• Chupaman
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-08-2023
Ik heb sinds 2 maanden een probleem in mijn laptop (Dell vostro 1500) en ik heb nog garantie. De microfoon is defect, dell heeft ervoor gezorgd om 3 keer een monteur op te sturen. Het is de monteur niet gelukt om het op te lossen.

Ik heb het bericht gekregen dat ik een nieuwe laptop zou krijgen. Eerst heeft dell in de weekend een mailtje verstuurt welke zij mij gaan versturen, ik ging hiermee niet akkoord omdat de videokaart slechter is dan mijn 8600gt in de nieuwe zit een 8400gm. Dinsdag had ik deze laptop alweer binnen. Na uren bellen heb ik mezelf duidelijk kunnen maken dat ik deze niet wil en hier in de plaats een vergelijkbare laptop wil.

Na weer uren bellen heb ik de volgende mogelijkheden gekregen:
Dell vostro 1710 met een 8600gt
Dell Studio 15 met een 3450

Beide laptops hebben niet zelf de specificaties, omdat de eerste "te groot" is en van de tweede is de videokaart slechter (http://www.notebookcheck.nl/). Dus ik heb voor een refund gevraagd, Dell heeft gezegd hier niet akkoord mee te gaan. Zij hebben mij de aanbod gegeven om een van de 3 te kiezen.

Wat ik wil is een laptop met een 8600gt met een 1,6 GHz core 2 duo processor

Wat ik niet begrijp is dat zij in gebreke zijn, en toch nog geen refund kunnen bieden. Wat zouden jullie in deze situatie doen.

Hoe zouden jullie met deze situatie omgaan?

[ Voor 3% gewijzigd door Chupaman op 22-09-2008 21:37 ]

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:44

orf

Je hebt nog garantie, maar hoe lang heb je de laptop al? Je kunt niet zomaar de koop ontbinden op basis van een kapotte microfoon na enkele maanden gebruik. Je zult genoegen moeten nemen met minder omdat je laptop minder waard is geworden door het gebruik.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:07
Move naar SF

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:55

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Ik vind wel dat je een klein beetje aan het mieren neuken bent hoor:

• Dan weer te groot
• Dan weer een iets slechtere videokaart
• Dan staat de kleur mij niet aan (bwvs)
• Enz.

Ik vind het een apart verhaal dat de microfoon niet te repareren valt. Over het algemeen betekend het 2 dingen: Of je krijg een nieuw moederbord of je Windows heeft een vage instelling (laatst ook op het werk voorgekomen)

Welke stappen zijn er ondernomen tijdens het repareren? Was je hier bij of is hij opgestuurd?

En ja, ze zijn imo niet echt in gebreke. Ze proberen je laptop 3 keer te repareren en bieden je 3 nieuwe keuzes aan. En dan nog ga je mn-nen over (mi ) details.. Ik denk dat Dell toch aardig jou tegemoet komt :)

Xbox Live ID:Notna8310

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-01 15:51

TheBorg

Resistance is futile.

orf schreef op maandag 22 september 2008 @ 20:56:
Je hebt nog garantie, maar hoe lang heb je de laptop al? Je kunt niet zomaar de koop ontbinden op basis van een kapotte microfoon na enkele maanden gebruik. Je zult genoegen moeten nemen met minder omdat je laptop minder waard is geworden door het gebruik.
Een nieuwe vergelijkbare laptop is nu ook stuk goedkoper geworden. Ze moeten een gelijkwaardig product aanbieden, 15" en 17" zijn niet te vergelijken, die GPU idem.

Ik zou gewoon door blijven zeuren en een aangetekende brief sturen met wat citaatjes uit het wetboek.

• joca
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07-2025
Ze moeten een vergelijkbaar product als de oude laptop aanbieden en dat doen ze, sterker nog ze bieden een upgrade (17").

Verwijderd

joca schreef op maandag 22 september 2008 @ 21:16:
Ze moeten een vergelijkbaar product als de oude laptop aanbieden en dat doen ze, sterker nog ze bieden een upgrade (17").
... wat erg handig is als je er bijvoorbeeld vaak mee in het vliegtuig zit te werken en je een 17" niet meer kan openklappen ...

Groter is niet altijd beter en dus niet per definitie vergelijkbaar.

