Toon posts:

Home Theatre setje op TV via hdmi

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een PS-42C62 samsung plasma tv. Ik wil daarop mijn HT-z210 samsung home theatre setje aansluiten.
Hdmi kabel gekocht. DVD erin. Geen probleem. Perfect.
Maar ik wil ook het geluid van de tv laten lopen via het setje. Dus gewoon vanaf de kabel tv.
Via HDMI lijkt dit niet te lukken. Van alles al geprobeerd. Niks werkte. Toch maar even samsung gemailt. Het volgende is het antwoord

'' Dank u voor uw e-mail met betrekking tot uw vraag over de PS-42C62en
de HT-z210.
wanneer u het geluid van u tv over de speakers van uw HTS wilt hebben
moet u het componenten (rood-wit) verbi8nden met de audia in op de hts
naar audio out op de tv. Wanneer deze verbonden zijn moet u het kanaal
van de HTS switchen naar Aux channel 1 of 2
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd. Mocht u nog
verdere vragen hebben, aarzelt u dan niet om contact met ons op te
nemen."

Dit werkt op zich prima. Maar dit is natuurlijk een analoge verbinding. Is er iemand die een andere oplossing kent? En via welke kabels loopt nu het geluid bij een DVD? via de rood wit component of via de hdmi kabel?

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Geen optische/coax uitgang op je DVD speler?

Of gaat het ook om TV-geluid? Dan de vraag: Wat voor TV-signaal ontvang je, digitaal? (decoder?)

Download my music on SoundCloud

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil dus uiteraard gewoon geluid hebben via dvd/ps3 etc.. dat gaat verder ook prima van hdmi. alleen het geluid van de tv werkt niet (analoge kabel). Deze heb ik nu aan de praat gekregen via rood-wit tulpen. Maar dit lijkt me verre van ideaal. Volgens mij wordt het geluid bij films (via de dvd) nu ook gebracht via die rood-wit tulp en niet via hdmi

• sjer
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-05-2025
Die rood/witte (rca) aansluiting gaat op een uitgang van de tv richting de versterker. Het is onmogelijk dat deze dan als ingang fungeerd (daar heb je n.l. de HDMI, scart enz voor).

Aangezien het geluid op de analoge kabel toch alleen maar in stereo wordt aangeboden maakt het weinig uit dat je analoog verbind ipv digitaal.

[ Voor 6% gewijzigd door sjer op 22-09-2008 23:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok tnx voor het antwoord. en als ik nu een dvd kijk? wordt dit dan analoog aangeboden? of gaat dit wel via de hdmi kabel die ik heb verbonden?

• LDenninger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-08-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 08:51:
Ok tnx voor het antwoord. en als ik nu een dvd kijk? wordt dit dan analoog aangeboden? of gaat dit wel via de hdmi kabel die ik heb verbonden?
Je DVD geluid komt uit je dvd-speler van je home-cinema set,
dus als je 'm dan dus NIET op aux1 (tv-geluid) maar gewoon op dvd zet heb je toch gewoon je normale DVD-geluid ?

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-05 22:44
Als je een DVD kijkt (wat ik (afhankelijk van je dvd speler) gewoon op je PS3 zou doen trouwens) dan wil je geen geluid uit je TV, dan wil je geluid via je home theater setje. Dus je moet even kijken naar de instellingen, of ie het geluid deelt via HDMI of alleen afspeelt via de HTS.
En je PS3 ligt eraan, is ie met digitale audio aangesloten (optisch/coaxkabeltje) of via hdmi op je HTS? Bij hdmi ligt het aan de HTS wat die ermee doet, bij optisch moet je in de PS3 even instellen dat ie z'n audio niet over de hdmi doet (want dan speelt de tv het geluid ook af, wil je niet)

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)
Elektrische camper (80kWh)

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb mijn ps3 via hdmi naar de tv.
van de ps3 gaat er een optische kabel naar het surround setje (dvd/versterker)
en vanaf het surround setje (dvd/versterker) gaat een rood witte kabel naar de tv...

heb ik het zo dan op de beste manier opgelost als ik maar 1 hdmi aansluiting heb op de tv?

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-05 22:44
Eh ja, dan moet je wel je DVD's wel met je PS3 afspelen (wat geen straf is), aangezien er niks anders qua beeld aangesloten is op je TV. Nu moet je nog wel in je PS3 systeem instellen dat hij geen geluid over de HDMI out spuugt, maar alleen over de digitale optical uit. Dat heb je zo gevonden.
Daarna niks meer aan doen. Je weet dat de rood witte kabel (waarschijnlijk) de output is van de TV naar de versterker set? Dus audio naar je versterker. Maar goed, het is allemaal heel simpel te testen, waar komt het geluid uit..

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)
Elektrische camper (80kWh)

Verwijderd

Topicstarter
Ja precies. het enige waar ik bang voor was is dat ik op deze manier geluid zou hebben via de rood witte kabel als ik een dvd keek via mijn ps3.. dat is natuurlijk niet de bedoeling. moet dus even simpel controleren of dat het geval is

• Bumpy_NL
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-05 23:48
Ja trek tijdens een dvd de rode en witte stekker eens los en je hebt je antwoord.
Pagina: 1