Toon posts:

[iphone] vpn problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
ik probeer met mijn iphone een vpn verbinding te leggen met de vpn server van m'n uni. Het gaat via het IPSec protocol en ik heb alle correcte gegevens. Na het verbinden krijg ik van de server een mooi berichtje terug: "Welcome to the University Network" blabla heel mooi allemaal.

Dus ik proberen wat te surfen, maar daar komt het probleem.. de pagina's laden niet en uiteindelijk krijg ik een bericht terug dat de server ( van de webpagina) niet bereikbaar is. Ook mail ophalen en andere protocollen schijnen niet te werken. Als ik netstat staat er wel dat de verbinding established is en op m'n desktop werkt de vpn verbinding perfect. Hoe kan ik dit probleem verhelpen?

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 21:25:
Hallo,
ik probeer met mijn iphone een vpn verbinding te leggen met de vpn server van m'n uni. Het gaat via het IPSec protocol en ik heb alle correcte gegevens. Na het verbinden krijg ik van de server een mooi berichtje terug: "Welcome to the University Network" blabla heel mooi allemaal.

Dus ik proberen wat te surfen, maar daar komt het probleem.. de pagina's laden niet en uiteindelijk krijg ik een bericht terug dat de server ( van de webpagina) niet bereikbaar is. Ook mail ophalen en andere protocollen schijnen niet te werken. Als ik netstat staat er wel dat de verbinding established is en op m'n desktop werkt de vpn verbinding perfect. Hoe kan ik dit probleem verhelpen?
Ik ken niet precies de interface van de iphone (weet wel dat ie makkelijk werkt), maar kan je nergens iets instellen van een eventuele proxy oid wat nodig is ?

Misschien even handmatig alle instellingen invoeren, dus niet alleen de stnadaardvraagjes omtrent VPN bij de wizard voor een connectie op te zetten, maar ineens even alles bekijken en eens vergelijken of aan de sysadmin van de Uni vragen ?

Verwijderd

Topicstarter
De interface van de iphone is inderdaad (te) eenvoudig.
De opties die beschikbaar zijn, zijn server, account, wachtwoord, groepsnaam en geheim. De uni houdt helaas alleen rekening met de standaard clients en levert hiervoor alleen een pcf file. Hieruit heb ik ook de gegevens extract voor m'n iphone, maar helaas dus zijn niet alle gegevens invulbaar.