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:38
Ik zou die Dell Studio 15 nemen. Die heeft wel een ATi kaart die misschien niet sneller is maar van de mobiele nVidia chips wordt je nou ook niet echt vrolijk.

• Chupaman
Ik vind dat ik best redelijk ben

Sommigen zijn het niet eens met mij, maar wat moet moet ik met een 17 inch onderbouw dat even. Het is een groot laptop erg onhandig in gebruik, ik ben vaak onderweg dit is mijn reden om een 15 inch te krijgen en de 8600gt wil ik omdat ik vaak spelletjes speel. Ik heb het wel gebruikt, maar zij kunnen niet hetzelfde laptop aanbieden. Wat kan ik daaraan doen?

Ik voel me een belazerd door Dell.

Het is toch niet te veel gevraagd?

Ik ga helemaal niet in op details, wanneer je er vanuit gaat dat het jouw laptop is dan wil je zelf natuurlijk ook niet een laptop dat niet aan je behoeften voldoet.

Toch bedankt voor jullie reacties, Ik hoor graag verdere reacties van andere tweakers.

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-01 08:24
Ik vind dat de TS gelijk heeft. De aangeboden opties zijn niet gelijkwaardig. Zijn eisen zijn duidelijk:
-een 15,4 inch laptop
-een 8600m gt
-core 2 duo processor
Dit waren de redenen voor hem om deze laptop te kiezen.

Als ze geen gelijkwaardige alternatieven aanbieden, vind ik dat hij recht heeft op een refund.

Heb je niet om een xps1530 gevraagd? Want deze heeft dezelfde eigenschappen als de vostro 1500.

Verwijderd

Hahahhahaha krijg je een nieuwe Studio 15 (voor die ouwe Vostro) aangeboden, ben je nog niet tevreden

is dit een grap fzo?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2008 21:40 ]

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Ik zou ook geen 17" notebook willen, dat is nogal onhandig.

Een microfoon lijkt me wel te fixen, normaal worden er spare parts bijgehouden, om in geval van defect je notebook te kunnen maken (in dit geval is er veel kans dat je moederbord vervangen moet worden).

Heb je trouwens geen on-site garantie? Dat is het makkelijkste van al, koerier komt je notebook ophalen en de fabrikant moet hem maar zien te maken. Een monteur langssturen klinkt leuk, maar die heeft natuurlijk geen moederborden bij en kan die ook niet zo maar even vervangen.

Maar die microfoon kan ook een software probleem zijn, heb je Windows al eens herinstalleerd?

March of the Eagles

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 26-01 15:13
@Hacku :
Bij Dell kunnen ze echt wel het mobo van een laptop vervangen hoor.
Ter plekke..

[ Voor 7% gewijzigd door Hoyden op 22-09-2008 21:42 ]

• Chupaman
Jawel ik heb wel om een xps gevraagd ik heb zelfs eentje samengesteld die zij mij konden aanbieden. Hierbij hebben zij mij verteld dat er andere garamtievoorwaarden zijn.

Ik vind dat ze in 2 maten meten, ze geven wel een laptop waarbij sommige specificaties beter zijn en sommige slechter. Wat is dan de reden om niet een laptop te geven dat andere garanties heeft. De kosten zijn hetzelfde als de mijne en hij is niet veel beter dan de mijne.

• Chupaman
De moederbord is 2 keer vervangen trouwens en de resultaat was hetzelfde en ze hebben de kabels ook vervangen. Heeft ook niet geholpen.

• Mektheb
  • Laatst online: 00:30
Misschien dan toch doordrammen voor die XPS die misschien iets duurder is met misschien "voorbeeld" bij betaling ? met nieuwe garantie alles erop en eraan

• Chupaman
Hacku schreef op maandag 22 september 2008 @ 21:39:
Ik zou ook geen 17" notebook willen, dat is nogal onhandig.

Een microfoon lijkt me wel te fixen, normaal worden er spare parts bijgehouden, om in geval van defect je notebook te kunnen maken (in dit geval is er veel kans dat je moederbord vervangen moet worden).

Heb je trouwens geen on-site garantie? Dat is het makkelijkste van al, koerier komt je notebook ophalen en de fabrikant moet hem maar zien te maken. Een monteur langssturen klinkt leuk, maar die heeft natuurlijk geen moederborden bij en kan die ook niet zo maar even vervangen.

