Toon posts:

harddisk niet gevonden bij HP 6910p

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een laptop van hp (een hp 6910p). Ik wilde daar windows opnieuw op installeren want die liep steeds vast.
Ik heb toen de disk sanitizer laten draaien om de harde schijf schoon te maken.
Vervolgens wilde ik windows gaan installeren, maar toen had ik een probleem. Bij de installatie geeft de computer aan dat de harde schijf niet gevonden wordt. Mijn enige optie is 'F3' voor afsluiten.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je de drivers voor de controller waar je hdd aanhangt geladen (dmv F6 of een slipstream op de windows CD). Grote kans dat je controller niet door Windows wordt herkend.

Verwijderd

je hebt drivers nodig die je moet inladen.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb van HP de drivers gedownload maar ik weet niet hoe ik die kan installeren als windows er niet op staat...
Hoe doe ik dat 'slipstreamen'??

• Convo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-12-2025
Welke versie van windows wil je installeren? Als je een oudere setup (Voor SP1 geloof ik) van windows XP draait kan het zijn dat SATA schijven niet herkend worden. Ik had een paar jaar geleden hetzelfde probleem, en ik had het opgelost door een nieuwere installatie cd te gebruiken. Je kunt eventueel op F6 drukken als de setup hier om vraagt. Je kunt dan extra drivers installeren voor je harde schijf. Je moet die drivers naturlijk wel hebben. Indien je Vista gebruikt kun je dit bericht als niet gepost beschouwen.

• -j-k-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-11-2025
Ik heb een keertje bij een neefje een floppy gebruikt om de drivers te laden. Weet niet of je bijvoorbeeld een usb-stick zou kunnen gebruiken?

Vimeo, YouTube

• Convo
Je moet de drivers op een diskette of cd zetten, en tijdens de setup inladen door op F6 te drukken als hier om gevraagd wordt. Zorg er wel voor dat de driver uitgepakt is, dwz. niet in .zip ,msi of iets dergelijks.

Verwijderd

Topicstarter
Dr.R schreef op maandag 22 september 2008 @ 22:12:
Welke versie van windows wil je installeren? Als je een oudere setup (Voor SP1 geloof ik) van windows XP draait kan het zijn dat SATA schijven niet herkend worden. Ik had een paar jaar geleden hetzelfde probleem, en ik had het opgelost door een nieuwere installatie cd te gebruiken. Je kunt eventueel op F6 drukken als de setup hier om vraagt. Je kunt dan extra drivers installeren voor je harde schijf. Je moet die drivers naturlijk wel hebben. Indien je Vista gebruikt kun je dit bericht als niet gepost beschouwen.
Het gaat om XP home professional. De drivers heb ik nu op een apart cd-tje gebrand.

Verwijderd

Topicstarter
de drivers staan als .exe op een cd-tje.
Ik druk op F6 tijdens de installatie maar dan gaat hij alsnog door met windows installatie.
Als ik op F6 druk en daarna op F2 kom ik in automatisch systeemherstel maar dan doet hij niks met mijn driver-cd'tje.

Wat een gedoe dit ;(

• BNX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:57

BNX

Je kunt ook makkelijk in de bios een soort van SATA NATIVE ofzoiets optie in\uit schakelen c.q. omzetten. Dan wordt de sata drive gewoon herkend door de XP installatie... Werkte teminste bij veel zakelijke HP notebooks uit de NX en NC serie. :+

| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |

• Convo
Zoals ik al zei, je moet drivers niet ingepakt hebben. Drivers die gebruikt kunnen worden hebben meestal de .sys extensie niet .exe.
Kijk of je de .exe kunt openen met winrar, dan de .sys bestanden eruit halen en op cd branden. Of probeer de exe te starten op een werkende pc, en kijk of je er achter kunt komen waar de .sys bestanden geinstalleerd worden.

Maar voordat je die moeite doet, probeer de suggestie van BNX.

Verwijderd

Topicstarter
BNX schreef op maandag 22 september 2008 @ 22:24:
Je kunt ook makkelijk in de bios een soort van SATA NATIVE ofzoiets optie in\uit schakelen c.q. omzetten. Dan wordt de sata drive gewoon herkend door de XP installatie... Werkte teminste bij veel zakelijke HP notebooks uit de NX en NC serie. :+
Ik heb sata native op disable gezet ennnnnn hij vond mijn harddisk weer!! Hier was ik zelf echt nooit achter gekomen. Helemaal super mensen, ik kan weer aan de slag. Bedankt!

• -j-k-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-11-2025
Das zeker handig, scheelt me ook weer een hoop geëikel de volgende keer :) . Nou nog even uitzoeken of die functie op alle moederborden te vinden is.

Vimeo, YouTube

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:12

BCC

Bij die HPs zit toch altijd zo'n restore cd/dvd?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Pagina: 1