• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-12-2025
Nou vroeg ik mij af hoe ik van het schokken van mkv films afkom bij het uitsturen naar mijn televisie. Ik weet dat bijna al het mkv materiaal 24 fps is en dat mijn televisie dit niet ondersteunt. Toch doet mijn blu-ray speler het veel beter om het 24 fps natuurlijker op mijn scherm te laten toveren (3:2 pulldown). Nou gebruik ik meestal media player classic en weet dat hier ergens een pulldown optie in verborgen zit, maar weet niet precies hoe dit in te stellen. Je zou verwachten dat een standalone pc veel meer capaciteit heeft om een goede 3:2 pulldown te verrichten?

Weet iemand hoe je media player classic zou moeten instellen zodat 24fps iets minder schokkerig over komt? Of weet misschien een andere speler die deze 24fps mkv beter laat afspelen op een 50hz/60hz ?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:06

JvS

Ik heb hem zelf ook

Heb je dit probleem ook met normale SD divx films? Die zijn vaak ook 24fps.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• ksi
Volgens mij wel gewoon ja.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:06

JvS

Ik heb hem zelf ook

Hoe trek je de conclusie dat het aan 3:2 pulldown ligt eigenlijk?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-02 20:25
Onzin, die film is dan wel 24fps, de pc maakt der gewoon 50/60 hertz van, en gooit het dan naar je tv. Onze tv ondersteund ook geen 24hz mode, maar loopt prima met hd film die 24fps heeft.
Loopt film wel lekker gewoon op de pc? zonder tv der aan?

Specs!

• ksi
HMmm, het klopt wel dat mijn pc ook een 50hz en/of 60hz uitstuurt. Maar de conversie 24fps -> 50 fps verloopt niet echt vlekkeloos dat is ook het probleem. Overigens is met mijn pc monitor precies hetzelfde. Misschien valt het de meeste mensen ook niet op, maar mij wel.

@Jvs zou eigenlijk niet iets anders kunnen bedenken. Met een dualcore is het echt niet cpu kracht en 2 ram zou ook ruim voldoende moeten zijn om een 'simpel' mkv filetje af te spelen. Dus dacht ik dat het probleem iets met een verkeerde of eigenlijk geen pulldown te maken had. Mediaplayer classic heeft ergens wel een optie, maar die staat standaard op off. Bovendien als je hem wel aanzet schijnt het weinig te doen?

• ksi
In een ouwe thread hier op tweakers.net (jaja lekker gezocht weer, kwam het tegen via google doh). Hielp het door de directshow output op haali media splitter te zitten ipv directx 7 ofzo. Dit schijnt inderdaad goed te helpen. Prima.
Pagina: 1