Maar die microfoon kan ook een software probleem zijn, heb je Windows al eens herinstalleerd?
De monteur is 3 keer langs geweest en de moederbord vervangen ik heb ook windows paar maal opnieuw geinstalleerd. Niets helpt

• Chupaman
Verwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 21:38:
Hahahhahaha krijg je een nieuwe Studio 15 (voor die ouwe Vostro) aangeboden, ben je nog niet tevreden

is dit een grap fzo?
Het gaat mij niet om de design maar om de videokaart en de grootte...

• joca
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07-2025
Verwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 21:26:
[...]

... wat erg handig is als je er bijvoorbeeld vaak mee in het vliegtuig zit te werken en je een 17" niet meer kan openklappen ...

Groter is niet altijd beter en dus niet per definitie vergelijkbaar.
Dat is waar, maar in de meeste gevallen betaal je voor een 17" een meerprijs tov van een 15" en je krijgt meer scherm en voor terug, in dat opzicht is het een 'beter' product.
Dat het de bruikbaarheid in een vliegtuig niet ten goede komt kan ik me voorstellen maar dat is imho meer subjectief.

Ik denk ook dat Dell weinig te verwijten valt al kan het natuurlijk nooit kwaad om ze nog eens te vertellen waarom de TS het geen alternatieven vind. Misschien kan de TS zelf een voorstel doen aan Dell?
Edit: Dat laatste heeft hij dus gedaan.

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Hoyden schreef op maandag 22 september 2008 @ 21:41:
@Hacku :
Bij Dell kunnen ze echt wel het mobo van een laptop vervangen hoor.
Ter plekke..
Dat wist ik niet, in dat geval heb ik niks gezegd ;)

March of the Eagles

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:22
joca schreef op maandag 22 september 2008 @ 21:47:
[...]
Dat is waar, maar in de meeste gevallen betaal je voor een 17" een meerprijs tov van een 15" en je krijgt meer scherm en voor terug, in dat opzicht is het een 'beter' product.
Dat het de bruikbaarheid in een vliegtuig niet ten goede komt kan ik me voorstellen maar dat is imho meer subjectief.
Een stationwagen is ook vaak duurder dan een klein koekblikje, maar als je in de stad woont en vanwege parkeerproblemen voor een klein koekblikje kiest, dan heb je ook niks aan een duurdere stationwagen als alternatief wanneer je kleine koekblikje door de garage vervangen zou worden. Dan ga je niet opeens dankbaar staan kijken van 'goh, die is duurder dus beter'.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-01 12:54
17" is GROOT. Ik heb er vorige week een 15 mogen installeren, die was al groot, ik geef je (groot?) gelijk.

Het is HUN probleem. Ik zou (zoals eerder aangegeven) ook accoord kunnen gaan met een XPS en iets bijbetaling.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-01 20:13
Ik ben het eens met de stelling dat 17" of 15" niet gelijkwaardig is. Ik heb bijvoorbeeld bewust voor een 15" gekozen omdat ik 17" te groot vind, heel simpel dus.

Ik zou zelf ook geen genoegen nemen met een mindere grafische kaart, je hebt ook betaald voor de grafische kaart. Ik zou in mijn geval ook niet blij zijn als ze aankomen met een Studio 15 ("Tada! Vergelijkbaar systeem meneer!") of Studio 17 ("Hij is alleen wat groter, maar da's wel beter!") - en dan heb ik het niet eens over de resolutie van mijn scherm. Mijns inziens hebben zij gewoon een vergelijkbaar product te leveren.
Ik heb ook problemen gehad met Fujitsu Siemens die mijn scherm niet vergelijkbaar leverden. Gewoon doordrammen, als zij een 5:4 leveren terwijl ik een 16:10 heb ga ik dat niet accepteren. Vervolgens komen ze met een 'nieuwer' model die alleen VGA had (uiteindelijk wilde ik me daarbij neer leggen, ging het scherm de 2e dag al kapot |:( Maar dat terzijde)

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• BLN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-01 18:18

BLN

Ik zou bijna zeggen, laat Dell lekker stikken en koop voor een paar euro een klein usb of analoog microfoontje of headsetje voorje microfoon behoeften.

Gebruik je de interne microfoon zo veel?

