[Excel 2007 & Calc 2.4] Letters worden niet goed doorgevoerd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoronelHimself
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:56

CoronelHimself

Division Brabant

Topicstarter
Ik probeer met behulp van de vulgreep de letters A;B;C door te voeren om zo het alfabet te vullen. Helaas snappen zowel Excel als Calc dit niet. Beide vullen in de volgende cellen A;B;C;A;B;C in i.p.v. A;B;C;D;E;F . Cijfers en dagen worden wel goed doorgevoerd. Ik kan me niet herinneren dat dit in excel 97 en 2000 ook zo was. Heeft iemand een idee wat mijn probleem is, of is dit de nieuwe standaard? De serie oplengen tot b.v. de letter E helpt niet, dus het lijkt een of andere instelling te zijn.

Steam - PTR83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9449

Gaat het je om het principe of om de oplossing?

In het laatste geval gewoon even met code() of char() de rij/kolom vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoronelHimself

CoronelHimself

Division Brabant

Topicstarter
Het gaat me primair om een echte simpele oplossing, dus gewoon de vulgreep gebruiken. Uiteraard heb ik ook naar jouw oplossing gekeken. De code() lijkt me meer bedoeld om letters om te zetten naar cijfers. En de char() lijkt in beide programma's niet herkend te worden. Tenminste #NAAM? geeft normaal een dergelijke fout aan. Al geeft de link wel aan dat het ook op de 2007 versie zou moeten werken.

Ik gebruik overigens van beide programma's de nl-versie. Al dan niet trial.

De nl-versie is inderdaad het probleem de nederlandse versie van char = teken
Maar helaas trapt hij er dan nog niet in, nog steeds A;B;C;A;B;C met de vulgreep.

[ Voor 13% gewijzigd door CoronelHimself op 22-09-2008 22:56 ]

Steam - PTR83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9449

Als je kijkt wat de code van A is (bijv 152) en je trekt 152 dan 25 plaatsen naar beneden en je doet char(A) dan heb je toch je string?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris03
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-05 17:48
Als je "=TEKEN(RIJ(A65))" doortrekt ben je er. Niet zo chique, maar het werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoronelHimself

CoronelHimself

Division Brabant

Topicstarter
Chris03 schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 18:43:
Als je "=TEKEN(RIJ(A65))" doortrekt ben je er. Niet zo chique, maar het werkt wel.
Inderdaad dit werkt wel. (In beide programma's overigens). Wel vreemd dat beide programma's geen letters kunnen doorvoeren met behulp van de vulgreep. Bug of "by design"? Ik kan in ieder geval weer vooruit. d:)b

Steam - PTR83

Anoniem: 113297

in oo calc & in excel kan je via de opties een sorted lijst of aangepaste lijst samenstellen (bv. het alfabet).
deze kan je wel gewoon doorvoeren met de vulgreep.

(lijkt niet te werken in oo 3 bêta).

[ Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 113297 op 24-09-2008 16:40 . Reden: werkt toch, lijstitems moeten onder mekaar ingevoerd worden in de sorted list ]

Pagina: 1