• SamuraiP1zzaCat
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-05 07:26
Hi,

Ik heb een vaag probleem, als ik mijn pc aansluit met een DVI naar HDMI kabel op mijn LCD TV en ik gebruik mijn 9800GT dan is het beeld lelijk op 1080p. Gebruik ik mijn oude 6800GT dan is het beeld prime.

Als ik een screenshot neem van mijn lelijke beeld en ik bekijk hem daatna op mijn 6800GT dan ziet het beeld er wel goed uit. Wat kan ik hieruit concluderen?

Stuurt een 9800Gt een ander signaal uit dan een 6800GT, allebei op dezelfde kabel. Er is namelijk een verschil te zien de nvidia control panel. Nvidia control panel zegt namelijk dat de 6800GT HD over DVI gebruikt en de 9800GT gebruikt HDMI over DVI. De kabel is wel DVI naar HDMI, maar toch doet ie het niet op mijn 9800Gt...

Ik heb ook al Leadtek gemaild en daar krijg ik t ehoren, tja het moet werken, en op het nvidia forum wordt ik ook niet wijzer.

Ik heb ook al een compnent kabel gebruikt met die verloop stekker die erbij zit, maar die kan dan niet hoger dan 1080i, en het beeld is daar ook lelijk. Zet ik overigens de resoltie op 1600x900 is het beeld wel weer goed, maar dan heb ik geen full HD.

Iemand enig idee? Ligt het nu aan de TV of aan de videokaart?

• CDAAbeltje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-05 14:11

CDAAbeltje

Cool Down !

Misschien een knullige vraag maar welke drivers gebruik je ?
Misschien de hele nvidia display hap al een keer ge-deinstalleerd ? Driver Cleaner en dan een nieuwe install ?

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:22
Gebruik je dezelfde HDMI ingang op je TV? Dan kun je de TV uitsluiten en moet het de videokaart zijn. Zeker als een screenshot op de 6800GT er wel goed uitziet.

Heb je een mogelijkheid je 9800GT direct via DVI aan je TV te hangen? Heeft de TV misschien een VGA aansluiting? Probeer alle mogelijke combinaties van ingang aan de TV en uitgang aan je videokaart.

Aangezien HDMI backwards compatible is met DVI en er geen feitelijke signaalconversie plaatsvindt denk ik niet dat het aan de kabel kan liggen.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• SamuraiP1zzaCat
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-05 07:26
Drivers heb ik al geprobeerd, had namelijk eerst vista en dacht dat het aan vista zou liggen mar op XP zelfde probleem. TV heft op alle HDMI uitgangen hetzelfde probleem en ook met component op 1080i. Als ik VGA gebruik kan de TV maar max 1600x1200 an en dat ziet er dan weer goed uit.

Op de een of andere manier wordt het beeld gemanipuleerd als ik hem op 1080p zet, maar het gekke is dus dat screenshots van het slechte beeld er op een andere PC wel goed uitzien.

Is er helemaal niemand die een 9 serie GF kaart via DVI->HDMI zijn PC op 1080p heeft draaien op een LCD scherm?

BTW, ik had hetzelfde probleem met een andere 9500GT. De 6800Gt draait wel op andere drivers. Sinds die 1.7 drivers werkt het niet meer ofzo....