If it ain't broken, don't fix it

• lvrijn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-07-2025
BiX schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 13:36:
Ik zou bijna zeggen, laat Dell lekker stikken en koop voor een paar euro een klein usb of analoog microfoontje of headsetje voorje microfoon behoeften.

Gebruik je de interne microfoon zo veel?
Ja en als de cam kapot is koopt hij wel een nieuwe cam, en als de interne bluetooth ontvanger kapot gaat koopt hij wel een externe... yeah right ik denk dat jij 1 functie van de laptop niet kent (mobiliteit)

Jouw oplossing heeft dus 0,0 waarde aan dit topic.
Zoals gezegt, vind ik ook dat er een refund moet zijn, 17" is zeer onhandig, klap jij maar ff een 17" laptop op je schoot uit in de trein, kan je hem gelijk verdelen over 3 personen.

En idd vraag even naar de XPS M1530

[ Voor 4% gewijzigd door lvrijn op 23-09-2008 15:21 ]

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-01 12:54
lvrijn schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 15:20:
[...]

Jouw oplossing heeft dus 0,0 waarde aan dit topic.
Nounou. Dus het investeren van 5 tot 10 euro aan een microfoon in plaats van het investeren van etterlijke euro's in een helpdesk van Dell is slecht? Ik had waarschijnlijk precies hetzelfde gedaan. Wellicht is het nog het beste om Dell de microfoon te laten betalen.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Verwijderd

gelijk heb je, waarom krijg je niet dezelfde? of maken ze die niet meer , voor sommige mensen is 17 inch gewoon te groot, je hebt de laptop gekocht namelijk om de specs wat die heeft, gewoon je recht halen , lijkt moeilijk te zijn tegenwoordig

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-01 13:21
volgens mij is het zo dat ze jou een vergelijkbaar of beter aparaat aan moeten bieden, en dan lijkt mij dat een videochip/kaart nogal een belangrijke factor is in een notebook. dus puur vanuit mijn oogpunt en ervaringen zou ik zeggen, een notebook met exact dezelfde specs of beter!

• Chupaman
DiedX ik heb al zelf een microfoon op de mic output gestopt zelfde probleem blijft bestaan.

Als Dell mij een 15 inch scherm met een 8600 gt videokaart aanbied ga ik ermee akkkooord anders blijf ik er bij om een refund te krijgen.

Krijg bijna het gevoel dat ze het express doen zodat ik niets kan kiezen wat vergelijkbaar is

Eentje is een te grote scherm
de 2 andere hebben een slechtere videokaart

Ik vind dat zij wel een laptop kunnen leveren die 15 inch is met een 8600gt videokaart

Anders is het simpel toch voor dell, doe gewoon een refund....

• Mektheb
Chupaman schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 16:54:
DiedX ik heb al zelf een microfoon op de mic output gestopt zelfde probleem blijft bestaan.

Als Dell mij een 15 inch scherm met een 8600 gt videokaart aanbied ga ik ermee akkkooord anders blijf ik er bij om een refund te krijgen.

Krijg bijna het gevoel dat ze het express doen zodat ik niets kan kiezen wat vergelijkbaar is

Eentje is een te grote scherm
de 2 andere hebben een slechtere videokaart

Ik vind dat zij wel een laptop kunnen leveren die 15 inch is met een 8600gt videokaart

Anders is het simpel toch voor dell, doe gewoon een refund....
Sja klinkt makkelijk maar ze kunnen je ook laten bakkelije tot jij er genoeg van hebt en toch genoegen neemt met wat hun je bieden , ;)

Waarom ga je niet in op een XPS met misschien wat bij betaling maar met wel een goeie kaart etc ?

Snapje volkomen hoor daar niet van, maar der word water bji de wijn gedaan door jouw ook en door hun moet toch ergens overeenkomst van komen , en natuurlijk een vergelijkbaar product en anders refund,,

Hoop het gaat lukken succes

• Chupaman
Mektheb schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 16:56:
[...]

Sja klinkt makkelijk maar ze kunnen je ook laten bakkelije tot jij er genoeg van hebt en toch genoegen neemt met wat hun je bieden , ;)

Waarom ga je niet in op een XPS met misschien wat bij betaling maar met wel een goeie kaart etc ?

