gewoon een voorwaarde :? En wanneer een bedrijf hieraan niet wilt voldoen een penaltie en vervolgens de Pw gewoon uit?
Hou er rekening mee dat de Pw een inkomstenbron voor Tweakers is. Zo simpel is het dus niet.

Lastige situatie voor Tweakers eigenlijk. Aan de ene kant bedrijven die er voor betalen om in de Pw te staan en aan de andere kant kritische tweakers die altijd wel wat op te merken hebben...

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je bedoeld voor VNU... ;)

Maar volgens mij worden bedrijven nu gefactueerd per click toch naar de betreffende shop? /me ook in webshop gewerkt heeft waar deze lid was van de pricewatch...
Natuurlijk moet je dit kunnen stellen. Tweakers.net levert immers een dienstverband en daar wil je gewoon geen webshop tussen die sjoemelt met de prijzen om zo 'hogerop' te staan als goedkoopste, terwijl dit in de praktijk niet zo is. Ik zou liever een webshop minder zijn dan dat ik moet kiezen voor inkomsten en dit soort praktijken maar aan de gang laat gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randal Peelen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-09 21:00
Ga er maar vanuit dat wij proberen een goede prijsvergelijker te maken en niet bezig zijn ons te bemoeien met de bedrijfsvoering van shops. We zijn niks aan het afdwingen. Als kopers het niet eens zijn met de manier van handelen van de winkels dan hebben we daar de shopreview voor.

Speculeren over motieven voor en de datum van het invoeren lijkt met niet echt zinnig, gewoon nog even geduld :).

http://twitter.com/randalpeelen

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.