Wireless niet-N

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Okay beetje vreemd probleem, ik heb een netwerkje dat Wireless N capable zou moeten zijn, maar mijn nieuwe Vaio laptop verdomt het op meer dan 54mbps te verbinden...

Router: Asus WL500W
Computers: 1 Sony Vaio VGN FW11E met Vista, en een WinXP desktop PC

Vista laptop z'n wireless adapter is een Intel Wifi Link 5100, zou N moeten zijn maar is 54Mbps
XP desktop heeft eoa vaag chinees fabrikaat USB adaptertje wireless N, haalt 135Mbps (g++ toch)

Heb de Asus net een firmware update gegeven naar v2.0.0.1

Router is ingesteld op Auto voor de mode en de frequentie. Toen ik het met de hand instelde voor 802.11N etc wou de Vaio helemaal niet meer verbinden, zag het netwerk zelfs niet. De XP met chinese adapter had er geen moeite mee...

Heb alleen de driver vd Intel Wifi nog niet geupdate.

Iemand nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-06 08:34
router op mixed (b)+g+n instellen.

:)

edit:

oh ja, had ik: bij WEP encryptie deed mijn router (dlink dir-655) alles alleen op type g. bij WPA(2) kon ik ook als type-n verbinden.

[ Voor 64% gewijzigd door Molybdenum op 22-09-2008 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
router is ingesteld voor N en wpa sowieso want wep is zo goed als onbeveiligd...
wpa personal of wpa2 personal lijkt niks uit te maken

heb nu de nieuwste drivers van die Intel kaart op de laptop maar nog steeds slechts 54mbps...

vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:21
Verwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 23:07:
router is ingesteld voor N en wpa sowieso want wep is zo goed als onbeveiligd...
wpa personal of wpa2 personal lijkt niks uit te maken

heb nu de nieuwste drivers van die Intel kaart op de laptop maar nog steeds slechts 54mbps...

vaag.
wpa of wpa personal maakt wel uit, althans de personal doet het em, wpa2 is nog altijd wat veiliger...

Personal duidt op het feit dat je gaat werken met een PSK (pre shared key), en gewoon WPA betekent soms dat je een authenticatie server gaat moeten gebruiken, maar aangezien je geen problemen hebt om op het netwerk te geraken, laat het dan maar ;)

heb jij op de een of andere manier ook een wireless lan switching utility? Ik heb die namelijk op mijn Vaio FZ21M met een N-wifi kaartje wel, en daar kan ik kiezen welke modus ik wil activeren (2,4ghz + 5ghz allebei of één van de twee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja bart dat laatste heb ik ook ik heb al die irritante Vaio software er nog op en had ook bij apparaatbeheer gevonden dat je voor die intel 802.11n aan of uit kan zetten. Staat bij mij aan en op 2.4ghz... ook dat lijkt geen invloed te hebben, en thanks voor update vwb WPA PSK, wist ik nog niet.

Btw, Hyperbart... Klinkt bekend, ooit ~10 jaar geleden StarCraft gespeeld? haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 21:41:
...Heb alleen de driver vd Intel Wifi nog niet geupdate.

Iemand nog suggesties?
Da's geeneens een inkoppertje meer te noemen; lijkt me stap 1 in het troubleshooting process.
Verwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 23:07:
...wpa personal of wpa2 personal lijkt niks uit te maken
In zoverre maakt het uit dat je netwerkkaartje een chip on-board heeft voor WPA2. Als je WPA (of WEP) doet, moet de encryptie door de CPU gebeuren, wat best zou kunnen verklaren waarom je dan niet verder komt dan 54 Mb/s

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Brahiewahiewa schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 10:51:
[...]
Da's geeneens een inkoppertje meer te noemen; lijkt me stap 1 in het troubleshooting process.

[...]
In zoverre maakt het uit dat je netwerkkaartje een chip on-board heeft voor WPA2. Als je WPA (of WEP) doet, moet de encryptie door de CPU gebeuren, wat best zou kunnen verklaren waarom je dan niet verder komt dan 54 Mb/s
Inkoppertje of niet, het maakt geen reet uit. En in Vista is niks anders te selecteren dan WPA, er staat geen WPA2 bij.

Alle instellingen van de Intel chip in Apparaatbeheer lijken goed te staan. Kweetniet meer waar ik het nog zoeken moet, heb nu 2 WinXP machines met die chinese USB sticks en ze draaien allebei op 125Mbps... Maar met Vista is het 54 max. Misschien eens zo'n stick in de Sony stoppen kijken wat voor snelheid ik daarmee haal

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Wil je nou echt beweren dat je in dit
Afbeeldingslocatie: http://62.45.177.219/WNprop.png
dialoogje geen WPA2 hebt staan?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 20:08

Edgarz

Tweako-active since1986

Brahiewahiewa schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 12:44:
Wil je nou echt beweren dat je in dit
[afbeelding]
dialoogje geen WPA2 hebt staan?
Edit: Was XP opmerking - gaat over Vista... :X

[ Voor 17% gewijzigd door Edgarz op 27-09-2008 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Precies 1 maand verder maar ik heb het gevonden:

http://support.intel.com/.../4965agn/sb/cs-025643.htm

Mijn wireless chip in de Sony Vaio kan geen N-snelheid bieden met TKIP encryptie. Heb de Asus WL500W aangepast naar AES encryptie en nu kunnen zowel de WinXP als de WinVista PC een 135Mbps wifi verbinding maken.

Dusssss voor iedereen die zo'n Intel Pro Wireless chippie heeft, AES is je vriend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvtK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-09 11:33
Is het niet zo dat hij op 300 mbit/sec moet werken?

Ik heb een intel 5100 in mijn laptop zitten en een dir-655 router.

Router geeft aan 300 mbit, vista zegt 150..

raar toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loek Rots schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 19:05:
Is het niet zo dat hij op 300 mbit/sec moet werken?

Ik heb een intel 5100 in mijn laptop zitten en een dir-655 router.

Router geeft aan 300 mbit, vista zegt 150..

raar toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat ik wou zeggen in het vorige berichtje,als je netwerkkaart geen 300mb/s aankan,zal je geen 300mb/s krijgen,blijkb aar ondersteund ie alleen 150mb/s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

te vroeg gereageerd 8)7 ik zie dat de adpater ook 300mb/s moet ondersteunen... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvtK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-09 11:33
Ik lees verhalen dat intel 5100 alleen 20 mhz ondersteund waardoor de snelheid gelimiteerd is..

Ik heb het overigens nog steeds niet lekker draaien, intel 5100 met dir-655
Pagina: 1