Snapje volkomen hoor daar niet van, maar der word water bji de wijn gedaan door jouw ook en door hun moet toch ergens overeenkomst van komen , en natuurlijk een vergelijkbaar product en anders refund,,

Hoop het gaat lukken succes
Bedankt voor je reactie Mekhteb,

De XPS kost rond de 850 euro en mijn dell vostro heeft ook rond dit bedrag gekost. Dus bijbetaling heeft voor mij geen zin.

Ik heb al meerdere malen aangegeven aan dell zodat ze mij een xps aanbieden, maar hiermee gingen zij niet akkoord omdat er andere garantievoorwaarden aan zitten. We vreemd trouwens, dat ze wel andere modellen kunnen bieden die kwa specificaties anders zijn maar een laptop met andere garantievoorwaarden kunnen zij niet bieden....

• Mektheb
Chupaman schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 17:05:
[...]

Bedankt voor je reactie Mekhteb,

De XPS kost rond de 850 euro en mijn dell vostro heeft ook rond dit bedrag gekost. Dus bijbetaling heeft voor mij geen zin.

Ik heb al meerdere malen aangegeven aan dell zodat ze mij een xps aanbieden, maar hiermee gingen zij niet akkoord omdat er andere garantievoorwaarden aan zitten. We vreemd trouwens, dat ze wel andere modellen kunnen bieden die kwa specificaties anders zijn maar een laptop met andere garantievoorwaarden kunnen zij niet bieden....
Ok ik begrijp het , ze kunnen dus wel andere soorten leveren maar een XPS is in garantie termen anders, misschien kun je ze vragen wat de verschillen zijn ?

Pick up en Reteurn of iets dergelijks en dat je misschien voor de "garantie" een nieuwe pakket kan kopen in de zin van als jullie mij een XPS aan bieden als alternatief, dat jij misschien vanwege dat de garantie voorwaarden beter zijn iets extra's moet neerleggen..

Er moet toch een oplossing gevonden kunnen worden het is in dit geval niet zo zeer "jouw" probleem maar die van Dell hun product werkt niet naar toebehoren, en ja ze proberen je tegemoed te komen, maar in alle manieren een product wat niet op je "oude" lijkt.

Erg ververvelende situatie, succes

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:56

DDX

waarom is (/bied dell?) de vosto 1510 geen optie ?

edit: laat maar zie dat die idd de 8400M videokaart heeft

[ Voor 40% gewijzigd door DDX op 23-09-2008 17:26 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

• Barrycade
  • Registratie: November 2003

Barrycade

Through the...

De Vostro is een zakelijk model met zakelijke garantie voorwaarden en de XPS lijn heeft andere voorwaarden qua garantie ook indien je 'm zakelijk koopt.

En ondanks dat niet zichtbaar is zullen garantievoorwaarden ook een bepaalde financiële waarde hebben voor Dell. XPS heeft meestal betere garantievoorwaarden. En is dus duurder (voor Dell).

Nadeel is dat de 1510 niet meer met 8600 GT leverbaar lijkt (volgens de site). En daarom zullen ze je wel de Studio aanbieden die weer Ati kaarten heeft en die los van de mindere videokaart weer andere voordelen heeft.

Ondertussen is het aan jou of je de onderhandeling zo op de spits gaan drijven dat je je in de vingers gaat snijden. Men is niet verplicht om een refund maar kunnen je een passende vervanging of aanbieding doen. Ondertussen zoals je al uit de reacties hier in het topic blijken doen ze dat (alleen niet in jouw ogen).

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-01 08:24
Dit lijkt me geen al te zinnige opmerking wel? Plaats hem dan in het vervolg gewoon niet ;)

[ Voor 76% gewijzigd door SmartDoDo op 23-09-2008 18:54 ]

• Chupaman
beste littlejoannes,

Ik heb even gelezen wat je hebt gestuurd, naar wat ik heb gelezen heb ik begrepen dat ik dus een brief kan schrijven en dell de mogelijkheid kan geven om het probleem op te lossen.

Ik krijg ook het gevoel dat jij een medewerker ben van dell...

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
littlejoannes schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 17:34:
... Ondertussen zoals je al uit de reacties hier in het topic blijken doen ze dat (alleen niet in jouw ogen).
Dan lees je wel selectief. Er worden voldoende redenen genoemd waarom de aangeboden vervangers niet adequaat zijn. Zijn er geen refurbished modellen trouwens?

[ Voor 7% gewijzigd door begintmeta op 23-09-2008 18:41 ]

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Als je (telefonisch) er niet uitkomt, is er eigenlijk maar 1 optie: aangetekend schrijven om hen in gebreke te stellen. Je zal dan heel goed moeten motiveren waarom je vind dat ze in gebreke blijven. "Ik vind dat niet goed" is geen goede motivatie.
Hou er rekening mee dat dell je aangetekende brif wel eens zou kunnen weglachen, maar je hebt die absoluut nodig als je hiermee verder wil.

Dat ze geen XPS aanbieden, is niet omdat die minder garantie biedt, maar juist omdat die méér garantie biedt. Bovendien is het hele XPS gebeuren bij dell bijna zo goed als een andere firma.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
the_stickie schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 19:00:
...
Dat ze geen XPS aanbieden, is niet omdat die minder garantie biedt, maar juist omdat die méér garantie biedt. ...
Dan passen ze die garantie toch 'gewoon' aan ( ;) ), gewoon de oude status laten behouden, ook qua resterende duur.

• Barrycade
  • Registratie: November 2003

Barrycade

Through the...

Chupaman schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 18:16:
beste littlejoannes,

Ik heb even gelezen wat je hebt gestuurd, naar wat ik heb gelezen heb ik begrepen dat ik dus een brief kan schrijven en dell de mogelijkheid kan geven om het probleem op te lossen.

Ik krijg ook het gevoel dat jij een medewerker ben van dell...
Ach ik ben ook maar iemand die toevallig op de dell site op zoek was naar een desktopje voor mijn schoonvader en een linkje naar consuwijzer heb gepost omdat de ervaring leert dat wat voor je gevoel klopt wettelijk weer niet zo is.

Voor de rest ben ik niet gelieerd aan Dell anders dan dat ik op mijn werk op een optiplexje werk en thuis een XPS en Vostro heb. Dus de verschillen in garantie weet.

Als Dell namelijk niet wil meewerken, zal je uiteindelijk iets juridisch moeten gaan ondernemen en dan is het handig als je weet welke stapjes je zal/had moeten nemen om als winnaar uit de strijd te komen.

• Chupaman
littlejoannes schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 20:45:
[...]

Ach ik ben ook maar iemand die toevallig op de dell site op zoek was naar een desktopje voor mijn schoonvader en een linkje naar consuwijzer heb gepost omdat de ervaring leert dat wat voor je gevoel klopt wettelijk weer niet zo is.

Voor de rest ben ik niet gelieerd aan Dell anders dan dat ik op mijn werk op een optiplexje werk en thuis een XPS en Vostro heb. Dus de verschillen in garantie weet.

Als Dell namelijk niet wil meewerken, zal je uiteindelijk iets juridisch moeten gaan ondernemen en dan is het handig als je weet welke stapjes je zal/had moeten nemen om als winnaar uit de strijd te komen.
Bedankt voor de site trouwens heeft me heel erg goed op weg geholpen. Ik zal dankzij de consuwijzer enkele nieuwe stappen ondernemen om tot een goed einde te komen.

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Je beseft toch, dat dit jaren kan aanslepen (eventueel rechtzaak enzo) ? Lijkt me wel dat je nu een laptop nodig hebt, en aangezien diezelfde niet meer in het gamma zit, zal je toch wat anders moeten nemen. Ze kunnen niet speciaal voor jou een model maken.

March of the Eagles

• Chupaman
Dan maar een refund he hacku, ik probeer het netjes te houden met dell. Uiteindelijk misschien juridische stappen nemen.

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Tja, maar wat zou de dagwaarde zijn? 400 euro? Dan heb je nog je notebook niet terug, met die specs.

March of the Eagles

• the_stickie
  • Laatst online: 14-09-2025
Hacku schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 22:28:
Je beseft toch, dat dit jaren kan aanslepen (eventueel rechtzaak enzo) ? Lijkt me wel dat je nu een laptop nodig hebt, en aangezien diezelfde niet meer in het gamma zit, zal je toch wat anders moeten nemen. Ze kunnen niet speciaal voor jou een model maken.
Dell laat het in deze echt niet tot een rechtszaak komen als er ook maar een ietsje realistische kans is dat TS wint; aangeklaagd worden door een verongelijkte consument en ongelijk krijgen is niet goed voor je imago.
En ja, ze kunnen dit lang rekken, maar dan is dit hele verhaal al lekker aangedikt her en der opgedoken. Dat kunnen ze missen als kiespijn.
Ik gok dus dat als TS maar hard genoeg toont dat het hem menens is, en niet onrealistisch is in z'n eisen, Dell relatief snel met iets over de brug komt. Maar dan moet je sowieso een stapje verder dan servicedesk ;)
Vandaar ook mijn advies om een goed gemotiveerde ingebrekestelling aangetekend te versturen.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Chupaman schreef op maandag 22 september 2008 @ 21:45:
De monteur is 3 keer langs geweest en de moederbord vervangen ik heb ook windows paar maal opnieuw geinstalleerd. Niets helpt
En de microfoon zélf dan? :? Alles geprobeerd, behalve dat, so it seems... :)
Probeer dat anders eens te regelen met Dell, dat ze de microfoon vervangen in de laptop zelf.

• Chupaman
GJtje schreef op woensdag 24 september 2008 @ 01:01:
[...]
En de microfoon zélf dan? :? Alles geprobeerd, behalve dat, so it seems... :)
Probeer dat anders eens te regelen met Dell, dat ze de microfoon vervangen in de laptop zelf.
Lees alles even goed door, de microfoon is al eenmaal vervangen... en ik heb zelf met een externe mic geprobeerd is allemaal niet gelukt

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Toch maar een vreemde zaak, alle hardware vervangen en nog niet werken :?

March of the Eagles

• Gutteguttegut
  • Laatst online: 21-01 15:42

Gutteguttegut

CEO of TFD

Er is nu ook een Studio 1537 met Ati 3650 kaart, nog niet zo snel als een 8600M GT maar komt aardig in de buurt.
Misschien is dat een optie?

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:11

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

is er niet ergens een gebouw van dell in nederland waar ze dit soort dingen afhandelen ?? , dat je er dus naar toe gaat en daar ze gaat staan irriteren >:) totdat je hebt wat je wil ..

Signature

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:22
Ik vraag me af of ze hem zullen aannemen, waarschijnlijk sturen ze je naar huis om het alsnog via de post te gaan doen.

Misschien is het een optie om nogmaals (hoe vervelend ook) contact op te nemen met Dell en hun de keus te laten: vervangen door een (ook in jouw ogen) gelijkwaardige laptop (zelf een of meerdere modellen voorstellen) OF eerst nog een poging de laptop te herstellen en hem ook pas te retourneren wanneer vastgesteld is dat de microfoon werkt. En meteen afspreken (zwart op wit) welke laptop je met eventuele bijbetaling kunt krijgen wanneer het weer niet lukken wil met de reparatie.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-01 12:27

Naboo

#WINNING!! DUH!

Ik mis volgens nog het stukje: Hoe oud is die laptop van je?
Als die namelijk al een jaar oud is en de gewenste grafische kaart is niet meer leverbaar, dan kan je helaas moeilijk doen tot je een ons weegt, maar wat niet te leveren valt valt niet te leveren.

Daarom doen ze je waarschijnlijk 3 andere opties aanbieden. Als jij daar niet meer akkoord gaat, das dan jouw probleem lijkt mij. Ze kunnen namelijk niet (meer) jouw gewenste grafische kaart leveren, dus zal je akkoord moeten gaan met een alternatief.
In dit geval zal jij dan ook nooit je gelijk krijgen in een eventuele rechtsprocedure, omdat Dell je alternatief biedt.

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

• Chupaman
ik heb tot 30 september 2008 nog garantie dus een paar dagen, maar ik heb het probleem al 24 juni aangegeven en sindsdien wacht ik op een oplossing...

• Chupaman
Ik heb vandaag met een medewerker van dell gesproken, ik heb begrepen dat hij erg veel zijn best heeft gedaan om mij de xps te leveren met de 8600gt.

Het heft wel lang geduurd sinds 24 juni, maar er ik heb uiteindelijk een fatsoenlijk laptop aangeboden gekregen. Ik ben er zeker blij mee. Waarschijnlijk zal ik hem binnenkort ontvangen.

Ik zal jullie hiervan op de hoogte stellen.

Bedankt voor de service dell!!
Pagina: 1